
Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus generalinio direktoriaus pavaduotojas, Anykščių rajono savivaldybės Kultūros tarybos pirmininkas Vytautas Balčiūnas siūlo keisti Anykščių Liudvikos ir Stanislovo Didžiulių viešosios bibliotekos pavadinimą.
Iniciatyvos dėl bibliotekos pavadinimo kultūrologas ėmėsi išaiškėjus skandalingiems Didžiulių biografijos faktams.
Rankraštiniame archyve – liudijimai apie žiaurumą
Kraštotyrininkai, remdamiesi archyviniais dokumentais, rankraščiais, pasakotojų tekstais išsiaiškino, kad knygnešys, bibliotekininkas S. Didžiulis žiauriai elgėsi su savo žmona L. Didžiuliene.
Šią savaitę transliuotoje LRT KLASIKA laidoje „Pakeliui su klasika“ žurnalistė Alma Valantinienė pasakojo, kad prieš keletą metų anykštėnai rašytojai Milda Telksnytė ir Vygandas Račkaitis, pirmosios moters beletristės L. Žmonos-Didžiulienės gyvenimo bei kūrybos tyrinėtojai, jos raštų leidėjai ir biografinės knygos „Lašas kaip mariose“ autoriai, patikėjo bibliotekai savo rankraštinį archyvą, atskleidžiantį kitą S. Didžiulio asmenybės pusę. Rankraštyje – laiškai, pasakotojų tekstai liudija, kad S. Didžiulis buvęs žiaurus savo žmonai.
Kraštotyrininkės Teresės Mikeliūnaitės užrašytame Stanislavos Galvonaitės-Urbonienės pasakojimo fragmente rašoma: „Stanislava Galvonaitė-Urbonienė, gimusi 1926 metais, girdėjo tėvus pasakojant, kad Didžiulis savo žmoną visaip kankindavęs. Samdiniai kartą rado Didžiulienę jaujoj uždarytą. O vieną kartą Didžiulis žmoną buvo net pakoręs ir duris užrakinęs. Kažkas nulėkė pas poną (pavardė neįskaitoma, – red pastaba).

Tas tuoj ant arklio, pečiais išmušė duris ir ją palaisvino. Kartais Didžiulis žmoną uždarydavo spintoje. Jau labai ponia verkdavo.“
V. Račkaitis siūlė pavadinti Didžiulių vardu
Beje, įdomu tai, kad rašytojas V. Račkaitis, kuris kartu su M. Telksnyte surinko medžiagą apie žiaurų S. Didžiulio elgesį su savo žmona, buvo vienas iš iniciatorių, kad bibliotekai būtų suteiktas Didžiulių vardas. Apie tai buvo rašoma 2007 metais portale anyksta.lt paskelbtoje Arvydo Lingaičio publikacijoje „Anykščių bibliotekai – komunisto uošvių vardas“.
„Vygandas Račkaitis <…> iškėlė idėją Anykščių biblioteką vadinti tiesiog Didžiulių vardu, neminint Liudvikos ir Stanislovo vardų. „Ten jų buvo visa plejada, rašė ir Didžiulytė, todėl pavadinimą reikėtų praplėsti“, – siūlė V. Račkaitis“, – rašoma publikacijoje.
Manė, kad atskleisti faktai nesvarbūs
LRT KLASIKA laidoje „Pakeliui su klasika“ taip pat atskleista, kad Anykščių L. ir S. Didžiulių viešosios bibliotekos Krašto dokumentų ir kraštotyros skyriaus vedėja Audronė Berezauskienė su iki tol neregėtais liudijimais apie S. Didžiulį susipažino prieš dešimtmetį, praėjus šešeriems metams, kai bibliotekai buvo suteiktas L. ir S. Didžiulių vardas.
