Ramūnas BLAZARĖNAS, Anykščių rajono savivaldybės Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjas – apie komunalininkų teikiamų paslaugų įkainius:„ Vis tiek turi būti realūs įkainiai, nes tada net normalaus statybininko neturėsi.“
Visų pirma savialdybės tarnautojai ir valdininkai neturėtų veikti kaip įmonės, teikiančios gyventojams paslaugas akcininkai, siekiantys pelno. Tai yra savivaldybės tarybos ir politikų reikalas ir darbas įtikinti savo rinkėjus, kad paskirta savivaldybės bendrovė administruoti daugiabučius namus taiko mokesčius, atitinkančius rinką ir neturi monopolinių, valdžios išskirtinių sąlygų veikti taip, kaip pvz. gerbiamam savivaldybės adminisracijos tarnautojui atrodo ar tos įmonės vadovams, beja, nepasižymintiems veiklos efektyvumu.
Anykščių rajone nėra kitos daugiabučius administruojančios įmonės, kurią gyventojai galėtų pasirinkti. Žinoma, lieka DNSB (daugiabučių namų savininkų bendrija) arba jungtinės veiklos sutarties variantai, bet tam reikalingi žmonės, kurie prisiimtų šią atsakomybę. Kaip taisyklė tokių žmonių yra nedaug.
Kad įmonė vykdytų kokybišką veiklą, visų pirma, ji turi gauti atitinkamą atlygį už suteiktas paslaugas. Naivu tikėtis, kad Anykščių komunalinis ūkis galėtų dirbti gerai ir kokybiškai, jei su įmone atsiskaitoma 2022 m. kainomis. Dabartiniai įkainiai yra atnaujinti pagal UAB “Sistela” sudaromą kainyną. Taigi, jie yra pagrįsti ir atitinka šių dienų realijas.
Dabar labai svarbu, kad Anykščių komunalinį ūkį tinkamai prižiūrėtų pati įmonės steigėja – Anykščių raj. savivaldybė. Ji turi kelti ambicingus tikslus, stebėti jų įgyvendinimą ir esant reikalui pasinaudoti savo teise taikyti numatytas sankcijas.
Įmonių efektyvumą kelia konkurencija, todėl svarbu ieškoti kitų įmonių, kurios galėtų šią veiklą vykdyti.
replikkuojant į jūsų įrašą norėtūsi daugiau konkretumo, o ne tik tai, kas patinka įmonės, administruojančios miesto ir rajono daugiabučius akcininkams. Klausimai jums, kaip vienos iš rajono valdyme veikiančių partijų politikui:
– ką partija ir jos nariai, veikiantys ne vieną kadenciją savivaldybės taryboje padarė, kad vykdančioji savivaldybės valdžia panaikintų išskirtines sąlygas veikti tik savo valdomai bendrovei ir sudarytų galimybes gyventojams rinktis paslaugos teikėją ne iš vieno ir to paties politikų valdomo?
-ką jūs pats asmeniškai keistumėte, jeigu turėtumėte tokias administracines teises, kad į rajoną ateitų daugiau paslaugų teikėjų, turinčių teisę vykdyti daugiabučių administravimo paslaugas.
– ar ši paslaugų veikla, kurią apmoka gyventojai be pasirinkimo ištikrųjų nėra politiškai nepriklausoma nuo vietos valdžios?
Vienas iš mano siekių buvo ir yra efektyvus savivaldos ir jos valdomų įmonių darbas. Tapus seniūnaičiu pavyko pasiekti, kad būtų pradėti dezinfekuoti požeminiai šiukšlių konteineriai, pradėtos rinkti kaupiamosios lėšos Valančiaus g. daugiabučio atnaujinimui, buvo sudarytas grafikas kaip bus parengti daugiabučių atnaujinimo planai miesto daugiabučiuose (deja, mūsų susitarimas ir planas panašu nugulė į direktoriaus stalčių, todėl prie šio klausimo teks grįžti dar kartą, kad būtų užbaigti darbai), inicijavau centre esančių daugiabučių renovacijos proceso pradžią ir kt. Minėtų statybos įkainių peržiūra taip pat įvyko po mano kreipimosi į komunalinį ūkį (ilga istorija, kuri aprašyta mano facebook paskyroje).
