Šį rudenį populiarusis siaurukas švenčia 119-ąjį gimtadienį.Neseniai VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ pradėjęs vadovauti Mindaugas Jucevičius viliasi, kad siaurukas dar ilgai dundės ir džiugins Aukštaitijos bei kitų regionų turistus bei gyventojus.
„Planuojame ir toliau turistus tiek Anykščiuose, tiek ir Panevėžyje džiuginti ištisus metus.Organizuosime keliones nuo Panevėžio iki Anykščių. Siauruko kelias turi pilnai fnkcionuoti. Turime pasiūlyti daug renginių. Atšventėme siauruko gimtadienį, artmiausias laukia Božolė reisas, išliks tradicinės Kalėdų, Užgavėnių kelionės. Galvosime jau ir apie vasaros šventes.Bandysime integruotis tarp metinių Anykščių ir Panevėžio švenčių, nes plačiai esame susiję su šiais miestais“, – apie ateities planus kalbėjo M.Jucevičius.
Šį sezoną siaurukas dėl techninių problemų neišvažiavo į Rubikių pusę, tačiau M.Jucevičius užtikrino, kad problemos bus išspręstos.
„Bandysime pilnai sutvarkyti geležinkelio pylimą, kad būtų užtikrintas keleivių saugumas.Kitais metais tas reisas į Rubikius tikrai funkcionuos“, – žadėjo M.Jucevičius.
Anykščių siauruko pradžia laikomi 1899 metai, kai rugsėjo 28d. pro Anykščius pravažiavo pirmasis traukinys, kurį traukė garu varomas garvežys. 1901 m. pradėjo veikti Anykščių geležinkelio stotis.
„Siaurukas buvo populiari vietos gyventojų susisiekimo priemonė. 1929-1940 m. traukiniai per Anykščius važiuodavo keletą kartų per dieną.
Pokario metais iš Anykščių stoties siaurukas veždavo vyno fabriko, „Spartako“ veltinių fabriko gaminius, javus į Berlyną, kvarcinį smėlį į Panevėžio fabrikus. Per mėnesį būdavo išvežama apie 200 000 t smėlio. Į Anykščius irgi atkeliaudavo įvairiausių krovinių, per metus išvykdavo apie 17 tūkst. keleivių. Siauruką žmonės mėgo: juo važiuodavo į darbą, vaikai į mokyklą, savaitgaliais pilnas traukinukas būdavo uogautojų ir grybautojų, žiemą – slidininkų. Tačiau kasmet keleivių mažėjo, siaurukas darėsi vis labiau nuostolingas.
XX a. 8-ajame dešimtmetyje buvo nutrauktas traukinių eismas siaurojo geležinkelio ruožu Anykščiai-Utena, demontuota kelio atkarpa nuo Utenos iki Rubikių. Krovinių, keleivių vežimui bei turizmo reikmėms naudota 68,4 km. atkarpa Panevėžys-Anykščiai-Rubikiai. Nuo 1999 m. rudens siauruku nebevežamas kvarcinis smėlis“, – siauruko sitoriją apžvelgia muziejininkė Rasa Bražėnaitė.