Žurnalistei A. Valantinienei pasidomėjus, kodėl tuomet visuomenei nebuvo paviešinti dokumentai apie S. Didžiulį, A. Berezauskienė kalbėjo: „Tada buvo įvairių nuomonių, kad tai visai nesvarbu, neaktualu, tai yra asmeninis gyvenimas ir jo kaip visuomenininko, kaip knygnešio nuopelnai Lietuvai yra ir jų negali nuvertinti. Kadangi buvo įvairių nuomonių, tiesiog taip ir liko“, – kalbėjo A. Berezauskienė.
Keisti pavadinimą nemato prasmės
Apie tai, ar reikėtų atsisakyti L. ir S. Didžiulių vardo, „Anykšta“ teiravosi Anykščių L. ir S. Didžiulių viešosios bibliotekos direktoriaus Romo Kutkos nuomonės.
„Mano pozicija tokia, kad jei jau vardas bibliotekai suteiktas, tai viskas. Nebekaitaliokime jo. Kaip tai atrodys visuomenės akyse? Paplito kažkokios kalbos, kažkas kažką pasakė, čia daugiau mūsų žemietis V. Balčiūnas užsiima tais reikalais. Aš nesupratau prasmės apie tai kalbėti, kadangi neverta grįžti prie to, kas jau buvo“, – sakė R. Kutka.
Mano, kad surinkti gandai
Bibliotekos direktorius R. Kutka sakė, kad tik po kelių metų, kai bibliotekai buvo suteiktas L. ir S. Didžiulių vardas, jis buvo informuotas apie tai, kaip S. Didžiulis elgėsi su savo žmona. Suteikiant bibliotekai pavadinimą esą apie tai nebuvo jokių kalbų.

„Nėra šeimos be dūmų. Čia visko gali būti. Bet šiaip gandais tikėti ir dėl to vardą kaitalioti…Tai tada Griežionėlėse reikia ir Didžiulių muziejų uždaryti ar dar kažką. Aš nežinau iki ko čia galima nueiti“, – tęsė R. Kutka.
Pastebėjus, kad kraštotyra yra pagalbinė istorijos tyrimų šaka, o ne šiaip gandų rinkimas, bibliotekos direktorius R. Kutka sakė: „Rimtas lygis gali būti bet ko, bet žiūrint koks interpretatorius. Čia jau nuo žmogaus asmeninių savybių priklauso.“
Didžiulių vardo suteikimas – politinės agitacijos atvejis
Kultūrologas V. Balčiūnas apie tai, kad reikia keisti Anykščių bibliotekos vardą, pirmą kartą viešai prabilo pernai gruodžio viduryje vykusiame Anykščių rajono savivaldybės Kultūros tarybos posėdyje.
„Kai yra atskleisti duomenys, kad Didžiulis smurtaudamas su kankinimo įrankiais žalodavo savo žmoną, atleiskite, bet 21 amžiuje tokiu vardu turėti bibliotekos pavadinimą yra su galvom negerai“, – sakė jis.
LRT KLASIKA laidai „Pakeliui su klasika“ šia tema kultūrologas V. Balčiūnas dėstė: „Anykščių rajono taryba kada svarstė šį klausimą, jis labiau panašėjo į politinės agitacijos, o ne į objektyvaus tyrimo atvejį. Niekam ne paslaptis apie S. Didžiulio charakterio, elgesio, moralės dalykus. T. Mikeliūnaitė, sukūrusi Anykščiuose unikalų muziejų, yra užrašiusi prisiminimus ir dar man asmeniškai yra kalbėjusi apie tą keistybę, kada vyras ir žmona yra palaidoti vienas nuo kito ženkliai toliau, visiškai skirtingais paminklais išreikštuose kapuose.
Tai tiesiog vienų kultūrininkų buvo labiau paspausta, kad čia labai daug padaryta, mes to nežinojome, sovietmetis to mums neleido ir tokiu būdu susiformavo, kad būtinai reikia jų vardų.“
S. Didžiulį pavadino sadistu
Kultūrologas V. Balčiūnas mano, kad biblioteka galėtų būti pavadinta Konstantino Sirvydo, Laimės žiburio vardu, jai taip pat galėtų būti paliktas L. Didžiulienės vardas.
