![](https://www.anyksta.lt/wp-content/uploads/2019/05/64688_89581_regular_dscf1293.jpg)
Praėjusiais metais Anykščių rajone mažėjo turistų srautai iš Latvijos, sėkmingai pramogų ir sporto centro „Kalita“ veiklai koją kišo permainingi žiemos orai, tarp Medžių lajų tako bei Anykščių Dainuvos slėnio kursuojantis pramoginis traukinukas ėmė byrėti, o už lauko ekrane rodytą reklamą pavyko surinkti šypseną keliančius pinigus.
Nepaisant visų trukdžių, Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro laikinosios direktorės Kristinos Beinorytės duomenimis, turizmo sezonas Anykščiuose pernai tęsėsi beveik ištisus metus – net devynis mėnesius.
2018 metų veiklos ataskaitoje laikinoji Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro direktorė K.Beinorytė akcentuoja, kad dėl pasikeitusios vartotojų elgsenos įstaiga turizmo informacijos sklaidai ypatingą dėmesį skyrė internetiniams kanalams. Nors Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras ir stengėsi koja kojon žengti su šiuolaikinėmis technologijomis, tai padaryti ne visada sekėsi. Pavyzdžiui, savo internetinėje svetainėje įstaiga reklamavo net neveikiančias Anykščių viešojo maitinimo įstaigas. Miesto svečiai kviesti užsukti jau į kurį laiką uždarytą piceriją „Jara Jums“. Ant jos langų dabar puikuojasi skelbimai, kad patalpos yra išnuomojamos.
Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro laikinoji direktorė K.Beinorytė veiklos ataskaitoje labai vaizdžiai aprašė, kaip Anykščių rajone kinta lankytojų iš užsienio srautai.
„Latvija išlieka pirmoje vietoje, tačiau skaičius po truputį krenta. 2016/2017 metais antroje vietoje buvo svečiai iš Rusijos, tačiau 2018 metais vokiečių turistai kyla į viršų, stumdami rusus į 3 vietą. 4 vietoje lieka Didžioji Britanija, o 5-oje – Suomija,” – veiklos ataskaitoje rašo Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro laikinoji direktorė K. Beinorytė.
Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro duomenimis, pernai turizmo sezonas Anykščių rajone prasidėjo kovo mėnesį, o baigėsi lapkritį.
„2018 metais lankytojų, kurie tikslingai atvyko į turizmo ir verslo informacijos centrą klausti nuorodų ar teirautis, ką nuveikti mieste, skaičius padidėjo (11 724) lyginant su 2017 metais (7794). 2018 m. turistinę informaciją teikėme dviejose miesto vietose.
Į Centrą užsukančių lankytojų ir užsakomų ekskursijų apskaita rodo, jog pagal savaitės dienas daugiausia turistų Anykščių turizmo ir verslo informacijos centre apsilanko penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais, o mažiausiai – pirmadieniais ir antradieniais. 2018 m. pats aktyviausias turizmo sezono mėnuo buvo rugpjūtis. Pagal mėnesius – liepa (2 329 lankytojai), rugpjūtis (3 465 lankytojai), gegužė (1 184 lankytojai), birželis (1 122 lankytojai), rugsėjis (1 380 lankytojai). Išanalizavus lankytojų srautus, galime daryti išvadą, kad 2018 m. turizmo sezonas prasidėjo kovo mėnesį, o baigėsi lapkričio mėn.”, – skelbiama laikinosios Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro direktorės K. Beinorytės veiklos ataskaitoje.
Anot K.Beinorytės, lyginant su 2017 metais, ant Kalitos kalno esančios rogučių trasos lankytojų skaičius padidėjo beveik 26 proc. Už vasaros rogučių paslaugą pernai įstaiga gavo 151 474 Eur pajamų. Priminsime, kad pernai pramogų ir sporto centrą ,,Kalita” sukrėtė skandalas – išsiaiškinta, kad vasaros rogučių trasos kasininkė lankytojams pardavinėjo suklastotus bilietus.
Šiltos žiemos ir nepastovi temperatūra jau kasmet gadina pramogų ir sporto centro ,,Kalita” slidinėjimo trasų būklę ir didina sniego gaminimo ir paruošimo išlaidas, veiklos ataskaitoje skelbia Anykščių turizmo ir verslo infortmacijos centro direktorė K.Beinorytė.
Pernai ant Kalitos kalno slidinėjimo sezonas truko 89 dienas.
Už kalnų slidinėjimą Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras gavo 54 tūkst. 850 Eur pajamų.
2018 metais Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro nupirktu traukinuku važiavo 22 104 žmonės.
Traukinukas vežė keleivius nustatytais maršrutais ,,Dainuvos slėnis – Medžių lajų takas“ ir „Medžių lajų takas – Dainuvos slėnis.“
Pramoginį traukinuką prieš trejus metus tuometinis Anykščių turizmo informacijos centras įsigijo už 38 500 Eur. Traukinukas nupirktas naudotas. Pernai Anykščių rajono tarybą laikinoji Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro direktorė K.Beinorytė informavo, kad traukinukas yra labai prastos techninės būklės, jis nuolat genda, brangus jo išlaikymas. Įstaiga planuoja įsigyti dar vieną pramoginį traukinuką, kuris galbūt būtų varomas elektra.
Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras 2018 metais atidarė elektroninę parduotuvę.
Šioje parduotuvėje galima įsigyti įvairių anykštietiškų suvenyrų: marškinėlių, puodelių, rašiklių ir netgi medaus. Tačiau bene daugiausia reakcijų susilaukė Anykščių turizmo ir verslo centro laikinosios direktorės K.Beinorytės veiklos ataskaitoje nurodyti skaičiai, kiek įstaigai pavyko uždirbti eksploatuojant šalia Anykščių kultūros centro pastatytą lauko ekraną.
Pernai už Anykščių miesto centre pastatytame lauko ekrane rodytą reklamą miestas uždirbo 85 eurus. Priminsime, kad lauko ekranas mieste pernai pradėjo veikti gruodį, jam įsigyti iš Anykščių rajono biudžeto išleista beveik 47 tūkst. eurų.
Vos įrengtas lauko ekranas sulaukė daugybės kritikos. Anot specialistų ir anykštėnų, jam pasirinkta netinkama Anykščių miesto vieta.
Anot K.Beinorytės, 2018 metais Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras prisidėjo prie Anykščių rajono verslo aplinkos gerinimo. Centro specialistai pernai 27 juridiniams bei 26 fiziniams asmenims suteikė tiesiogines konsultacijas, o telefonu verslininkus konsultavo net 230 valandų.
2018 metų pabaigoje Anykščių turizmo ir verslo informacijos centre dirbo 23 darbuotojai.
Nuo šių metų Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras veikia kitose patalpose – Šaltupio gatvės 15-uoju numeriu pažymėtame pastate.
781127 13059Thanks so considerably for another post. I be able to get that kind of information data. friend, and exactly. 85428