
Penktadienį, sausio 10 dieną, į Jono Biliūno gimnaziją atvyko projekto „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimas – II etapas“ vykdytojai. Mokslininkai kvietė mokinius įsitraukti į jaunojo tyrėjo veiklą, padirbėti kartu su mokslininkais šiuolaikine moksline įranga, susipažinti su mokslo pasauliu, domėtis supančia aplinka, kelti klausimus ir mėginti į juos atsakyti.
Penktadienį, sausio 10 dieną, į Jono Biliūno gimnaziją atvyko projekto „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimas – II etapas“ vykdytojai. Mokslininkai kvietė mokinius įsitraukti į jaunojo tyrėjo veiklą, padirbėti kartu su mokslininkais šiuolaikine moksline įranga, susipažinti su mokslo pasauliu, domėtis supančia aplinka, kelti klausimus ir mėginti į juos atsakyti.
Po dviejų pamokų biliūniečiai, kurie susidomėjo projektu, suėjo į salę, kurioje jiems buvo pristatytas „Jaunojo tyrėjo“ projektas. Dėstyti paskaitų atvyko mokslo daktarai ir mokslo darbuotojai. Kad paskaitos nebūtų tokios nuobodžios, dėstytojai atsivežė mokslinės įrangos. Vyko keturios paskaitos: mobilus planetariumas, nanotechnologijos, greitaeigė kamera, biomechanika ir judesių registravimo sistema.
Mobiliajame planetariume buvo rodomos žvaigždės bei žvaigždynai. Gimnazistams buvo pasakoja apie tai, kaip susidarė Žemė, Mėnulis bei kitos planetos.
Biomechanika ir judesių registravimo sistemos paskaitoje mokiniai buvo supažindinti su biomechanika – mokslas, naudojantis mechanikos principus ir tiriantis biologines sistemas. Šis mokslas tiria žmogaus bei gyvūnų judesius, organų veiklas, biomechanika gali sukurti įrenginius, kurie padėtų žmonėms bei gyvūnams, netekusiems galūnių, organų. Mokslininkai jau sukūrė akinius, kuriais gali matyti aklieji, taip pat kojų ir rankų protezus, dirbtinę širdį, kasą…
Judesių registravimo sistema mokslininkams leidžia tirti žmogaus, gyvūnų, medžių judesius. Matydami pasvirusį medį, mokslininkai gali nustatyti, kada jis nugrius, kiek dar pasvirs. Judesių registravimo sistema plačiai naudojama filmų kūrime, sporte, siekiant pagerinti rezultatus, robotų sistemoms tobulinti.
Greitaeigės filmavimo kameros paskaitoje buvo rodomi bandymai, kaip veikia kamera. Patys mokiniai galėjo padėti paskaitos dėstytojui padaryti bandymus. Buvo lašinamas vandens lašelis į vandenį ir maistinių dažų lašelis. Buvo susprogdintas balionas, mėtomas balionas su vandeniu. Po kiekvieno bandymo, buvo parodoma, kaip atrodo nufilmuota. Iš daugumos mokinių lūpų galėjai išgirsti „oho“. Greitaeigė filmavimo kamera taikoma filmų kūryboje, sporte, moksliniuose tyrimuose ir kitur.
Paskutinė paskaita buvo nanotechnologijos. Tai mokslo šaka, apimanti darbą su mažomis medžiagų dalelėmis. Moksleiviams buvo rodomos skaidrės ir atskleidžiamos šios mokslo šakos įdomybės. A.Einšteinas yra pasakęs „Genijus yra 1 procentas talento ir 99 procentai sunkaus darbo“. Tokia taisykle ir vadovaujasi projektas „Jaunasis tyrėjas“. Mokslininkai kvietė biliūniečius registruoti savo idėjas ir dalyvauti „Idėjų turnyre“ puslapyje www.jaunasis-tyrėjas.lt