„Suprantant dabartinės visuomenės nuostatas – atvirumą, tiesos išsiaiškinimą iki galo, niekas nesikėsina į kultūrinius to žmogaus nuopelnus, į jo, kaip bibliofilo, darbus. Nors tai nebuvo nei kūrėjas, nepaliko jokių idėjų, veiklų. Tai ne L. Didžiulienė, kuri buvo kūrėja, publicistė, beletristė. Visiškai yra aišku, kad žmogus nesusitvarkė su savo jausmais, savo kūnu, kad tai buvo sadistas. Liudijimai jo tarnų, apie kankinamą, prievartaujamą jų vaikų motiną ir tie atsiminimai, kuriuos teko ir anksčiau skaityti, jie yra su begaliniu skausmu parašyti. Manau, kad bus bandoma surasti tą optimalų pavadinimą, kuris bus vertas Anykščių“, – kalbėjo V. Balčiūnas.
Bibliotekai – komunistų uošvio vardas
Grįžtant prie 2007 metais portale anyksta.lt paskelbtos publikacijos „Anykščių bibliotekai – komunisto uošvių vardas“, jau tuomet buvo abejojama, ar Anykščių bibliotekai pasirinktas tinkamas vardas.
„Inteligentai nutarė prašyti rajono Tarybos Anykščių viešajai bibliotekai suteikti Liudvikos ir Stanislovo Didžiulių vardą. Rašytoja ir bibliotekininkas bei knygnešys Didžiuliai buvo aktyvaus marksizmo-leninizmo idėjų skleidėjo, vieno aktyviausių Lietuvos komunistų partijos organizatorių ir vadovų Vinco Mickevičiaus-Kapsuko uošviai. Penktadienį Anykščių bibliotekoje vyko kultūros darbuotojų, menininkų, mokytojų ir bibliotekininkų diskusija, kurios metu siekta išsiaiškinti, ar bibliotekai reikalingas vardas ir koks jis turėtų būti. Bibliotekininkų pastangomis buvo vykdoma anykštėnų apklausa. Iš 754 užpildžiusių anketas žmonių didžioji dalis (498) išsakė savo nuomonę, kad Anykščių bibliotekai būtų suteiktas L. ir S. Didžiulių vardas. 111 respondentų norėtų, kad biblioteka būtų pavadinta rašytojos Bronės Buivydaitės, 94 – J. Tumo-Vaižganto vardais, 45 apklaustieji pirmenybę teikė kitiems vardams. Anykščių bibliotekos direktorius Romas Kutka kalbėjo, kad vardo suteikimas bibliotekai reikštų bibliotekos brandos ir veiklos įvertinimą, o „turint tokius žmones kaip Didžiulius, juos iš užmaršties prikelti būtina, nes tai dideli klodai“.

Rašytojas Rimantas Vanagas pasakojo, kad jis pirmą kartą išgirdęs siūlymą bibliotekai suteikti L. ir S. Didžiulių vardą, jį intuityviai atmetė. „Plačiam žmonių ratui reikia aiškinti, kas tie Didžiuliai… Anykščiai turi plejadą klasikų, o Didžiulių žvaigždė tarp jų nėra ryški, ar tokia vertybė, kad reikėtų įkalti visiems į galvą. Reikia galvoti apie bibliotekos aktualizavimą, ar trauką padidins šis pavadinimas, ar tai magnetas, vizitinė kortelė, ar tai tik labai gražu… Su savimi ginčydamasis, be didelio entuziazmo 51 procentu pritariu, kad bibliotekai suteikti Didžiulių vardą…“, – sakė R. Vanagas.
