Glaudžiausius tarptautinius santykius kol kas mezga mūsų krašto vairuotojai. Penktadienį, sausio 4-ąją, mūsų rajone į avariją pateko vokietis, pirmadienį, sausio 7-ąją, latvis.
Penktadienį ir šeštadienį Anykščių rajone registruoti eismo įvykiai, per kuriuos nukentėjo žmonės. Šių abiejų avarijų priežastis – vairuotojai nepasirinko saugaus greičio ir išslydo į priešingą eismo juostą.
Paauglys vokietis atsidūrė reanimacijoje
Penktadienį, sausio 4-ąją, 18 val. 54 min., Anykščių rajone kelio Kaunas-Zarasai-Daugpilis 117-ajame kilometre, blaivus vyras (g. 1985 m.), gyvenantis Utenos rajone, Radeikių kaime, vairuodamas automobilį BMW X5, neatsižvelgė į kelio ir meteorologines sąlygas, nepasirinko saugaus greičio, išslydo į priešingą eismo juostą ir susidūrė su priešpriešiais važiuojančiu automobiliu „Ford“, vairuojamu blaivaus Vokietijos piliečio (g. 1965 m.), gyvenančio Vokietijoje, Drezdeno mieste. Eismo įvykio metu sužaloti automobilio „Ford“ keleiviai: paauglys (g. 2005 m.), kuris dėl vidaus organų sužeidimų išvežtas į Santaros klinikų reanimacijos skyrių, ir moteris (g. 1971 m.), kuri dėl patirtų sužalojimų paguldyta į Utenos ligoninę. Pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Šeštadienį, sausio 5-ąją, 15val. 15 min., kelyje Radiškis-Anykščiai-Rokiškis, 4-ajame kilometre, automobilio „Audi A4“ vairuotojas (g. 1996 m.), gyvenantis Anykščių rajone, Pagirių kaime (blaivus), nepasirinko saugaus greičio, slidžiame kelyje nesuvaldė automobilio, išvažiavo į priešingą eismo juostą, susidūrė su priešpriešiais atvažiuojančiu automobiliu BMW 730, vairuojamu vyro (g. 1999 m.), gyvenančio Ukmergėje, Serbentų g. (blaivus). Eismo įvykio metu nukentėjo automobilio BMW vairuotojas, dėl kojos lūžio paguldytas į Ukmergės ligoninės traumatologijos skyrių. Pradėtas ikiteisminis tyrimas.
Pirmadienio, sausio 7-osios, rytą, tarp 9 ir 10 valandos, J.Biliūno gatvėje prie Anykščių savivaldybės administracijos pastato į staigiai stabdžiusį „Renault Laguna“ rėžėsi latvio vairuojama autocisterna.
Lengvasis automobilis buvo kaip reikiant apgadintas, tačiau jo vairuotojui pasisekė – autocisterna buvo tuščia, užpildyto sunkvežimio svoris, taigi ir smūgis, būtų buvęs gerokai smarkesnis.
Lietuviškai žurnalisto užkalbintas latvis, paklaustas, kas nutiko, klausimą suprato ir paaiškino: „autoavarija“. Paskui jau rusiškai vyras sakė, kad akivaizdu, jog jis esąs kaltas, nes jeigu įvažiavo į kito automobilio galinę dalį, reiškia nesilaikė saugaus atstumo.
Daug eismo įvykių
Utenos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Anykščių rajono policijos komisariato Reagavimo skyriaus viršininkas Valdas Palionis „Anykštai“ sakė, jog šiomis dienomis gausu avarijų dėl slidžios kelio dangos. Tiesa, kokie konkretūs skaičiai, pareigūnas negalėjo pasakyti – daugelis į avarijas patekusių vairuotojų į policijos pareigūnus nesikreipia, nes to daryti nėra būtina, pakanka užpildyti eismo įvykio deklaraciją.
