Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai 2013 metais aptarnavo 3,48 mln. keleivių, juose per metus įvykdyti 43 078 skrydžiai.
Palyginti su 2012 m., pernai trijų oro uostų keleivių skaičius augo 5,5 proc., skrydžių intensyvumas padidėjo 3,4 proc. Šiuo metu keleiviai, sumanę judėti iš Lietuvos, gali rinktis iš 20 aviakompanijų, skraidinančių reguliariais maršrutais 37 kryptimis, kuriomis galima pasiekti 47 oro uostus Europoje ir už jos ribų.
„Praėję metai liudija stabilų oro uostų augimą – Vilniuje pradėjo veiklą keturios naujos aviakompanijos, o jau veikusios papildė skrydžių žemėlapį naujais maršrutais. Kaune turėjome rekordinę vasarą, o prasidėjus žiemos sezonui – dar didesnį keleivių srautų spurtą. Vilniaus ir Kauno oro uostų rodikliai pateko į sparčiausiai augančių mažųjų oro uostų reitingą Europos masteliu. Tuo tarpu Palangos oro uostas net ir su tvarkaraščio pakeitimais išlaikė keleivių augimą, ir 2013 m. rugpjūtį aptarnautų keleivių skaičių išaugino rekordiškai – 12 proc., palyginti su 2012 m.
O tvarių aviakompanijų investicijų į mūsų regioną pavyzdžiu laikome praėjusių metų pradžioje Kaune atidarytą aviakompanijos „Ryanair” orlaivių techninio aptarnavimo ir priežiūros angarą, skirtą Rytų ir Vidurio Europai”, – pranešime cituojamas Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) generalinis direktorius Gediminas Almantas.
2013 m. Lietuvos oro uostų maršrutų žemėlapį papildė naujos aviakompanijos – turkų „Turkish Airlines” (Vilnius – Stambulas), Rusijos „Polet Airlines” (Vilnius – Sankt Peterburgas), Baltarusijos „Belavia” (Vilnius – Minskas) ir nacionalinis oro vežėjas „Air Lituanica” Vilniuje.
Tuo tarpu iš Vilniaus, Kauno ir Palangos jau skraidžiusios oro linijos reguliariųjų maršrutų skaičių papildė naujomis kryptimis. Skrydžius Vilnius-Kijevas pradėjo vykdyti dvi Ukrainos aviakompanijos „UTair-Ukraine Airlines” ir „Ukraine International Airlines”, aviakompanija „SAS” pradėjo dažniau skraidyti iš Vilniaus į Kopenhagą, atnaujino Stokholmo maršrutą. Vengrų žemų sąnaudų bendrovė „Wizz Air” iš Vilniaus pradėjo reisus į Alesiundą, Trondheimą ir Tel Avivą, „Ryanair” Vilniuje – į Diuseldorfą, Chaniją ir Oslą, o Kaune – naujus skrydžius į Kaljarį, Trapanį, taip pat atnaujintus – į Oslo Rygės ir Londono Lutono oro uostus. Palangoje papildomus skrydžius žiemos švenčių metu iš Londono ir Dublino vykdė „Air Lituanica”.
2014 m. vasaros sezonu Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų skrydžių žemėlapis toliau plėsis. Kaune „Ryanair” pradės tiesioginius skrydžius į Komisą (Sicilija) bei Šiaurės Airijoje esantį Noką. „Wizz Air” iš Vilniaus pradės skraidyti į Kutaisį (Gruzija) ir Korfu salą Graikijoje, „Ukrainian International Airlines” didins skrydžių į Kijevą, o „Turkish Airlines” – į Stambulą intensyvumą. Palangos oro uosto skrydžių žemėlapį papildys Maskvos kryptis.
Lietuvos oro uostų rodikliai buvo įvertinti Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe), rašoma TVOU pranešime. Kas mėnesį rengiamose Europos oro uostų rodiklių apžvalgose 2013-aisiais buvo reitinguoti Vilniaus ir Kauno oro uostai.
TVOU pateko į spalio mėnesio apžvalgą ir užėmė 4 vietą sparčiausiai augančių (pagal keleivių skaičių) oro uostų, per metus aptarnaujančių iki 5 mln. keleivių, grupėje: Paryžiaus Vatri oro uostas (39,1 proc. augimas), Skopjė oro uostas (37,6 proc.), Čitos oro uostas (34,3 proc.), TVOU (29,4 proc.) ir Volgogrado oro uostas (29,2 proc.).
Tuo tarpu lapkričio mėnesio reitinge Kauno oro uostas toje pačioje grupėje užėmė trečią vietą: Paryžiaus Vatri oro uostas (117,4 proc. augimas), Tamperės oro uostas (46,9 proc.), Kauno oro uostas (45,2 proc.), Šamberi oro uostas (28 proc.), Čijampino oro uostas (27,9 proc.).
991178 994412Our own chaga mushroom comes with a schokohutige, consistent, charcoal-like arrival, a entire lot of dissimilar to the style of the standard mushroom. Chaga Tincture 899977