Savo pačių mele susipainiojęs Anykščių rajono laikraštis ,,Šilelis“ verčiau nusprendė pralaimėti vieną iš dviejų Anykščių rajono savivaldybės skelbtų informacijos viešinimo konkursų nei atskleisti savo laikraščio prenumeratorių skaičių. Tačiau, panašu, melagingą tiražą nurodančiam ,,Šileliui“ Anykščių rajono biudžeto kąsnis atiteks – antrajam viešinimo konkursui, kuriame pagal jo reikalavimus galėjo dalyvauti ir kopijavimo aparatu dauginamas laikraštis, ,,Šilelis“ pateikė mažesnę kainą nei ,,Anykšta“.
Anykščių rajono savivaldybės administracija prieš kurį laiką paskelbė, o vėliau atšaukė informacijos viešinimo konkursą. Atšauktajame konkurse buvo numatytas vienintelis paslaugos kriterijus – kaina. Po kurio laiko, užuot skelbus vieną viešinimo konkursą, buvo paskelbti net du – viename konkurse svarbi tik paslaugos kaina, antrajame – daugiau dedamųjų: kaina, periodiškumas, tiražas, prenumeratorių skaičius. Pastarajam konkursui pateiktoje medžiagoje „Šilelis” nurodė, jog jų prenumeratorių skaičius yra … ,,konfidenciali informacija“.
Nuomonės apie tai, kas dedasi Anykščių žiniasklaidos rinkoje bei Anykščių rajono valdžios santykiuose su spauda, paklausėme Lietuvos žurnalistų sąjungos (LŽS) pirmininko Dainiaus Radzevičiaus. ,,Galima slėpti savo amžių ir lytį. Tai privatūs dalykai. Bet žiniasklaidos priemonėms tai negali būti taikoma. Kaip tu gali kalbėti, rašyti apie kitus, jeigu informaciją slepi apie save arba ją pateiki melagingą? Deklaruoti savininkai, tiražai, prenumeratoriai yra aksioma“, – retoriškai klausė LŽS pirmininkas D.Radzevičius. Jis juokėsi, kad tokie konkurentai kaip ,,Šilelis“ ,,Anykštai“ yra ,,Dievo dovana“, nes skaitytojų neapgausi. Kai LŽS pirmininkui paaiškinome, kad ta ,,Dievo dovana“ greičiausiai bus paskelbta vieno iš dviejų savivaldybės informacijos viešinimo konkurso, kuriame svarbi buvo tik paslaugos kaina, nugalėtojais, D.Radzevičius tuo negalėjo patikėti. ,,Tokio pobūdžio konkursas yra absoliutus absurdas. Kaip parduotuvėje pirkti dešros. Jei kilogramą dešros perki – viskas aišku, bet jeigu tu perki šiaip dešros. Kaip mokesčių mokėtojas, aš nenorėčiau, kad valstybė, savivaldybė už mano pinigus pirktų ,,šiaip dešros“. Kiek pasvers – tiek ir bus gerai. Taip nedirbama. Čia turėtų įsikišti Viešųjų pirkimų tarnyba. Turėtų būti peržiūrima, ar yra bent minimalus skaidrumas, nes kriterijai turi būti sudaromi kiek įmanoma skaidriau“, – kalbėjo LŽS pirmininkas D.Radzevičius.
Pasak D.Radzevičiaus, ,,Šilelio“ redakcijos sprendimas konkurso medžiagoje, užuot įrašius prenumeratorių skaičių, įrašyti ,,konfidenciali informacija“, yra tas pats, kas dešros pardavėjo atsakymas pirkėjui: ,,Kiek jums pasvėriau dešros? Komercinė paslaptis! Iš akies… Na, laba diena!“
LŽS pirmininkas sako esąs įsitikinęs, kad Anykščių rajono savivaldybės administracijai nederėtų turėti jokių komercinių santykių su apgavikais. ,,Jeigu jau meluoji ir teiki melavimo paslaugas – tai tik ne valstybės tarnyboje. Valstybei ir savivaldybei leisti pinigus už melo paslaugas… Tegul bus viešinama informacija, bet tik ne su melagio paslaugomis. Mano galva, viešųjų pirkimų tarnybai reikia rimtai pažiūrėti, kodėl buvo sudarytos tokios techninės sąlygos ir ar tai yra skaidru“, – poziciją išsakė LŽS pirmininkas D.Radzevičius.
Tuo tarpu Anykščių savivaldybės administracijos direktorė Ligita Kuliešaitė, ,,Anykštos“ paklausta, kodėl buvo surengti du viešųjų pirkimų konkursai, dėstė, kad pagal pirmąjį, mažiausios kainos konkursą, bus spausdinama nelabai kam įdomi informacija. ,,Išskyrėme vieną, kuriame informacija nėra pati aktualiausia visuomenei. Atrodytų logiška pagal mažiausią kainą skelbti. Kitas – kuo didesnį skaitytojų ratą turėjęs pasiekti konkursas. Ten kaina lemia mažiau. “ – aiškino direktorė.
Plačiau – ,,Anykštoje“
528728 989785I besides believe therefore , perfectly composed post! . 495627