Prieš diskusiją bibliotekos direktorius R. Kutka „Anykštai“ sakė, kad rašytojas R. Vanagas abejonių dėl Didžiulių turėjo būtent dėl jų sąsajų su komunistų partijos veikėju V. Kapsuku. „Mes peržiūrėjome įvairias enciklopedijas, ir jose šis faktas yra pateikiamas labai trumpai, santūriai, neiškeliant dominuojančios pažiūrų esmės“, – tikino R. Kutka.
Už L. ir S. Didžiulių vardo suteikimą bibliotekai kalbėjusi A. Baranausko vidurinės mokyklos mokytoja Dangira Nefienė dėstė, jog Didžiulių vardas – gera pamoka jaunajai kartai, duoklės atidavimas šviesuoliams, nežiūrint į pažiūras, biografiją ir asmeninius nuklydimus…
Už Didžiulių vardą buvo ir socialdemokratas Vytautas Pupeikis, o Anykščių literatų klubo „Marčiupys“ patriarchas Algirdas Ražinskas pirmenybę teikė abstrakčiam vardui. „Mes čia nekrofilija (žmogaus lytinis nukrypimas, kuomet jaučiamas seksualinis potraukis lavonams – laisvoji enciklopedija Vikipedija) užsiimam – garbinam pavardes… Kas dėl A. Baranausko, ko tik nėra – ir aikštė, ir tiltas, tuomet belieka išbraukti Anykščių miesto pavadinimą ir jį vadinti Baranausku. Bibliotekai tikrai tiktų „Laimės žiburio“ pavadinimas, nes ir verslininkai buvo protingesni už mus, „Laimės žiburio“ vardą suteikę kavinei“, – daugumos nuomonei prieštaravo A. Ražinskas. Rašytojas Vygandas Račkaitis pataisė kalbėjusįjį, kad kavinė vadinasi „Laumės žiburys“ ir iškėlė idėją Anykščių biblioteką vadinti tiesiog Didžiulių vardu, neminint Liudvikos ir Stanislovo vardų. „Ten jų buvo visa plejada, rašė ir Didžiulytė, todėl pavadinimą reikėtų praplėsti“, – siūlė V. Račkaitis. „Gal be inicialų ir tinka, tik ar jaunimas nepradės ieškoti, ar tai ne Jurgio Didžiulio (grupės „In Culto“ lyderis, kilęs iš Kolumbijos – laisvoji enciklopedija Vikipedija)“, – replikavo D. Nefienė. Pasigirdo ir kitų pamąstymų, kad, tokiu atveju, Didžiulių vardas gali būti subendrintas ir biblioteka vadinama tiesiog didžiule…“, – rašoma prieš 16 metų parengtoje „Anykštos žurnalisto A. Lingaičio publikacijoje.
Girdėjo pasakojant, manė – gandai. Po šitiek metų vėl daryti bardaką, kas čia dabar visiems pasidarė prie šios valdžios. Knisasi ieško ko nepametę, tegu žmonės ramiai sau ilsisi ramybėje. Vieniem taikomi vienokie standartai kitiems kitokie, kas toje Lietuvoje darosi. Nebegalima ramiai gyventi tame mažame miestelyje. Gal gana juokinti visus ir griauti. Ar čia pas mus taip siekiama kultūros miesto statuso.
Absurdas, kai biblioteka nešioja komunistų veikėjo giminių vardą. Dar bent būtų buvę už ką šį vardą suteikti, tokie ten ir nuopelnai. Teikiant vardą jau buvo keista, atrodė, kad grįžo raudonieji laikai, o dabar dar ir toks faktas paaiškėjo. Biliūno šalinamasi dėl “komunizmų“, o čia visus plintusus mušanti istorija.
Taigi vadovai, galvokite ką darote. Žmonės ne akli. Jei norite garbės ateičiai, tai elkitės padoriai. Nes jūsų palikuonys kentės ir gėdysis.
