Kalbama, kad kaimo parduotuves sunkmečiu gelbsti tik alaus mėgėjai, o vadinamąsias „autolavkes” – pensininkai, kad žmonės atsisako skanėstų, renkasi pigiausius maisto produktus. Anykščių rajono vartotojų kooperatyvo valdybos pirmininkė Rita Kripaitienė teigia, kad tokios kalbos – iš piršto laužtos.
Kalbama, kad kaimo parduotuves sunkmečiu gelbsti tik alaus mėgėjai, o vadinamąsias „autolavkes” – pensininkai, kad žmonės atsisako skanėstų, renkasi pigiausius maisto produktus. Anykščių rajono vartotojų kooperatyvo valdybos pirmininkė Rita Kripaitienė teigia, kad tokios kalbos – iš piršto laužtos.
– Ar tiesa, kad kaimo paduotuves išlaiko svaigintis įpratę gyventojai?
– Jokiu būdu. Netgi atvirkščiai. Jei lyginti 2008-uosius su 2009-aisiais metais, tai alaus pardavimai kooperatyvo parduotuvėse sumažėjo 9 procentais, stipresnio alkoholio – beveik 8 procentais. O tabako gaminių pardavimai pernai augo – beveik 3 procentais.
– O maisto produktus žmonės perka, kaip geresniais metais?
– Visi pardavėjai stebi, kad pirkinių krepšeliai mažėja. Pernai maisto produktų parduota 10-čia procentų mažiau, nei užpernai. Sakyčiau, gyventojai renkasi tą patį, kaip ir anksčiau, tik mažesniais kiekiais. Tačiau perka viską, kas būtina. Štai dabar pavasaris – perka ir sėklas, ir žemes, kaip ir anskčiau. Parduodame buities prekių. Mažiau, nei geraisiais metais, tačiau rekyba nesustojusi.
Gal dažniau gyventojai pasižiūri į kainas, gal pasirenka pigesnę dešrą ar duoną, gal neperka brangaus šokolado, tačiau sakyti, kad kaimo žmonės visai atsisakė dalies būtinų produktų ar daiktų – melas.