
Lietuvos literatūros ir meno archyvas pasidalino išskirtine nuotrauka, kurioje užfiksuotas kadras su prierašu „Vilniaus oro uostas. Ruošiamasi skrydžiui Vilnius-Anykščiai.”
Apie 1955 metais darytoje nuotraukoje užfiksuota akimirka, kaip gydytojos A. Karužaitė ir N. Poliučina vyksta į Anykščius suteikti pagalbą sunkiam ligoniui.
„Po karo ėmus atkurti sveikatos apsaugos sistemą, kai trūko kvalifikuotų gydytojų, ligoniams aptarnauti buvo nutarta panaudoti aviaciją. 1944 m. rudenį Vilniuje buvo įsteigta Sanitarinės aviacijos stotis, o 1945 m. balandžio 18 d. Lietuvos vyriausybės nurodymu prie visų apskričių miestų ir miestelių sanitarinei aviacijai (kuri priklausė Sveikatos apsaugos ministerijai) buvo išskirti 1–1,5 ha žemės sklypai lėktuvų kilimo ir tūpimo aikštelėms įrengti. Jau 1945 m. pabaigoje tokios aikštelės buvo įrengtos Mažeikiuose ir Ukmergėje, sutvarkyta aikštelė Telšiuose. Šios aikštelės buvo pritaikytos turimiems lengvojo tipo lėktuvams tūpti.
Siekiant stiprinti aviaciją, keleiviai pradėti skraidinti daugiaviečiais stūmokliniais ir reaktyviniais lėktuvais, kurie buvo greitesni ir patogesni. 1953 m. buvo išskirti keturių vietų lėktuvai JAK-12A, JAK-12M ir JAK-12R. Jų bazė buvo Vilniaus ir Kauno aerodromuose, jie buvo naudojami keleivių pervežimui ir vietinėse oro linijose.
1954 m. pradėti eksploatuoti 12 vietų AN-2 tipo lėktuvai. Jais buvo patogu vežioti ir ligonius, nes tilpo medicinos įranga”, – rašo Lietuvos literatūros ir meno archyvas.