![](https://www.anyksta.lt/wp-content/uploads/2017/12/55638_75341_regular_anyksciu-antano-vienuolio-progimnazijos-komanda.jpg)
Anykščių Antano Vienuolio progimnazija – mokykla, kurios pedagogai ne tik siekia mokymosi procesą paversti patraukliu ir įdomiu, bet ir patys semiasi žinių, kaip tai padaryti. Didžiulėje atrankoje įveikę daugiau nei 100 Lietuvos mokyklų, Antano Vienuolio progimnazijos pedagogai jau ketvirtą mėnesį gvildena skaitmeninio raštingumo, pokyčių valdymo bei lyderystės paslaptis specialiai pedagogams skirtoje programoje „Samsung Mokykla ateičiai“. Anot jų, mokykla keičiasi, ji modernėja, tad nuolatinis tobulėjimas – kiekvieno pedagogo pareiga.
Apie šiuolaikinių technologijų įtaką mokymuisi ir pedagogų šiuolaikiškumą kalbamės su Anykščių Antano Vienuolio pradinių klasių mokytoja Jolita Karosiene.
Daug kalbama apie švietimo įstaigose vykstančius pokyčius. Ar pastebite juos Antano Vienuolio progimnazijoje?
Anykščių Antano Vienuolio progimnazija tikrai keičiasi ir modernėja. Pagal galimybes ji aprūpinama įvairiomis technologijomis ir naujais įrenginiais. Esant galimybėms, mokytojai stengiasi tobulėti, mokytis IT technologijų ir skaitmenines naujoves pritaikyti ugdymo/si procese, kad iliustruotų dėstomą medžiagą, pateiktų interaktyvias užduotis pamokose ar skirtų namų darbams. Apklausos rodo, kad mokiniams tai labai patinka.
Praėjo jau keturi projekto „Samsung Mokykla ateičiai“ mokymų mėnesiai. Galbūt ir jie paskatino tam tikrus pokyčius?
Taip, žinoma. Jaučiu išaugusią mokytojų iniciatyvą, norą ir motyvaciją veikti bei taikyti naujoves. Džiaugiuosi, kad projektas duoda didelę naudą ne tik dalyvaujančių pedagogų komandai. Mokykloje kartu su informacinių technologijų mokytoja ir visa „Samsung Mokykla ateičiai“ projekto komanda kiekvieną savaitę rengiame mokymus, stengiamės, kad ir kolegos sužinotų apie skaitmenines naujoves ir taikytų jas savo pamokose. Kolegų motyvaciją kelia individualios konsultacijos – išmokau, todėl galiu ir kitą pamokyti. Vis dažniau pastebiu, kad tie, kurie anksčiau naujovių vengdavo, pamažu mokosi, stengiasi ir bando su jomis „susidraugauti“. Juk nuo technologijų niekur nepabėgsime, turime žengti pirmyn koja kojon. Pasaulis keičiasi, tad keičiamės kartu su juo.
Dalinatės naujai įgytomis žiniomis su savo kolegomis. Koks jų požiūris į skaitmeninius pokyčius mokykloje?
Nuomonės labai įvairios. Vieni skaitmeninius pokyčius priima sunkiau, juk visada sunkoka išbandyti kažką nauja, galbūt iš pradžių atrodo net nereikalinga. Tačiau vis dėlto išbandę vieną ar kitą savo ar kolegų sukurtą priemonę, pamatę, jog viskas nesunkiai pavyksta, labai džiaugiasi ir tada dažnas noriai mokosi daugiau. Kiti, jau turintys didesnes IT kompetencijas, iš karto su didžiuliu entuziazmu taiko pamokose ir kitus skatina.
Kalbant apie jūsų mokyklos komandą, kuri dalyvauja projekte „Samsung Mokykla ateičiai“, su kokiais iššūkiais susiduriate mokymų metu?
