Dakaro ralis dažnai vadinamas pragaru, bet nereikia net išvažiuoti į Atakamos smėlynus, kad pajaustum pykti, nuovargį ir kraujo skonį burnoje. Valandos praleistos stovint eilėse po karšta Pietų Amerikos saule, grūstys administracinėje komisijoje, nuolatinis laukimas arba klaidžiojimas biurokratijos labirintuose – sveiki atvykę į administracinę ir techninę Dakaro ralio komisiją.
„Techninė komisija – pusė Dakaro“, – kalbėjo „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos vyriausiasis inžinierius Darius Biesevičius.
Ir tai tikrai ne dėl to, kad Benedikto Vanago „Toyota Hilux“, kurią D. Biesevičius prižiūri, būtų nepatikima ar neatitiktų organizatorių keliamų reikalavimų. Tiesiog ilgi ir nuodugnūs patikrinimai gali užsitęsti ir pusę nakties.
Jų metu tikrinama automobilio techninė būklė, saugumo sistemos, komponentų homologacija, lenktynininkų kostiumai, plombuojamos . Organizatorių turi įsitikinti ar automobilis atitinka savo klasės reikalavimus ir dalyviai nebando sukčiauti darydami neleistinus techninus sprendimus.
„Tokia patikra vargina, tačiau tai yra sąžiningo žaidimo kaina“, – sakė B. Vanagas.
Organizatoriai per tris dienas turi patikrinti 414 varžybose dalyvaujančias transporto priemones: 164 motociklus, 138 automobilius, 64 lenktyninius sunkvežimius ir 46 keturračius. Taip pat supaprastintos patikros laukia ir daugiau nei antrą tiek pagalbinių transporto priemonių.
Ketvirtadienį jie užbaigė patikrinę 160 lenktyninių automobilių, motociklų ir sunkvežimių.
Galbūt ne vienam lenktynininkui yra kilę minčių pasukčiauti vienoje vietoje. Lenktyniniai automobiliai labai galingi žvėrys, bet jiems tyčia uždedami pančiai.
Techninės komisijos metu inžinieriai visada atkreips dėmesį į oro paėmimo ribotuvą, garaže vadinamu „restriktoriumi“. Lietuviai prieš varžybas jį pakeitę, tačiau viskas buvo legalu.
„Organizatoriai sušvelnino reikalavimus oro paėmimo ribotuvams ir leido jų skyles padidinti vienu milimetru iki 37 mm. Dėl to automobilio variklis gaus daugiau oro ir taps galingesnis, bet vis tiek šioje vietoje dyzeliniai automobiliai turi didelį pranašumą“, – sakė B. Vanagas.
D. Biesevičius skaičiavo, kad be ribotuvo, su standartiniais paimamo oro kiekiais, šio „Toyota Hilux“ galia išaugtų bent iki 900 arklio galių.
Automobilių sporte privaloma aukščiausio lygio darbo kultūra ir dėmesingumas. Nors atrodo, kad automobilis gavo tik minimalius pakeitimus, tačiau jie gali turėti didžiulę įtaką rezultatui.
„Inžinieriai atliko kompiuterinę diagnostiką. Teko pakeisti kelis nustatymus, atnaujinti programinę įrangą“, – pasakojo B. Vanagas.
Techninei komisijai einant į pabaigą, vyriausiojo inžinieriaus veidas nušvito.
„Žiūrėk, tuoj klijuos paskutinį lipduką. Čia tas pats kas šampano butelį būtume atkimšę“, – juokėsi D. Biesevičius.
Septintą kartą Pietų Amerikos žemyne rengiamas Dakaras aprėps 9000 kilometrų maršrutą, iš kurių 5000 kilometrų drieksis greičio ruožuose. Varžybų dalyviai važiuos per tris valstybes: Argentiną, Boliviją ir Čilę. Sausio 4 dieną Dakaro dalyviai startuos pirmajame greičio ruože Argentinoje, Buenos Airėse, o sausio 17 dieną dalyviai finišuos ten pat – Buenos Airėse. Kasdien reportažus iš Dakaro ralio rodys BTV televizija.