Anykščių mieste, nepriklausomai nuo transporto priemonės, susisiekimas taps greitesnis ir patogesnis. Šį tikslą pasiekti turėtų padėti pradėtas rengti Anykščių miesto darnaus judumo planas.
Šį planą už 48 tūkst.400 Eur rengs UAB „Smart Continent LT“. Paslaugos teikėją savivaldybė išsirinko tik po ketvirto viešojo pirkimo.
Anykščių rajono savivaldybės Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja Daiva Gasiūnienė „Anykštai“ sakė, kad darnaus judumo planas Anykščiams, kurie „dramblio žingsniais siekia kurorto statuso“, yra „mirtinai reikalingas“.
„Visas pasaulis eina tuo keliu, kad prioritetai pirmiausia yra skiriami pėstiesiems, dviratininkams, keliaujantiems visuomeniniu transportu ir tik po to – vairuojantiems asmeninius automobilius. Tuo galima įsitikinti apsilankius daugelyje užsienio šalių. Ką mes dabar matome Anykščiuose? Pavyzdžiui, mieste važiuoja dviratininkas ir prieš akis jam išnyra bordiūras. Jis nebegali toliau važiuoti, per tą bordiūrą jam dviratį tenka persinešti. Taigi, turėsime kritiškai peržiūrėti visą miesto infrastruktūrą“, – kalbėjo D.Gasiūnienė.
Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja D.Gasiūnienė sakė, kad darnaus judumo planas leis peržiūrėti ir kai kurių Anykščių miesto gatvių plotį.
„Yra tikrai nemaža gatvių, kurių pločiai yra tokie, kokie neturėtų būti“, – sakė ji.
D.Gasiūnienė jau anksčiau yra užsiminusi, kad teks siaurinti pernelyg plačią J.Biliūno gatvę, dalį jos užleidžiant pėstiesiems bei dviratininkams. Tiesa, ši gatvė priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijos pavaldumui, tačiau be darnaus judumo plano net ir ji nesiima jokių pokyčių.
Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja D.Gasiūnienė ramino, kad didžioji dalis Anykščių miesto gatvių nebus siaurinamos, kai kurias jų, anot savivaldybės specialistės, reikėtų net ir paplatinti.
„Pavyzdžiui, Šaltupio gatvė. Kažkodėl joje yra vienpusis judėjimas? Kodėl? Gal neužtenka gatvės pločio, todėl tai reikia įvertinti. Darnaus judumo planas gali padėti apspręsti ir eismo struktūrą“, – sakė D.Gasiūnienė.
Darnaus judumo planas taip pat, anot D.Gasiūnienės, padės išspręsti automobilių stovėjimo aikštelių problemą. Priminsime, kad anksčiau savivaldybės specialistė yra kalbėjusi, kad tokias aikšteles reikėtų įrengti miesto prieigose. Ten palikę savo transporto priemones, žmonės po Anykščius judėtų pėsčiomis ar dviračiais.
Parengus darnaus judumo planą, miesto centre greičiausiai nebebildės sunkiasvorė technika, nes, anot Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjos D.Gasiūnienės, jame bus numatyta, kuriomis gatvėmis toks transportas gali judėti, o kuriomis – ne.
Kuomet bus parengtas Anykščių miesto darnaus judumo planas, jame numatytoms priemonėms įgyvendinti reikėtų daugybės milijonų eurų.
„Įgyvendinti pokyčius reikėtų milijonų, bet esmė pasidaryti „namų darbus“. Svarbu pokyčiams būti bent kiek pasiruošus“, – aiškino D.Gasiūnienė, pateikdama pavyzdžių, kai valstybė skiria finansavimą vieniems ar kitiems savivaldybių projektams, kuriems jau iš anksto pasiruošta.
Didesni judumo pokyčiai Anykščių mieste laukia dar negreitai, sakė Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja D.Gasiūnienė.
„Darnaus judumo plano rengimas yra kelerių metų darbas. Šiemet bus atlikta tik apie 30 proc. darbo“, – skaičiavo ji.
Beje, pabūgusiems Anykščių mieste kardinalių pokyčių D.Gasiūnienė turėjo gerų naujienų. Ji sakė, kad dėl su darnaus judumo planu susijusių sprendinių bus daug viešųjų svarstymų su visuomene.
Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja D.Gasiūnienė atkreipė dėmesį, kad darnaus judumo planus jau turi visi Lietuvos didieji miestai bei kurortai.
„Viskam reikalingas ryžtas – tai pagrindinis variklis“, – apie mieste laukiančius pokyčius kalbėjo Anykščių rajono savivaldybės specialistė.