Efektyvumas gali būti pasiekiamas turint labai aiškius tikslus, stebint darbo rezultatus ir prisiimant atsakomybę už nuveiktus darbus. Meras kartu su komanda turėtų aktyviau dirbti su savivaldybės valdomų įstaigų vadovais, derinti veiksmus, spręsti jų problemas ir t. t. Aš negalėčiau įžvelgti, kad Anykščių komunalinis ūkis yra kažkaip propoguojamas ar turi išskirtines savivaldybės jam suteiktas privilegijas. Nepriklausomai nuo rinkimų rezultatų, situacija išlaiko STATUS QUO. Esmė, kad pagal LR teisės aktus, savivaldybė privalo paskirti administratorių, taip pat daugiabučių gyventojai gali pasirinkti administratorių patys. Problema ta, kad Anykščiuose šios veiklos nevykdo joks kitas privatus verslas. Atskirų investicijų ir verslų atėjimas į Anykščius yra mero ir jo komandos viena iš pagrindinių užduočių.
Aš peržiūrėčiau AKŪ veiklas. Ši įmonė atlieka tarpusavyje visiškai nesuderinamus darbus (Anykščių ūkio priežiūra, daugiabučių priežiūra, statybos darbai, rūpinasi daugiabučių renovacija ir t. t.). Todėl ji negeba kokybiškai valdyti šių procesų. Analogiškas pavyzdys – Anykščių TVIC. Manau reikia atskirti veiklas ir numatyti labai aiškias atsakomybes skirtingose srityse. Savivaldybėje dirba atsakingi pareigūnai, kurie turi prižiūrėti AKŪ veiklą. Turi būti, tikiu ir yra, veiklos vertinimo procesas, tačiau administracija nepajėgia užtikrinti sėkmingo šių procesų veikimo. Savivaldybė dirbdama su AKŪ ir kitomis valdomomis įmonėmis, galėtų reikšmingai pagerinti ir sustiprinti jų veiklą, bet tam reikia stipraus ir kompetetingo vadovo, kuris užduotų toną. Deja, su visa pagarba, rinkimus retai kada laimi kompetencijos. Taip pat būtina kalbėtis su privačiu verslu, kuris galėtų ateiti ir vykdyti veiklą. Dabar nematau jokių pastangų, o gal ir klystu.
Pagarbiai,
kelti kainas labai lengva. O.tu gudročiau padaryk, kag jos sumažėtų – ir pasimatis visas tavo gudrumas.
Visų pirma savialdybės tarnautojai ir valdininkai neturėtų veikti kaip įmonės, teikiančios gyventojams paslaugas akcininkai, siekiantys pelno. Tai yra savivaldybės tarybos ir politikų reikalas ir darbas įtikinti savo rinkėjus, kad paskirta savivaldybės bendrovė administruoti daugiabučius namus taiko mokesčius, atitinkančius rinką ir neturi monopolinių, valdžios išskirtinių sąlygų veikti taip, kaip pvz. gerbiamam savivaldybės adminisracijos tarnautojui atrodo ar tos įmonės vadovams, beja, nepasižymintiems veiklos efektyvumu.
Anykščių rajone nėra kitos daugiabučius administruojančios įmonės, kurią gyventojai galėtų pasirinkti. Žinoma, lieka DNSB (daugiabučių namų savininkų bendrija) arba jungtinės veiklos sutarties variantai, bet tam reikalingi žmonės, kurie prisiimtų šią atsakomybę. Kaip taisyklė tokių žmonių yra nedaug.
Kad įmonė vykdytų kokybišką veiklą, visų pirma, ji turi gauti atitinkamą atlygį už suteiktas paslaugas. Naivu tikėtis, kad Anykščių komunalinis ūkis galėtų dirbti gerai ir kokybiškai, jei su įmone atsiskaitoma 2022 m. kainomis. Dabartiniai įkainiai yra atnaujinti pagal UAB “Sistela” sudaromą kainyną. Taigi, jie yra pagrįsti ir atitinka šių dienų realijas.
Dabar labai svarbu, kad Anykščių komunalinį ūkį tinkamai prižiūrėtų pati įmonės steigėja – Anykščių raj. savivaldybė. Ji turi kelti ambicingus tikslus, stebėti jų įgyvendinimą ir esant reikalui pasinaudoti savo teise taikyti numatytas sankcijas.
Įmonių efektyvumą kelia konkurencija, todėl svarbu ieškoti kitų įmonių, kurios galėtų šią veiklą vykdyti.
