
Aušinimo skystis, kitaip žinomas kaip antifrizas, yra vienas iš trijų svarbiausių automobiliuose naudojamų skysčių (kiti – variklio bei greičių dėžės tepalai). Antifrizo paskirtis automobiliuose vėsinti variklį vasarą, o žiemą apsaugoti aušinimo sistemą nuo užšalimo. Skirtingų antifrizų negalima maišyti, todėl aptarsime, kuo jie skiriasi, ir kaip tinkamai prižiūrėti aušinimo sistemą.
Kaip skaityti antifrizo žymėjimą?
Klaidinga manyti, kad galima maišyti įvairių spalvų antifrizus, arba tos pačios spalvos, prieš tai nepaskaičius jo sudėties, kuri gali visisiškai skirtis. Svarbu perskaityti ant pakuotės pateiktą aprašymą ir ieškoti to paties skysčio, kurį jau naudojote. Dažniausiai pasitaikantis antifrizo žymėjimas raide G. Kuo jis skiriasi?
-
G11. Įprasta manyti, kad šis antifrizas yra žalios spalvos, tačiau gamintojai gali gudrauti nudažydami jį raudona spalva. Taip yra todėl, kad žalios spalvos G11 yra pigesnis, nors ir gaminamas iš įprastos sudėties ir atlieka savo funkciją.
-
G12, įprastai raudonos spalvos. Žymėjimas OAT ant pakuotės reiškia ,,Organic Acid Technology’’- šis antifrizas pagamintas organinių karboksirūgščių pagrindu. Tinkamas eksploatuoti iki penkerių metų. Šio tipo antifrizo negalima maišyti su prieš tai minėtuoju, nes gali sukristi į drebučio pavidalo nuosėdas.
-
Tačiau antifrizą, žymimą kaip G12+ galima maišyti su abiem aukščiau paminėtais, bet dėl suprastėjančių antikorozinių savybių rekomenduojama tokį skystį keisti dažniau. Nuo G12 jis skiriasi sudėtiniais priedais. Įprastai, jo spalva violetinė.
-
Pakankamai naujas, 2010-aisiais metais patvirtintu standartu antifrizas, žymimas G12++. Jį galima maišyti tiek su G11, G12 ar G12+. Kaip ir ankstesnio varianto, jo spalva standartiškai violetinė. Šis antifrizas tinkamiausias automobiliams, pagamintiems nuo 2008 metų.
-
G13 antifrizas taip pat yra violetinės spalvos. Tai ilgaamžis produktas, todėl jį galima keisti rečiau nei penkeri metai. Jis taip pat yra ekologiškiausias pasirinkimas, nes gaminamas glicerino pagrindu. Daugiausiai rekomenduojamas naudoti naujų automobilių aušinimo sistemoje.
Kaip tinkamai prižiūrėti aušinimo sistemą?
Reguliariai tikrinant išsiplėtimo bakelio skysčio lygį galima pastebėti ir laiku papildyti trūkstamą antifrizo kiekį. Jeigu šio trūksta nedaug, apie 300ml užtenka įpilti ir distiliuoto vandens. Jokiu būdu ne paprasto vandens iš krano, kuris skatina automobilio dalis rūdyti iš vidaus. Krano vandenyje taip pat gausu kalkių. Distiliuotas vanduo – tai gamykliškai filtruotas vanduo, kuriame neliko jokių mineralų ar medžiagų. Dėl to ir parduodamas jis ne prie geriamo vandens, o prie auto prekių.
Automobilio prietaisų skydelyje esantis antifrizo lygio indikatorius ne visada rodys skysčio dingimą. Vertėtų atkreipti dėmesį ir į variklio temperatūros indikatorių ir sunerimti šiam staigiai padidėjus. Gali būti, kad aušinimo sistemoje trūksta skysčio. Antifrizo nutekėjimas bus pastebimas iš po automobiliu susidariusios skysčio balos. Įsitikinus, kad tai antifrizas, o ne, tarkim, alyva, reiktų apžiūrėti išsiplėtimo bakelį, kuris gali būti kiauras, nes laikui bėgant plastikas įskyla, taip pat antifrizas galėjo išbėgti iš kiauro radiatoriaus, ar vienos su iš juo sujungtos šlangos. Paspaudus šlangas ranka turi jaustis spaudimas rodantis, kad skysčio lygis pakankamas.
Praradus bent 30 % viso antifrizo gali tekti keisti visą. Tą galite pasidaryti ir patys parduotuvėje ar internetu įsigyję jums reikiamos rūšies antifrizą. Svarbiausia, kaip ir keičiant kitus automobilinius skysčius, antifrizo bet kur neišpilti, nes tai toksiška ir gamtai žalinga medžiaga, kurią reikia surinkti ir tinkamai utilizuoti.
Užsak. Nr. 842.