V.Palionis kalbėjo, kad paprastai avarijos pasipila, kol vairuotojai nėra prisitaikę prie sudėtingesnių eismo sąlygų. Paklaustas, ar dėl avarijų nėra iš dalies kalti ir kelininkai, policijos pareigūnas sakė: „Kai sninga, tai sninga ne viename kelio ruože, matyt, kelininkai nespėja visų Lietuvos kelių iš karto nuvalyti, pabarstyti. Mūsų darbe taip pat būna situacijų, kai negalime į visus įvykius sureaguoti tuo pat metu“ – kaltinti kelininkų nebuvo linkęs policijos pareigūnas.
Anykščių priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos viršininkas Saulius Slavinskas „Anykštos“ paklaustas, ar dėl užpustytų kelių jo vadovaujama tarnyba neturėjo problemų, sakė, jog gelbėtojai nebuvo užklimpę, o ir pagalbos kitoms spec. tarnyboms dėl nepravažiuojamų kelių suteikti dar nereikėjo.
Seniūnijų keliai kartais
nuvalomi greičiau, nei
valstybiniai keliai
Pagal valstybinių kelių priežiūros žiemą tvarką, magistraliniai, krašto ir rajono keliai suskirstyti į atskirus lygius – iš viso yra 8 kelių priežiūros žiemą kategorijos. I -ojo lygio magistraliniai keliai valomi nuolat – kelio danga šiuose keliuose be sniego turi atsirasti praėjus dviems valandoms po snigimo. Tuo tarpu III lygio rajoniniams keliams eilė gali ateiti labai vėlai – šie keliai valomi tik nuo 9 iki 18 valandos, jie neturi būti barstomi, o eismas juose pagal nustatytą tvarką gali nutrukti net iki 48 valandų.
Tuo tarpu seniūnijų keliai valomi ne tik pagal aprašus, bet ir pagal poreikį. Pasak Kavarsko seniūnės Šarūnės Kalibataitės, seniūnijos keliai šią žiemą valyti jau du kartus. Ypatingas dėmesys, seniūnės teigimu, skiriamas tiems keliams, kuriais turi važiuoti mokyklinis autobusiukas bei privažiavimams prie neįgaliųjų sodybų. „Reaguojame į telefoninius skambučius, jei žmonės negali išvažiuoti – stengiamės padėti“ – „Anykštai“ sakė Kavarsko seniūnė.
Svėdasų seniūnas Valentinas Neniškis „Anykštai“ aiškino, jog dalis seniūnijos kelių taip pat valyti du kartus, o dalies iki šiol net neprireikė valyti. Seniūnas kalbėjo, kad seniūnijos kelius prižiūrinti „Ukmergės versmė“ subrangai pasisamdė kitą firmą, o ta savo ruožtu susirado subsubrangovą – ūkininką. Ūkininkas nusipirko įrangą kelių valymui, bet kelis paskutinius metus jo pagalbos valant kelius beveik nereikėjo. Pasak V.Neniškio, seniūnijos kelių priežiūros biudžetas nėra padalintas sezonais – jeigu mažai išleidi pinigų sniego valymui, daugiau lieka lėšų seniūnijų kelių greideriavimui šiltuoju metų laiku.
O sniego beveik nėra…
Atpratus nuo žiemų, šių metų sniegas atrodo vos ne kaip stichinis reiškinys. Tačiau, Anykščių hidrometeorologijos posto stebėtojo Petro Buterlevičiaus duomenimis, vakar, sausio 7-ąją, sniego danga Anykščiuose buvo 15 cm storio. Daugiausiai sniego Anykščiuose šią žiemą buvo gruodžio 18-19 dienomis, kai sniego danga siekė 22 cm.
Priminsime, jog 50 cm sniego danga Lietuvoje dar neseniai nebuvo labai jau didelis stebuklas. Atskirose vietovėse ankstesniais metais buvo fiksuota ir 80-90 cm storio sniego danga.
Šią žiemą Anykščiuose šalčiausia buvo gruodžio 1-ąją, kai termometro stulpelis nukrito iki 11,5 laipsnio šalčio.