Iš karto po Naujųjų metų 2022-ųjų sezoną pradėjo Lietuvos kartingo lenktynininkai: Anykščiuose įvyko žiemos taurės varžybų pirmasis etapas. Šios varžybos, į kurias tradiciškai susirenka įvairiose įskaitose šiltuoju metų laiku besivaržantys įvairaus amžiaus sportininkai, tradiciškai sukviečia visus, kurie ir žiemos mėnesiais yra pasiilgę adrenalino.
Praėjusią žiemą dėl pandemijos žiemos taurės etapai nebuvo rengiami, o šiemet planuojama, kad sportininkai varžysis tris kartus: po pirmo etapo Anykščiuose jie sausio 30 dieną susirinks Vilniuje, o vasario 20 dieną žiemos taurės nugalėtojai paaiškės Smalininkuose. Pagal varžybų reglamentą bus skaičiuojami visų etapų visi taškai, o kiekviename etape vyksta po du vienodą taškų vertę turinčius važiavimus. Be to, visi dalyviai važiuoja vienodomis Vokietijoje gamintomis „Heidenau Ice Racer“ padangomis – tai dar labiau suvienodina visų sportininkų galimybes.
Kad šitos padangos labiau tiktų lenktynėms ant puraus sniego, galima buvo įsitikinti stebint varžybas Anykščių kartodrome: apsisukimų trasoje buvo daugiau nei pakankamai. Tačiau tai pridėjo emocijų visuose važiavimuose: vienas neatsargus akceleratoriaus ar stabdžių pedalo spustelėjimas – ir turėta persvara prieš varžovus išvyksta, nes lenktynininkai paprasčiausiai išlėkdavo iš trasos. Laimei, didelio greičio žiemos taurės varžybose nebuvo: galima priminti, kas paskutiniame 2021 metų Lietuvos čempionato etape Kajus Šikšnelis pasiekė naują Anykščių kartodromo rekordą, ratą įveikęs per 36,750 sek., o žiemos taurės varžybose ratui įveikti sportininkams reikėdavo bent 1 min. 42 sek.
Nors dalyvių į pirmą žiemos taurės etapą susirinko kiek mažiau, nei tikėjosi organizatoriai, optimizmo tai nesumažino, o ir sportinės kovos netrūko. „Man smagu matyti ir naujų veidų, tai reiškia, kad pavasarį lenktynininkų Lietuvos čempionato etapuose bus dar daugiau nei pernai, – svarstė Lietuvos kartingo federacijos prezidentas Karolis Šikšnelis. – Be to, šiuo metu Italijoje treniruojasi ir naujam sezonui ruošiasi itin didelis mūsų šalies atstovų būrys. Aš per visą savo karjerą nepamenu, kad tiek lietuvių jau sausio mėnesį suktų ratus įvairiuose Italijos kartodromuose. Pernai į užsienį vyko tikrai didelis jaunųjų ir vyresnių lenktynininkų desantas, o šiemet jų užsienyje – rekordiškai daug“.
Tarp pačių jauniausių – „Winter MIcro“ – klasės dalyvių kvalifikacijoje greičiausias buvo Nemunas Volbekas („Paške Racing“). Tačiau pirmojo finalo starte jis smuktelėjo į rikiuotės galą ir turėjo bandyti vytis bei lenkti lėtesnius varžovus. Iki antros vietos jis pakilo, tačiau sezono pradžioje abu finalus laimėjo Remigijus Kriaučiūnas („NSL Racing“): jis etape surinko 50 taškų ir tapo nugalėtoju, N. Volbekas liko antras, o trečia vieta etape atiteko Matvijui Davydenko („TS Motorsport“), kuris iš viso surinko 33 taškus ir tik dėl aukštesnės pozicijos antrame finale aplenkė tiek pat taškų pelniusį Emilį Čapkauską („Paške Racing“).
„Winter Mini“ klasėje sezono lyderiai irgi dar neaiškūs: kvalifikacijoje tik 0,333 sek. skyrė Kiprą Petrauską („SB Racing“) ir Arną Čapliką („NSL Racing“). Tačiau etapo nugalėtoju tapo kvalifikacijoje trečią rezultatą pasiekęs Tomas Mašidlauskas („Paške Racing“). Jis laimėjo antrąjį finalą ir tapo etapo nugalėtoju: antra vieta atiteko A. Čaplikui, o K. Petrauskas po pirmo etapo turi 36 taškus.
„Crab“ klasės, kurioje gali varžytis lenktynininkai nuo 12 metų, kvalifikacijoje A. Čaplikasbuvo 0,117 sek. greitesnis už Remigijų Linortą („NSL Racing“). Tačiau ir pirmą, ir antrą finalus minimalia persvarą laimėjo Remigijus, kuris tapo etapo nugalėtoju: jis turi 50 taškų, o A. Čaplikas surinko 42.
„Winter No Gears“ įskaitoje dalyvavo vienintelis užsienietis – Latvijos sportininkas Robertas Purmalis („NSL Racing“). Jis pirmame finale startavo iš rikiuotės galo, tačiau sugebėjo finišuoti antras, o antrame finale tapo nugalėtojus. Sportininkas surinko 46 taškus ir dėl geresnio apsirodymo antrame finale aplenkė tiek pat taškų etape pelniusį Hubertą Būdvytį („TS Motorsport“).
Ypač atkaklios buvo abejos „Winter Hoby“ klasės lenktynės: pirmą finalą laimėjo Dominykas Neniškis („TS Motorsport“), aplenkęs Arą Kvedarą („Baltic Karting Academy“) ir Vaidotą Mitkų („Baltic Karting Academy“). O finale pirmasis finišavo tos pačios komandos narys Rokas Kvedaras, antrasis liko V. Mitkus, trečioji vieta atiteko Donatui Staugui („Baltic Karting Academy“). Susumavus abiejų važiavimų taškus, dvi vietas ant garbės pakylos užėmė Kvedarų šeimos nariai – sūnus Aras liko trečias, tėvas Rokas – antras, o etapo nugalėtoju tapo V. Mitkus. Tačiau po pirmo etapo būtent šioje klasėje taškų rikiuotė yra pati painiausia, o tai žada intriguojančią kovą kituose etapuose.
O man seneliuj galima su kartinga pralėkt Anikščių trasoj