Važiuojant nuo Anykščių autobusų stoties šiaurės kryptimi privažiavome senąją Anykščių geležinkelio stotį Ant jos laiptų pasitiko Siauruko muziejus ekskursijų vadovas Raimondas Guobis.
Vienintelė galimybė pasivažinėti rankine drezina ir triračiu ant bėgių nepasinaudojame, nes bėgius dengė sniegas. Tačiau pamatėm unikalią riedmenų kolekciją, Čekijoje pagamintą garvežį ,,Škoda”, geležinkelio sunkvežimį, motodreziną bei krovininius vagonus, sužinojome jų istoriją. Ekskursiją baigėme stoties viršininko kabinete.
Siaurasis geležinkelis Anykščius pasiekė užpraeito šimtmečio pabaigoje, o pirmieji traukiniai pradėjo kursuoti maždaug 1899 m. Caro valdžios nutiestas siaurasis geležinkelis Švenčionėliai – Utena – Panevėžys tarnavo medienai gabenti iš masiškai kertamų miškų ir keleiviams vežti. Dar ir pokario laikais, kai nekursavo autobusai, tai buvo pagrindinė susisiekimo priemonė. Kelionės traukiniu tikrai trukdavo netrumpai, traukinys važiavo maždaug 30 km/h, o tekdavo nuvažiuoti toli. Siaurasis geležinkelis kartu su stotimis, kelių statiniais yra vertingas istorinis ir kultūrinis objektas. Stočių pastatų kompleksai turi urbanistinę ir architektūrinę vertę. 2003 m. dalis šio komplekso objektų paskelbta kultūros paminklais. 2005 m. valstybė pradėjo iš dalies finansuoti Aukštaitijos siaurąjį geležinkelį kaip kultūros paveldo objektą.
Siaurasis geležinkelis turi seną istoriją, manau, kad tikrai vertas kiekvieno anykštėno dėmesio. Kiekvienas gali čia atvažiuoti papramogauti, pasižvalgyti, sužinoti naujos informacijos apie siauruką. Jis tikrai paliks didelį įspūdį…