Šiais metais Anykščių rajone brandos egzaminuose šimtuku įvertinta tik viena, Jono Biliūno gimnazijos, mokinė, o praėjusiais metais „šimtukų“ buvo trys. Dar prieš kelis metus šimtu balų įvertinti buvo keli mokiniai.
Pateiiame dar vieną nuomonę, dėl kokių priežasčių suprastėjo mokymosi rezultatai Anykščių rajone. Ar tam galėjo įtakos turėti gimnazijų gryninimas?
Aldona DAUGILYTĖ, pedagogė, buvusi rajono Tarybos narė, mano: „Rezultatas priklauso nuo daug ko: ir nuo mokytojo, ir nuo vaiko, ir nuo šeimos. Kurioje vietoje kas nesustyguota, sunku pasakyti. Bet kartais būna tokie vaikai, kurie tiesiog negali… Bet, kaip sakau, būna ir taip, kad sustatyk vaikus su medaliais ir nė vienas nepadarys kažko ypatingo. Kas kiekvieną konkrečiai paveikia, reikėtų žiūrėti labai atsargiai. Kiekvienas skirtingas, nėra dviejų vienodų. Mokytojai, žinoma, norėtų visus išmokyti gerai, bet ne visi vaikai vienodai gali priimti tai, ką jis duoda. Žinoma, rezultatai priklauso ir nuo vieno, ir nuo antro, ir nuo trečio. Reikia, kad viskas būtų sustyguota, kad būtų pasitikėjimas.
Aplinka yra kalta tam, kuris į mokymąsi deda ne visas pastangas. Mažiausiai kaltinti reikia reformą – tas, kuris norėjo mokytis, pavyzdingai tą darė, jokia reforma – ne prapultis.
Pateiksiu pavyzdį: kai aš mokiausi neakivaizdžiai ir kartu dirbau, viena mano draugė sugalvojo taip pat eiti į „neakivaizdinį“, nes taip – daug lengviau. Patariau taip nedaryti – maža kas lengviau yra man. Kai ji išėjo studijuoti neakivaizdžiai, aš institutą pabaigiau, o ji tebesėdėjo tame pačiame kurse. Tai – gyvas pavyzdys, kur nei tėvai, nei mokytojai įtakos neturėjo”.