Ne bibliotekos pavadinima keisti o direktoriu..ir kazkam apie morale visai patyleti
Bibliotekos pavadinimas privalo būti pakeistas skubos tvarka. Kad ir kokios skirtingos būtų nuomonės apie vienus ar kitus dalykus, išaiškėjus informacijai apie Stanislovo Didžiulio veiksmus, biblioteka neturėtų vadintis esamu pavadinimu.
Stanislovo Didžiulio veiksmai yra nukreipti prieš žmogų, jie yra žiaurūs, nežmoniški ir žeminantys. Tokie veiksmai yra netgi ratifikuoti JT generalinės asamblėjos konvencijoje.
Bibliotekos direktorius sako: „Nebekaitaliokime jo. Kaip tai atrodys visuomenės akyse?”
Būtent! Kaip tai atrodys, kai biblioteka vadinasi psichiopato ir kankintojo vardu? Nemanau, kad bilbiotekai turėtų vadovauti tokiomis vertybėmis spinduliuojantis direktorius.
Užduokite sau klausimą – kaip reaguotumėtė, jei dabar skaitytumėte, jog Anykščiuose gyvenančioje šeimoje vyras įkalindavo žmoną spintoje, tvarte, pririšdavo, kardavo ir periodiškai kankindavo.
Nuomonė, kad „tai visai nesvarbu, neaktualu, tai yra asmeninis gyvenimas ir jo kaip visuomenininko, kaip knygnešio nuopelnai Lietuvai yra ir jų negali nuvertinti.” (A. Berezauskienė.) yra NETEISINGA. Kad ir kokie yra tie nuopelnai, svarbiausia yra žmogus. Seksas yra asmeninis gyvenimas. Kito žmogaus kankinimas nėra asmeninis gyvenimas. Sorry. Stanislovo Didžiulio veiksmai yra nukreipti prieš žmogiškumą.
Mes juk nenuvertiname Stanislovo Didžiulio nuopelnu, bet sorry, Stanislovai, yra gerų dalykų, kuriuos padarei, ačiū, bet kito žmogaus kankinti negalima. Mes istorijos neperrašinėjame ir paminklų nevartome.
Koks tau asmeniškai skirtumas kaip vadinsis biblioteka? Kas tau nuo to pasikeis? Kažkas pagerės?
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Pasirodo ir psichatrijos ekspetize atlikta, ne tik pats faktas kaip istorinis faktas irodytas. IRODYTAS.
Jus nueikite gerbiama Bohema pas istorikus, ir visu pirma perrasykite Didziulio biografija oficialiai, tada paziuresim kaip jums seksis.
1 Jus turesite irodineti archyviniu duomenu autentiskuma. Kad tai tikrai tokio ir tokio asmens duomenis.
2 Irodyti turimu archyvu tipa. Laiskas. Proza. Fantazijos. Gal perkeltine prasme Paskenduoles isgyvenimai aprasomi.
3. Sunkiausias etapas. Jus turesite rasti bent keleta skirtingu saltiniu ir irodyti kad tai ne apkalbos, kad faktai butu paskelbti oficialiais. Nes kitu atveju, jei imti siai dienai ka kalba apie savo vyrus tos ledi, su lupomis tarsi biciu avili buciavusios ir traktuoti tai kaip istorinius faktus, idomu kur rasite istorine asmenybe be Lietuvisko sado mazo. Tai yra rasti ir atlikti begales lyginimu…
4 Atsizvelgti i to meto kulturini aspekta, gal tuo metu sociumas ne Stambulo konvencijos normomis gyveno. Ir patriarchatinis genderizmas budavo norma…
Juk neteisiate Jogailos uz vedybas su nepilnamete dar vaiku Jadvyga ir neissizadate del to atlikto ju deka masinio kriksto. Ir nenarpliojate aplinkybiu kodel Jadvyga ir naujagimis taip anksti mire. Ir kodel paskelbta sventaja, nes sventosiomis paprastai mases skelbdavo kankines…
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Neturint vilties susikalbeti, reiktu pradeti filmus siulyti.
