Panamos kanalo, vieno judriausių laivybos kelių, plėtros darbai sustabdyti, informuoja BBC.Projekto darbai nutraukti žlugus konsorciumo „Grupo Unidos por el Canal” (GUPC) ir Panamos kanalo vadovybės (Panama Canal Authority) deryboms.
Trečiadienį Kanalo plėtra užsiimantis konsorciumas GUPC, kuriam priklauso Ispanijos „Sacyr”, Italijos „Impregilo”, Belgijos „Jan De Nul” ir Panamos „Constructora Urbana”, pareiškė, kad derybos su žlugo.
Primenama, kad gruodžio pradžioje GUPC pareiškė nutrauksiantis darbus, jeigu Panama per 21 dieną neišmokės 1,6 mlrd. dolerių skolos, priešingu atveju, rekonstrukcijos darbai bus pristabdyti nuo sausio 20 dienos. Kanalo plėtra užsiimantis konsorciumas šį ultimatumą įteikė Panamos kanalo vadovybei, tvirtinusiai, kad konsorciumas turėtų laikytis dabartinės sutarties, o pagal projekto mastą tokio dydžio skola yra normali.
Anot GUPC, žlugus deryboms iškilo pavojus visam kanalo plėtros projektui, gali būti atleista 10 tūkst. darbuotojų.
Kanalo administratorius Chorchė Kintanas (Jorge Quintano) apkaltino GUP konsorciumą „nelankstumu” per derybas.
Jis neatmetė galimybės, kad susitarimas dar gali būti pasiektas, tačiau pripažino, kad tikimybė „kas minutę mažėja”.
Trečiadienį konsorciumas GUPC pareiškė, kad Panamos kanalo vadovybė derybas nutraukė.
Kanalo plėtros darbai prasidėjo 2009 m., juos planuojama užbaigti 2015 m. – devyniais mėnesiais vėliau nei numatyta. Bendra projekto vertė siekia 5,2 mlrd. dolerių, įskaitant 3,2 mlrd. dolerių kainuosiančią trečią šliuzų sistemą, per kurią plauktų iki 12 tūkst. konteinerių gabenantys laivai. Šiuo metu kanalu gali plaukti iki 5 tūkst. konteinerių gabenantys laivai.
Ekspertai pastebi, kad, praplatinus ir ištiesinus siauriausias kanalo vietas, šio vandens kelio iš Ramiojo į Atlanto vandenyną praleidžiamasis pajėgumas išaugtų dvigubai – nuo 300 iki 600 mln. tonų per metus.
1904 metais atidarytas Panamos kanalas yra vienas svarbiausių pasaulyje laivybos kelių.