Didžiausias iššūkis – laikas! Žinome, kad mokytojo darbas reikalauja labai daug laiko. Tačiau daug mūsų progimnazijos mokytojų labai pozityviai žiūri į šiandienos iššūkį: „Mokykis visą gyvenimą!” Dauguma džiaugėsi, kai patekome į šį projektą, todėl supranta, kad tai, ką galima gauti iš komandos narių šiandien – reikia imti. Žinoma, ne visi susirenka į trečiadieniais vykstančius mokymus, kai kas dėl labai objektyvių priežasčių (pvz. dirba keliose mokyklose), bet progimnazijos administracija nuolat labai geranoriškai primena, jog galimos individualios konsultacijos, primena mokymų laiką bei temą. Mokymai vyksta intensyviai, per vieną užsiėmimą be teorinių žinių kiekvienas išbando programas praktiškai bei gauna namų darbus.
Komandoms padeda mentoriai. Kuo jie naudingi jūsų komandai?
Jie išties labai padeda – pataria, patikslina, atsako į klausimus, nurodo gaires, ką turime daryti siekdami didesnio bendruomenės įsitraukimo. Turime net tris mentorius: tinklas.lt mokymų „Vaizdo pamokų kūrimas“ autorių Vaidą Špokauską, švietimo ir verslo konsultantę Lidiją Laurinčiukienę bei Ugdymo plėtotės centro Mobiliųjų įrenginių naudojimo ugdyme patarėją Jolantą Baronienę. Visų jų patirtis labai skirtinga. Tad mentorių įžvalgos padeda į mokyklai kylančius iššūkius pažvelgti iš įvairių perspektyvų.
Ar mokymai pateisina jūsų lūkesčius?
Mokymai labai pateisina lūkesčius. Tiesą sakant, nesitikėjau, kad tiek daug sužinosiu ir išmoksiu. Nors jau seniai nebedirbu tik su vadovėliu, bet per šiuos mokymus labai patobulėjau skaitmeninių technologijų srityje. Dabar galiu didžiuotis savimi.
Ne paslaptis – programa pamažu juda pabaigos link ir sausio mėnesį bus renkamas reikšmingiausią poveikį mokinių rezultatams turintis skaitmeninių pokyčių projektas. Jo autoriai savo mokyklai laimės naujausių technologijų, kurių vertė 10 000 eurų. Galbūt jau galite atskleisti savo idėją?
Jau išsigrynino projekto vizija, nors vis dar tariamės, diskutuojame, organizuojame, bet jau aiškiai žinome, ko siekiame. Tikime savo idėjos sėkme, nes jau dabar gavome labai daug naudos ir neketiname sustoti. Net ir pasibaigus projektui, Anykščių Antano Vienuolio progimnazijoje skaitmeninių pokyčių veiklos bus gyvos, nes keliame ambicingą tikslą – tapti išsiskiriančia rajono mokykla skaitmeninių kompetencijų srityje. Tačiau visko atskleisti nenoriu. Palikime dar ir intrigos.
Apie programą „Samsung Mokykla ateičiai“
Skaitmeninių mokymų programa „Samsung Mokykla ateičiai“ siekiama tobulinti mokytojų skaitmeninio raštingumo kompetenciją, mokyti pokyčių valdymo, lyderystės ir kurti mokyklose motyvuojančią, kūrybiškumą skatinančią mokymosi aplinką. Per trejus metus mokymų pedagogams programą jau baigė 200 mokytojų iš visos Lietuvos. Mokymų metu pedagogų komandos rengia skaitmeninių pokyčių savo mokykloje projektus, kuriuose pateikia viziją, kaip spręsti mokyklos bendruomenei aktualią problemą, tobulinti mokymo procesą ir tokiu būdu pagerinti mokinių mokymosi rezultatus. Mokyklai, parengusiai reikšmingiausią poveikį turintį ir tvariausią projektą, skiriamas 10 000 eurų vertės prizas „Samsung“ technologijoms įsigyti. Šį prizą į savo mokyklas jau yra parvežę Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos ir Molėtų r. Kijėlių specialaus ugdymo centro pedagogai.