Cia gal tiktu „Pavojingas Metodas”. Neblogai atskleista to meto intelektualu pasaulejauta.
Teisingai. Pagarba kas rašė.
Ko čia visi turi šokti pagal kažkokio Balčiūno dūdelę. Vilniuj sėdi žmogus, tegu ir sėdi, ko jis kišasi prie Anykščių reiklų? Kodėl, kai vardas bibliotekai buvo suteikinėjamas , ir Balčiūnas, ir kiti tylėjo. O po tiek metų atsibudo iš letargo miego ir pradėjo nesąmones rašinėti. Kas nori keisti bibliotekos pavadinimą, tegu iš savo kišenės apmoka išlaidas.
tai kie esat pėmę iš giminės už šito vardo įregistravimą? Paviešinkit suma, kad taip dėl pingo sergat kaip koks senis Didiulis, už aksinį gal ir žmoną butų pardavęs jeigu taipsu moterim, savo dukros mama elgėsi, Kad neliagaliomis knygomis prekiavo carinės Rusijos valdymo metu, tai čia ne nuopelnas Lietuvai ir Anykščių krašto bibliotekai. Toks jo verslo pasirinkimas buvo. Ne labdara platino knygas.
Dabar, vykstant karui taip pat vyksta įvairi prekyba reikalingomis prekėmis toje šalyse kur Rusija įsiveržės su ginkluota armija.
Jus keiskite lietuvoj tvarka,vaikus auklekit,girtuoklius priverstinai gydykit,o ne bibliotekų vardus keiskite.Geda visai lietuvai,tvarkykite ta valdzia,ir siuskit na….. ta europa.
Tave pasiųsti n….. Reik pirmiausia
vieną pavadinimą keisti kitu. Tada jau be jokio geriau. O kultūrologas? Išsilavinimas reikalautų atidžiau rinktis žodžius ypač apie mirusius.
sakaote kažkas galimai yra iš Didžiulių giminės už vardo įgarsinimą pinigus paėmęs ir liktų dėl to skolingas jiems? Ar koks tai prekybos poveikis buvo ar kas daugiau dėl to nukentėtų? O, jeigu kas dabar daugiau duotų, tai gal ir išsisprestų vardo pakeitimas be diskusijų, paprastuoju, įprastu Anykščiams būdu?
Savų raudok
Man asmeniškai protu nesuvokiamas toks anykštėnų mąstymas. Ar gali bibliotekai vadovauti žmogus, kuris tai pateisina?
Gali, nes daug žino apie kitus vadovaujančius ir valdančius, o iš tikro ne vadovauja, o tik pasirašinėja už vadovą. Moka ” višteles” prispausti kad už vadovą atliktų kiaušinių padėjimo darbą už kurį jam mokama ….
🙂
Bibliotekos vadovo?
o kur savivaldybės tarybos patvirtinti nuostatai dėl pavaldžios įstaigos vadovo pareigybės ir jai atitikti būtinų kvalifikaciniai reikalavimai? Pradėkite nuo steigėjo, o tada jau žiūrėkite kurie labiau kam ir kur tinkami…:)
Taip pavadint .primintų niekšą kasdien .
Idioto komen
Anykščių Biblioteka ir viskas ! Kam vadinti ,pervadinti ir t.t. Biblioteka .
Kiek galima , tikrai pasaulis ant isprotejimo ribos, praeis 30 metų kažkam kažkas nepatiks, vėl viskas is naujo? Nes kazka kazkas ” isaiskins” kad tas ar anas buvo toks ar toks….
Jo, matyt per daug Anykščiuose dykaduonių trinančių valdiškas minkštas kėdes, nebesugalvončių ką prasimanyti, kad prasimušti pinigų kokiam nors beprasmiam davasinio tobulėjimo projektui skambiu pavadinimu .
