Anykščių rajone ruošiamasi uždaryti Svėdasų Juozo Tumo – Vaižganto gimnazijos Debeikių bei Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijos Raguvėlės skyrių.
Kaip manote, ar reikia tokius skyrius išlaikyti, nepaisant to, kad juose mokosi vos keli vaikai?
Kokius sprendimus patartumėte šiuo klausimu priimti Anykščių rajono tarybai?
Jūsų komentarus išspausdinsime laikraštyje „Anykšta“.
Idomu, ar valdžiai idomi vietinė bendruomenė?!
Kol kas tarybos nariai mažai pasidomi kas gi vyksta mieste ir rajone, o kenčiančių ir nusivylusių tik daugėja.
Laiku sureagavo E. Musteikis, jei ne šis tarybos narys laisva ranka būtų pasmerkta mokykla. Galime pagirti ir D. Puziną, kuris išdrįso sukritikuoti švietimietę N. Pranckevičienę, kuri mokyklų uždarymo specialistė… Atrodo, kad jos gyvenimo pašaukimas jas uždarinėti…
Laukiame stebuklo, kad daugiau mokyklų Anykščių rajone nebeuždarytų artimiausią 10-metį.
Geriausiai pasakė Mindaugas Sargunas.
Ačiū Jums už tvirtą poziciją.
Nu ku Debeikias nebebus ko beuzdaryt , lika krautuves da veikiancias …
Užsienyje geriausias mikroklimatas ir ugdymo rezultatai pasiekiami mažesnėse klasėse, kada mokytojas spėja užsiimti su visais vaikais. Klasėje 10-15 vaikų yra idealiausias variantas. O su 26-30 pradinukų klasėje nėra toks neefektyvus ugdymas, nes mokytojas tikrai nespėja su kiekvienu pabendrauti ir suteikti reikiamo dėmesio. Tiesiog neįmanoma fiziškai.
Palikti mokyklas, juo labiau, kad yra pedagogai pasirengę dirbti.
Svėdasų mokykla gal vaikosi krepšelių… kito paaiškinimo nelabai rasim.
Būtinai išsaugoti! Kol bus mokykla ir darželis, šeimos galės drąsiau kraustytis gyventi į rajoną, nes bus arti vaikams ugdymo įstaigos.
Paklauskite vaikučių, kurie 7 val. ryto sėda į autobusiuką, juos vežioja 30min. po apylinkes rinkdami kitus vaikus. Poto dar 30 min. mažiukai vieni turi laukti mokykloje mokytojo ir vaikų… Jiems baisu. Tėvai pergyvena.
Kol neparagausi savo kailiu, tol sudėtinga suprasti ir atjausti kitą.
Ne tik reikia, bet ir būtina. O kaip privačiose mokyklose mokosi po kelis klasėje?
O kai Anykščiai turi tokias sumas kvapams, ir dar tiek sutaupo su laikinaja vadove, taip tariant švietimo specialiste… Būtina vaikams sudaryti palankias sąlygas.
Tėvai,galvojantys apie vaikų ateitį,tikrai neleis vaiko į mokyklą,kurioje keli vaikai. Reikia palikti pradines mokyklas,jei,žinoma,yra bent po 10-15 vaikų kiekvienj klasėje ir sustiprinti mokymą,kad į progimnazijas ateitų paruošti vaikai.
Visas nepasitenkinimas dėl uždaromų ištuštėjusių mokyklų yra dėl mokytojų. Bet gi jų trūksta progimnazijoms,gimnazijoms, taigi įsidarbinti nebus jiems problemų. O gal kartais nėra tinkamos kvalifikacijos? Ne vėlu ją pasikelti
Dėl tokių skyrių suprantu kur po kelius vaikus, bet jei nebepaliksit miesteliuose gimanzijų o padarysit kokią pagrindinę ar progimnaziją, ir liks tik viena gimnazija, tai čia jau nenormalu, kur vaikui geriau ar kur 10 mokinių ir prie kiekvieno prieina, ar kur 25 ir į tave mažai dėmesio kreipia
išlaikyti, nes pedagogai liks be darbo
greičiau aptarnaujantis, pagalbinis personalas, besišildantis patalpose už atlyginimą iš skirtų mokymui pinigų. Mokytojai darbo nestokoja.
Ir diskusija visiškai ne į tą temą orentuota, kai problema dėl ikimokiklinio ūgdymo t.y. darželinukų priežiūros ir ugdymo kaimiškose rajono gyvenvietėse, kur yra likę mokyklų skyriai, vykdantys ikimokiklinį ugdymą išsaugojimo, o ne pradinio ar pagrindinio ugdymo programas teikiantčių mokyklų skyrių.
Spaudos atstovams reikėtų taip pat aiškiau komunikuoti su visuomene, o ne tik bangavimą nuo atgarsių gaudyti ar stiprinti tas bangeles be konkretumo.
vaikas iš tokių mokyklų tik į profesinį orientuotas.
Nereikia išlaikyti, nes ugdymo kokybė prasta,
Nesant pakankamai ugdymo bazei, nepasiekiamas tinkamas lavinimo lygis (iš asmeninės patirties)
Pats mokausi Troškūnų gimz. Jeigu uždarysit,padarysit labai didele klaidą….
