Nuo kitų metų Lietuvai prisijungus prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės (SEPA) nebeliks dabar teikiamos tiesioginio debeto mokėjimo paslaugos, kadangi ji neatitinka SEPA reikalavimų.
Atsižvelgdami į tai, kad tiesioginis debetas iki šiol buvo itin patogi paslauga verslui surinkti mokėjimus iš klientų, o gyventojams – be vargo apmokėti sąskaitas už paslaugas, bankai ėmėsi ieškoti alternatyvaus patogaus sprendimo, kuris atitiktų Europos Parlamento ir Tarybos reglamento nuostatas. Pasitelkdami kitų šalių patirtį, bankai savo klientams siūlys alternatyvų sprendimą patogiam lėšų iš mokėtojų surinkimui – e. sąskaitų paslaugą. Tad būsimas pokytis niekaip nesusijęs su neva naujo mokesčio diegimu, kuris nuskambėjo viešumoje.
Pagrindinis šiam pokyčiui keliamas tikslas – kad nuo kitų metų tiesioginį debetą pakeisianti e. sąskaitos ir automatinio jos apmokėjimo paslauga nesudarytų jokių nepatogumų nei mokėtojams, nei lėšas surenkančioms įmonėms.
„Nauja e. sąskaitos paslauga bus ypač patogi mokėtojams. Tai patraukli alternatyva dabar galiojančiai tiesioginio debeto mokėjimo paslaugai. Mokėtojams nereikės imtis jokių papildomų veiksmų. Tiesiog dabar galiojantys tiesioginio debeto sutikimai, jei klientas nenuspręs kitaip, bus keičiami į e. sąskaitos automatinio mokėjimo sutartis, todėl papildomai klientui rūpintis niekuo nereikės. Naudodamiesi internetine bankininkyste gyventojai galės pasirinkti – vieno mygtuko paspaudimu lengvai atlikti mokėjimą arba tiesiog pasirinkti automatinį apmokėjimą. Sąskaitas iš įvairių paslaugų tiekėjų mokėtojai gaus vienoje vietoje – bus ypač patogu peržiūrėti ir apmokėti. Bankai jau dabar taiko visus įmanomus resursus, kad perėjimas į sklandų e. sąskaitos paslaugos teikimą gyventojams nesudarytų nepatogumų”, – pažymi Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Stasys Kropas. Tuo tarpu paslaugas teikiančios įmonės, planuojančios naudotis e. sąskaita, jau yra informuotos ir skatinamos imtis visų reikalingų veiksmų, kad migravimas iš tiesioginio debeto į e. sąskaitos teikimo sistemą būtų sklandus.