Baigiasi antroji vasara, kai esame turistiniu miestu. Geru oru Anykščiuose sunku rasti laisvą vietą kavinėse, o savaitgaliais gatvėse kartais būna net ir spūstys.
Tačiau ar dėl turistų, užplūdusių Anykščių Lajų taką ir Kalitos kalno atrakcijas, anykštėnams pasidarė geriau gyventi? Ar jaučia iš to naudą verslas, kuris tiesiogiai nesusijęs su turizmu?
Audrius ZUZEVIČIUS, MV GROUP Production AB „Anykščių vynas“ gamybos direktorius:
– Moraliai aš dėl to gyvenu geriau, nes matau mieste gyvybę, judėjimą ir tai yra smagu.
„Anykščių vynas“ verslui turizmas jokios tiesioginės įtakos neturi. Gal kažkiek naudos buvo pernai, nes žmonės, vykdami apžiūrėti Lajų tako, aplankydavo ir kitus Anykščių objektus, dažniau užsisakydavo mūsų įmonėje vyno degustaciją. Tačiau šiemet vyno degustacijų paklausa sugrįžo į ankstesnių metų lygį. Pernai metai dėl atidaryto Lajų tako Anykščiams buvo anšlaginiai, tačiau šiemet turistų srautai nuslūgo ir yra taip, kaip buvo anksčiau.
Pasirinkta turizmo kryptis gali palaikyti tokių miestelių, kaip Anykščiai, gyvastį, tačiau tikrai negali nei atgaivinti, nei prikelti merdėjančio miesto. Atgaivinti miestą gali tik pramonė. Reikia pripažinti, kad, deja, Anykščiuose nėra nieko tokio, kas skatintų čia atvykti turistą iš Tailando ir palikti čia pinigus.