
Anykščiuose ruošiamasi statyti antrą žiedinę sankryžą. Žiedas eismą reguliuojančius šviesoforus pakeis Vienuolio ir Troškūnų gatvių sankryžoje, ties „Bikuvos“ parduotuve. Statybai skirtas daugiau nei 126 tūkstančių eurų valstybės finansavimas, dar 70 tūkstančių eurų darbams, kurie nefinansuojami iš Kelių priežiūros ir plėtros programos, planuojama rasti Anykščių savivaldybės biudžete.
„Anykšta“ klausė, kaip manote, ar Anykščiuose reikalinga dar viena žiedinė sankryža? Ar pasiteisino pirmoji žiedinė sankryža pastatyta Vilniaus ir Mindaugo gatvių sankirtoje?
Ričardas SARGŪNAS, buvęs Seimo narys:
– Kokie žiedinių sankryžų ypatumai? Kažkada dabartinis vicemeras pasakė: „Anykščiai be žiedinės sankryžos – miestas be ateities“. Gal perdėta forma pasakyta, bet žiedinės sankryžos statomos, kad padidinti eismo saugumą, kad nebūtų transporto priemonių tiesioginių susidūrimų kertantis keliams, kai greičiai yra didesni nei žiede.
Tačiau, kiek prisimenu, nemačiau, kad toje vietoje, kur ruošiasi statyti, būtų įvykusios kokios nors avarijos. Kitas dalykas, kad ta dalis, kuri yra upės pusėje, yra privatus žmonių sklypas. Reiškia, sankryža turės būti patraukta į šoną, ji tada turės būti ne visai taisyklinga.
Kita sankryža, kuri yra kitame miesto gale (Vilniaus ir Mindaugo gatvių sankirta, – red. pastaba), ji yra labai maža, super optimizuota. Lengvajam automobiliui ji tinkama, tačiau sunkvežimiai praktiškai visi „lipa“ ant apsauginių akmenų, ji nepritaikyta sunkiajam transportui. Tad labai svarbu, kokia sankryža bus suprojektuota. Reikėtų matyti techninį projektą.
Kai dirbau Rajono taryboje, prašiau, kad Saugaus eismo komisija pateiktų statistiką, kiek įvyko auto įvykių toje sankryžoje (Vienuolio ir Troškūnų,- red. pastaba). Ar tai tik noras papuošti miestą žiedu ar didinti eismo saugumą? Jei statytų tik dėl miesto puošmenos, būtų galima ir be jos gyventi kurį laiką.
Tačiau yra svarbesnis dalykas. Aš kelis sykius lankiausi Kelių direkcijoje, buvom sutarę, kad kelyje Utena – Kupiškis, ties Svėdasais reikia statyti žiedinę sankryžą, nes ten kiekvienais metai įvyksta įvairių automobilių avarijų. Jie žadėjo, kad įtrauks į artimiausius planus. Ten, žinoma, kaina didesnė būtų, bet toje vietoje žiedinė sankryža būtina, nes susikerta eismo srautai, sankryža pavojinga.