Pagarbiai,
replikkuojant į jūsų įrašą norėtūsi daugiau konkretumo, o ne tik tai, kas patinka įmonės, administruojančios miesto ir rajono daugiabučius akcininkams. Klausimai jums, kaip vienos iš rajono valdyme veikiančių partijų politikui:
– ką partija ir jos nariai, veikiantys ne vieną kadenciją savivaldybės taryboje padarė, kad vykdančioji savivaldybės valdžia panaikintų išskirtines sąlygas veikti tik savo valdomai bendrovei ir sudarytų galimybes gyventojams rinktis paslaugos teikėją ne iš vieno ir to paties politikų valdomo?
-ką jūs pats asmeniškai keistumėte, jeigu turėtumėte tokias administracines teises, kad į rajoną ateitų daugiau paslaugų teikėjų, turinčių teisę vykdyti daugiabučių administravimo paslaugas.
– ar ši paslaugų veikla, kurią apmoka gyventojai be pasirinkimo ištikrųjų nėra politiškai nepriklausoma nuo vietos valdžios?
Vienas iš mano siekių buvo ir yra efektyvus savivaldos ir jos valdomų įmonių darbas. Tapus seniūnaičiu pavyko pasiekti, kad būtų pradėti dezinfekuoti požeminiai šiukšlių konteineriai, pradėtos rinkti kaupiamosios lėšos Valančiaus g. daugiabučio atnaujinimui, buvo sudarytas grafikas kaip bus parengti daugiabučių atnaujinimo planai miesto daugiabučiuose (deja, mūsų susitarimas ir planas panašu nugulė į direktoriaus stalčių, todėl prie šio klausimo teks grįžti dar kartą, kad būtų užbaigti darbai), inicijavau centre esančių daugiabučių renovacijos proceso pradžią ir kt. Minėtų statybos įkainių peržiūra taip pat įvyko po mano kreipimosi į komunalinį ūkį (ilga istorija, kuri aprašyta mano facebook paskyroje).
Efektyvumas gali būti pasiekiamas turint labai aiškius tikslus, stebint darbo rezultatus ir prisiimant atsakomybę už nuveiktus darbus. Meras kartu su komanda turėtų aktyviau dirbti su savivaldybės valdomų įstaigų vadovais, derinti veiksmus, spręsti jų problemas ir t. t. Aš negalėčiau įžvelgti, kad Anykščių komunalinis ūkis yra kažkaip propoguojamas ar turi išskirtines savivaldybės jam suteiktas privilegijas. Nepriklausomai nuo rinkimų rezultatų, situacija išlaiko STATUS QUO. Esmė, kad pagal LR teisės aktus, savivaldybė privalo paskirti administratorių, taip pat daugiabučių gyventojai gali pasirinkti administratorių patys. Problema ta, kad Anykščiuose šios veiklos nevykdo joks kitas privatus verslas. Atskirų investicijų ir verslų atėjimas į Anykščius yra mero ir jo komandos viena iš pagrindinių užduočių.
Aš peržiūrėčiau AKŪ veiklas. Ši įmonė atlieka tarpusavyje visiškai nesuderinamus darbus (Anykščių ūkio priežiūra, daugiabučių priežiūra, statybos darbai, rūpinasi daugiabučių renovacija ir t. t.). Todėl ji negeba kokybiškai valdyti šių procesų. Analogiškas pavyzdys – Anykščių TVIC. Manau reikia atskirti veiklas ir numatyti labai aiškias atsakomybes skirtingose srityse. Savivaldybėje dirba atsakingi pareigūnai, kurie turi prižiūrėti AKŪ veiklą. Turi būti, tikiu ir yra, veiklos vertinimo procesas, tačiau administracija nepajėgia užtikrinti sėkmingo šių procesų veikimo. Savivaldybė dirbdama su AKŪ ir kitomis valdomomis įmonėmis, galėtų reikšmingai pagerinti ir sustiprinti jų veiklą, bet tam reikia stipraus ir kompetetingo vadovo, kuris užduotų toną. Deja, su visa pagarba, rinkimus retai kada laimi kompetencijos. Taip pat būtina kalbėtis su privačiu verslu, kuris galėtų ateiti ir vykdyti veiklą. Dabar nematau jokių pastangų, o gal ir klystu.
Pagarbiai,