Vyriausybė prakalbo apie ketinimus nuo kitų metų apmokestinti automobilius. Nors teigiama, kad planai dar nėra konkretūs, bet svarstoma, kad mažiausias mokestis taršiais įvardijamiems automobiliams, išmetantiems 130 g/km CO2, galėtų būti 20 eurų per metus ir didėti proporcingai pagal taršos lygį. Nors mokestis įvardijamas kaip „taršių“ automobilių, bet, pagal pasirinktą 130 g/km CO2 išmetimų lygį, jį mokėti tektų už didžiąją dalį šalyje važinėjančių automobilių. Mokestis, pagal skelbtus planus, galiotų ne tik naujai įsigyjamiems po mokesčio įvedimo, bet ir iki jo įvedimo eksploatuojamiems automobiliams.
„Anykšta“ klausia – kaip vertinate automobilių mokesčio įvedimo reikalingumą? Ar jis sumažintų taršą? Ar mokestis paskatintų Jus atsisakyti automobilio arba įsigyti mažiau taršų, naujesnį automobilį?
Saulius RASALAS, Anykščių rajono tarybos narys:
– Seniai „persirgau“ taršių automobilių meile, kuria nelabai ilgai ir sirgau. Man pakankamai daug neaiškumų, pavyzdžiui, kaip būtų, jei automobilis stovi nenaudojamas, nevaromas jokiai techninei apžiūrai – tada reikės mokėti, ar ne?
Man įdomu, ar neprigalvos kokių išimčių kaimo gyventojams, miesto gyventojams ar kam dar? Yra daug neaiškumų, paskatinimas įsigyti kitą, mažiau taršų automobilį, abejoju, ar bus veiksmingas. Jis ypač nesuveiks, jei atsiras kokių nors išimčių, nes doras lietuvis jau nuo tarybinių laikų žinodavo, kad galima išsiskirti su žmona tam, kad turėtum du nekilnojamojo turto vienetus (kalba juokaudamas, – red. pastaba).
Tam tikrą rezultatą, laikui bėgant, mokestis duotų. Nes pirkdamas automobilį žmogus ims skaičiuoti – gal užteks ir mažesnio, gal labiau apsimoka pirkti kitą? Bet šie argumentai ne visus paveiks.