Palikit tą istoriją,kaip yra taip jau yra ir nieko nepakeisi.
Nenusikalbėkit! Tai gal suteikim bibliotekoms Henytės, Daškevičiaus vardus? Juk nesvarbu jums:”kas buvo, tai buvo…”
Istorijos ne, pavadinimą butinai..
Jau issemta tema. Kam kartojare? Tiesa Anyksciams nereikalinga, ir pavojinga, nes Verbickas net pagrasino Balciuna teismu.
Ar jau taip gerai pažinojo, kad gali akmenimis mėtytis?
debiliukai jūs, pavadinkit Anykščių biblioteka ir taškas.
kažkiek, sovietizmu dvelkia. Pakanka pavadinti „Anykščių biblioteka”.
k žiūrėkit kad nuo pavadinimo nepakeistu viduriu klausymas kiek tų bibliotekos lankytoju?
Gal dar ir pedofilas buvk, kad taip žmonos nekentė
Issilavine zmones ir be issilavinimo labai supriesinti , tai siulau pavadinti visiems suprantamai bibliotekos pavadinima – „KNYGU BIBLIOTEKA „
Pavadinkit biblioteką nuteisto už korupciją vardu, dabar kaip tik ant bangos nusikaltėliai ? Jie nuskriaustieji juk, tautos atpirkimo didvyriai ?
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Gerbiami Anyksciu krasto istorikai. Labai prasau, suteikite siam ponui konsultacija, kaip irodinejami elementarus archyviniai duomenimis, kaip istoriniai faktai. O tai sis ponas greitai visa istorija perrasys tokiais tempais.
Na ir glušas esi
k žiūrėkit kad nuo pavadinimo nepakeistu viduriu klausymas kiek tų bibliotekos lankytoju?
o as galvojau kad esi aukstesnes vertes, negi taip biudzetinis darbas gadina. Reiktu gal prisiminti savo janyste, savo isdaigas, ir pabandyti suprasti, nes visada yra dvi puses ir dvi tiesos. O remtis aklai viena bobute sake?…
Ne viena bobutė… Yra kiti liudijimai. Paskaitykite. Kukta turi savo nuomonę kaip fizinio lavinimo mokytojas, niekas čia neišsigalvoja, nes tikrsi be reikalo Balčiūnas nekeltu to klausimo.. Čia ne juokaujama. Per daug rimta.
Tai gal jau atėjo laikas paskelbti tuos dokumentus, apie kuriuos nuolat kalbama.
Taip taip. Girdėjau, kaip viena liudininkė pasakojo, kad gruodžio mėnesį, ravėdama daržą, gerai matė visas įvykio detales, o kita liudininkė patvirtino , kad visa tai yra tiesa, nes apie tai girdėjo iš savo tėvų kalbų, kaip gruodžio mėnesį poniai x ravint daržą visa tai įvyko ( čia iš oficialių teismo dokumentų).
Taip taip. Būtina pavadinimą pakeisti ir visus atleisti, nes liudininkai gali paliudyti, kad ir dabartiniai ir anie, iš anų laikų, tikriausiai žiūrėjo Rusų TV ir nepasisakė kieno Krymas. Beje, aš ne iš Anykščių.
Na visai jau
Tai perskaitykite straipsnį atidžiai.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Kvazimodas ploja katuciu tokiam autoritariniui mastymui. Teze nu perskaitykite straipsni, ten visa moklsline tiesa surasyta. Verta TSRS laiku medalio..
Na galvota, kad gal protingesnis esat. Kokius gi didžiuosius mokslus baigėte, dalyvavote archyvų skaitymuose.. Pasigirkite. Arba gal būgnus šamaniškus pamuškite, juk padeda.
Kam tie archyvai? Ar nematėme kas Lietuvoj darosi? Juk dar ne visi netgi sajudieciai ismire ir skleidziama „tiesa” gerokai skiriasi nuo to kas vyko tai kam visa tai?]