Didelė gyventojų dalis už komunalines paslaugas, vandenį, elektrą šildymą iki šiol sumoka internetu užpildę atsiskaitymo knygeles, taip vienu mokėjimu atsiskaitydami su visais paslaugų tiekėjais. Nuo balandžio mėnesio bankuose nebeliks atsiskaitymo knygelių, tad gyventojams teks kiekvienam paslaugos tiekėjui pildyti atskirą pavedimą. Kaip rašo portalas „delfi“, komerciniai bankai teisinasi, kad populiarių paslaugų neteiks dėl bendros mokėjimų eurais erdvės (SEPA) reikalavimų. Už jų laikymąsi atsakingas Lietuvos bankas dar prieš dvejus metus teigė, kad SEPA „vartotojams suteiks naujų galimybių ir pereinant prie šio projekto nereikės papildomo pasirengimo“. Tačiau naujovė, tikėtina, bent jau pirmaisiais mėnesiais sukels ir chaosą, nes gyventojams teks sugaišti žymiai daugiau laiko norint atsiskaityti už paslaugas ir atprasti nuo jiems įprastos atsiskaitymo tvarkos. Kai kurie bankai jau spėjo savo klientams pranešti, kad nustos teikti elektroninių mokėjimų per atsiskaitymo knygeles paslaugą.
„Anykšta“ klausė, kaip už komunalines paslaugas, vandenį, elektrą, šildymą atsiskaitote Jūs, ar negąsdina ši naujovė?
Jolita Šinkūnienė, UAB „RIMPEX“ vadybininkė:
– Aš naudojuosi tiesioginio debeto paslauga mokėdama už komunalines paslaugas
– tam tikrą mėnesio dieną yra nuskaičiuojama reikiama suma už suteiktas
paslaugas. Tokia atsiskaitymo paslauga man patogiausia, tad ja naudosiuosi ir ateityje. Už tas paslaugas, kurioms negalima sudaryti tiesioginio debeto sutarties, yra sukurti mokėjimų ruošiniai, pagal juos ir moku. Tad atsiskaitymo knygele elektroninėje bankininkystėje aš nesinaudoju ir neturiu pagrindo nerimauti.