Anykščių rajono specialiųjų pedagogų, logopedų metodinis būrelis jau trečius metus bendrauja ir dalijasi patirtimi su Visagino specialiųjų pedagogų, logopedų metodinio būrelio narėmis.
Anykščių rajono specialiųjų pedagogų, logopedų metodinis būrelis jau trečius metus bendrauja ir dalijasi patirtimi su Visagino specialiųjų pedagogų, logopedų metodinio būrelio narėmis.
Gruodžio 8 d. Troškūnų vienuolyne įvyko seminaras „Pedagoginė sąveika ugdant specialiųjų poreikių moksleivius bendrojo lavinimo klasėje”. Savo sukaupta patirtimi, naujais ugdymo metodais seminaro dalyvius supažindino Vilma Balčiūnienė – Visagino ,,Žiburio” pagr. m-klos specialioji pedagogė logopedė metodininkė, Renalda Statkuvienė – J. Biliūno gimnazijos psichologė, Genovaitė Tumienė – J. Biliūno gimnazijos technologijų mokytoja metodininkė ir Ridita Tveritnevienė – A. Vienuolio gimnazijos vyresnioji logopedė.
Seminarą sveikinimo žodžiu ir palinkėjimu patirti gerų įspūdžių pradėjo Troškūnų Kazio Inčiūros vidurinės mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui Virginija Paliulionienė.
Vilma Balčiūnienė, savo pranešime „Negalios pažinimas, jauno žmogaus socialinių, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių lavinimas per praktinę veiklą”, pažymėjo, kad visuomenė dar nemoka bendrauti su neįgaliais žmonėmis, todėl būtina organizuoti įvairius renginius, į kurių veiklą būtų įtraukti ir neįgalūs žmonės. Ši mintis įkvėpė Visagino „Žiburio” pagrindinės mokyklos ir SUS centro „Vilties šaltinis” pedagoges kurti bendrą projektą „Aitvaras”. Šiuo projektu buvo siekiama, kad jaunimas pažintų neįgalų bendraamžį, priimtų jį į savo tarpą ir pripažintų jo teisę būti kartu. Pranešimo metu Vilma Balčiūnienė pasidalino projekto metu sukaupta patirtimi, pristatė mokinių mintis. Mokinės Oksanos mintimis, kad „Pažintis su vaikais, kuriems gyvenimas pagailėjo vaikščioti, girdėti, bendrauti, padėjo suvokti, kad reikia vertinti tai, kokie mes esam, ką turim ir kiek daug galime padaryti…” pranešėja paskatino imtis panašių veiklų ir seminaro dalyves.
Daug išsamios informacijos apie mokytojo ir specialiųjų poreikių mokinio tarpusavio ryšius ugdymo procese pateikė Biliūno gimnazijos psichologė Renalda Statkuvienė. Pranešėja trumpai apibūdino psichines, emocines negalias, kitus sutrikimus, kurie neigiamai veikia ne tik patį mokinį, bet ir jį supančius aplinkinius. Taip pat pranešėja atkreipė dėmesį į tai, kad vis jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikai suserga depresijomis, kurios neramina ne tik gydytojus, bet ir mokytojus. Dėl šios priežasties nukenčia mokymosi rezultatai, santykiai su bendraamžiais ir mokytojais. Psichologės anketinė apklausa, atlikta Biliūno gimnazijoje, atskleidė, kokius sunkumus patiria specialiųjų poreikių mokinys mokykloje ir su kokiomis problemomis susiduria jį ugdantys pedagogai. Net 11% specialiųjų poreikių mokinių mokykloje jaučiasi prastai. Jie teigia, kad bendraamžiai iš jų tyčiojasi, kad jiems sunku atlikti užduotis ir kt. Mokytojai svarbiausiomis problemomis nurodė nepakankamą savo kompetentingumą ugdant šiuos mokinius, specialiųjų mokymo priemonių stoką, mokinių motyvacijos trūkumą. Psichologė pažymėjo, kad labai svarbu mokytojui atrasti ryšį su specialiųjų poreikių mokiniu, kuris padėtų palaikyti ne tik gerus tarpusavio santykius, bet ir skatintų mokinio norą mokytis.
Savo pranešime „Disgrafikų rišliosios kalbos ugdymas” Ridita Tveritnevienė, A. Vienuolio gimnazijos vyresnioji logopedė, pažymėjo, kad kalbos vystymosi sutrikimai trukdo plėtotis rišliajam kalbėjimui, o nesusiformavusi rišlioji kalba yra rimta kliūtis sėkmingam humanitarinių dalykų mokymuisi. Logopedė pateikė įvairių metodų rišliosios kalbos ugdymui. Anot pranešėjos, nuosekliai ir rišliai pasakoti vaikai išmoksta negreit. Mokant pasakoti, būtina kuo daugiau vaikams skaityti grožinės literatūros, panaudoti įvairias technines priemones. Tai padeda ugdyti susidomėjimą ir meilę gimtajai kalbai, gamtai, turtina ir plečia vaikų žodyną. Kalbos ugdymui produktyviai galima panaudoti popamokinei veiklai skirtą laiką. Pamažu sutrikusios kalbos vaikai išmoksta aiškiai reikšti mintis, vaizdžiai pasakoti, aktyviai bendrauti.
„Specialiųjų poreikių mokinio estetinis lavinimas technologijų pamokose” – tokia tema kalbėjo J. Biliūno gimnazijos technologijų mokytoja metodininkė Genovaitė Tumienė. Ji atkreipė seminaro dalyvių dėmesį į tai, kad estetinis grožio suvokimas įtakoja žmogaus emocinę būsena, padeda atsiskleisti jo vidiniam pasauliui, būti geresniu sau ir kitiems. Pranešėja pristatė įvairius mokinių darbelius, pasidžiaugė, kad specialiųjų poreikių mokiniai technologijų pamokose labai aktyvūs, su didžiausiu užsidegimu atliekantys skirtas užduotis. Mokytoja pastebėjo, kad mokiniai, turintys ryškių emocijų, elgesio, savireguliacijos sutrikimų, jos pamokose tarsi pasikeičia – tampa ramūs, smalsūs, besistengiantys kuo geriau ir gražiau atlikti darbelį. Pranešėjos manymu, specialiųjų poreikių mokiniams turėtų būti skirta daugiau praktinių užsiėmimų, nes čia atsiskleidžia jų kūrybiškumas, matomi konkretūs darbo rezultatai. Pranešimo pabaigoje seminaro dalyves mokytoja įtraukė į praktinę veiklą. Buvo gaminami kalėdiniai atvirukai ir kvepiantys kalėdiniai papuošalai stalui iš apelsinų.
Apibendrinius seminarą galima daryti išvadą, kad dalykinis bendradarbiavimas, dalijimasis sukaupta darbo patirtimi – tai veiksmingas būdas gauti naujų idėjų, perimti naujoviškus požiūrius ir įgyti naujų gebėjimų.
684409 997731Typically I dont read this kind of stuff, but this was really interesting! 224321