Jei mums rūpi pats vaikas kaip žmogus-privaloma. Būdamas mažesnėje klasėje vaikas yra matomas, o ne paskęsta toje 25 vaikų jūroje, kur sunkiau pastebės jo savijautą, mokymosi spragas ar gebėjimus.Ar gali mokytojas produktyviai dirbti su 25?Nebent jie visi motyvuoti ir stiprūs. Aš nekalbu apie fiziologinę vaiko savijautą keltis 6 ryto ir būti gabenam į mokyklą, kur jis dirbs iki 14-15val… Grįš namo 16 val ir dar turės pavalgyti, pailsėti ir atlikti namų užduotis, jei nori kažko pasiekti! Ar lietuviai moka pakovoti už savo vaikus?NE. Nesugeba. Tik viską galima reikalauti iš mokytojo, nes tada visi drąsūs.
Reikia ne tik atstatyti, bet ir taikyti individualų ūgdymą. Vaikai mūsų ateitis, o ne praeitis. Ir šalin iškrypėlių rankas nuo vaikų.
Tai kas iškrypęs čia…švietimo skyrius ar kas , Debeikių mokyklą kas žada panaikinti..visai neaišku apie iškrypelius,gal konkrečiau
Apie lytinio ūgdymo programas ir visokius socialinio ūgdymo etatus
Jūsų pasirinkta tema išduoda, kad esate tiek kvailas, kad žiūrite Orlausko ir Skrebio TV kliedesius. JŪSŲ proto stygius toks, kad priimtų į valstiečių pariją.
„bet kokia kaina”… redakcija, kaip visada, ieško skambumo, bet nesuvokia esmės…
Jei iš kaimiškų vietovių išnaikinamos švietimo įstaigos, ten nebelieka jokios prasmės bent kiek smarkiau kabintis į gyvenimą žmonėms. Žmonės tokiu būdu „natūraliai” priverčiami keltis į rajonų centrus, didmiesčius arba suvis emigruoti iš LIetuvos. Tai šita kaina, kad žmonės apleidžia savo kraštą – ne per didelė?
Paštai, ambulatorijos, mokyklos, darželiai ir pan. – ten, kur tai dingsta, ten, kur tai „nebeapsimoka” pagal susišktų liberalų (o jau daug metų visos valdžios, nepriklausomai nuo partijos pavadinimo, yra liberalai, sušikti liberalai) ribotą pasaulio suvokimą – visur iš ten dingsta ir žmonės. Turbūt valstybės mastu ir yra toks tikslas. Apleisti šitą žemę, palikti ją azijos dumblams.
Ašej rakuoju kad gimnazyjų Svedasys rajke palykt ir nygdi neuždaryt. Kaj kadū gal bus ir mažiau vajkū, je kaj kadū jū ir padauges, daug jaunū šejmū insikūria. Je kū tadū daryt, kaj vajkū bus, je makyklas mestely nebebus? Sakyč kad gimnazijas vadovai ir makyniū tevai turet labjau kavot užu sava makyklū, labjau viliot mokynius iš kitū rajonū kaip vilioja svedasyškius Kamajai, Ažpaliai, Utena ir kiti miestai.
Ne tokia tarmė,kvaila rašliava.
reikia neeleist tai beraštei rašyt . tegu pirma išmokstaa kalbą. beerzinkit normalių žmonių.
Jei leidi sau kritikuoti kitus, pasistenk nedaryti klaidų!
Kam dar klausti, kas reaguos į atsakymus, kas gyventojų nuomonės žiūrės? Jeigu valdžiai būt svarbi žmonių nuomonė, tai tebeveiktų visur ir mokyklos, ir kultūros namai, ir medicinos punktai, ir paštai, ir dar daug kokių įstaigų, kurios provincijoje labai reikalingos. Dabar visi tik ir stengiasi uždaryti, panaikinti, likviduoti.
neriaikia islaikyti
Būtina išlaikyti.
Ar reikia taupyti lėšas, skirtas vaikų ugdymui? Gal geriau vaikai tegu auga, ugdosi saugioje aplinkoje, arčiau namų… o ne žadinami 6.00 val. ir po to sukišti į tam nepritaikytas transporto priemones vežami duobėtais keliais į mokyklas už 15-20 km. O kur čia lėšų taupymas: išlaidos transportui, atlyginimas vairuotojui ir pan.
Meras tremtinys, tai žino, kad lietuvių tauta gali atlaikyti įvairias kančias, kaip kurie atlaikė tremtį gyvuliniuose vagonuose į Sibirą ar Vidurinę Aziją, tai dabar nėra ko bijoti dėl mažamečių mini ”trėmimo” nuo gimtinės, atskiriant nuo tėvų ir aplinkos ir vežiojant juos keleiviniu mkroautobusu ne vaikiškose kėdutėse ir be suaugusių palydos į centralizuotą priežiūros stovyklą perauklėjimui, nes kažkokia teta valdininkė sako, kad vaikam taip patinka…
žmonės ne gyvūnai, jų teisių nereikia ginti politinėmis programomis. Viską reikia globalizuoti ir naikinti individualų ugdymą mažose socialinėse grupėse.
Nereikia uždarinėti,ar kas nors yra svarbiau už raštingumą,ar tikrai pasiteisina vaikų vežiojimas, brangstant kurui,kylant minimaliam atlyginimui,vaikų psichologinė sveikata, keičiantis mokykloms,ar gali būti nors viena sritis išimties tvarka negrũdama į ekonomikos išskaičiavimus-neapsimoka!Bent jau prieš Kalēdas atrodytų Stebuklas