„ANYKŠTA“ TV kalbino VšĮ „Arbatos akademija“ vadovą Ramūną Daugelavičių. Pašnekovą kalbino portalo anyksta.lt redaktorius Robertas Aleksiejūnas.
Tuo metu, kai Anykščiuose vis dažniau kalbama apie tai, kad jau ir mieste reikia uždaryti vieną ar kitą mokyklą, nes mažėja vaikų, Jūs socialinėje erdvėje paskelbėte žinią, kad Anykščiuose vaikams reikia atidaryti netradicinę mokyklą.Kam kilo tokia idėja ir kam to reikia?
Tikriausiai centralizacija mokyklų labiau liečia kaimų mokyklas, kur mažėja gyventojų, o Anykščių mieste jaunos šeimos ieško geresnių sąlygų savo vaikų lavinimui. Ir tie į mūsų miestą gyventi atvykstantys gyventi žmonės klausia, kur kokie mokytojai dirba, kur geriau leisti pirmokėlį.Ir kyla tas judėjimas jaunų tėvų, ta iniciatyva, kad ir Anykščiai turėtų alternatyvų ugdymą.Yra trys bendrojo lavinimo mokyklos, jos tikrai neuždaromos ir niekas apie tai nekalba, o alternatyvus ugdymas toks, koks Lietuvoje yra,jau visai ne naujiena.
Mačiau internete aprašymą, kad mokykla įsikurtu namelyje ant Šventosios upės kranto. Kaip iš tiesų viskas atrodytų?
Tas namelis gali būti kaip reprezentacinė, amatų erdvė. O jeigu galvoti apie alternatyvų ugdymą, kaip apie visapusišką vaiko ugdymą, jis galėtų apimti tris dalis ir jis vienoda svarba turėtų eiti kaip intelektualus, patyriminis ir kaip meninis ugdymas.Tas namelis įkvėptų, tai būtų ta graži vieta, kur galima nusivesti svečius, kur vaikai galėtų žaisti ir patirti, ką vėliau teoriškai pagrįstų akademinėse valandose.
Kaip suprantu, ta netradicinė mokykla neatstotgų įprastinės mokyklos, ji labiau orientuotųsi į papomokinę veiklą?
Švietimo ir mokslo ministerija netradicinę mokyklą yra apibūdinusi kaip „kitokį ugdymą“.Jis nepakeičia mokyklos. Šiai mokyklai būtų reikalingas mokinio krepšelis ir ji būtų dalimi esamos kurios nors mokyklos.Čia esmė galėtų būti mažesnės klasės ir didesnis mokytojų skaičius – galbūt du mokytojai vienoje klasėje.Tai būtų kokybiškesnis priėjimas prie mokinio.
Ar keldami idėją apie netradicinę mokyklą Anykščiuose pagalvojote apie tai, kas joje galėtų dirbti?
Pedagogai – tai jauni žmonės, kurie pasiruošę dirbti.Tokio tipo mokyklose jie yra labai svarbi dalis, kadangi čia akcentuojama mokymo kokybė.Pedagogų darbas labai priklauso nuo atlygio jiems ir labai svarbus bendras požiūris Anykščių rajono savivaldybės ir įvairių rėmėjų.
Ar jau esate numatę, kas finansiškai galėtų padėti pastatyti netradicinę mokyklą?
Pradžia mokyklos galėtų būti jau esamose patalpose, kurias būtų galima pritaikyti jos veiklai.
Gal šiam tikslui tiktų jau kuri nors uždaryta kaimo mokykla?
Tai galėtų būti netoli Anykščių pastatas, kurį bendradarbiavimo pagrindais pradžioje galėtųnaudoti mokykla, kol ateityje pasistatys savo pastatą. Tai tikrai neturėtų būti namelis, kokį aš paviešinau internete. Tai turėtų būti reprezentacinė erdvė, o mokymas turėtų vykti geromis sąlygomis, tokiomis, kaip dabartinėse mokyklose.
Ar apie iškeltą idėją Anykščiuose duris atverti alternatyviai mokyklai jau kalbėtasi su Anykščių rajono savivaldybės vadovais? Kokia jų reakcija?
Dabar yra pradinis etapas.Rengiama koncpecija ir su paruoštu dokumentų paketu bus kreipiamąsi į savivaldybę. Dabar kol kas tai tėvų susibūrimas, iš jų kylanti iniciatyva, su kuria plačiau galima susipažinti fesibuko paskyroje „Šventosios upės mokykla“.
Kokia tikimybė, kad ši idėja virs realybe?
Tai priklausys nuo patalpų, finansavimo, tėvų požiūrio.Sunku prognozuoti, tačiau idėjai virsti realybe daug daugiau šansų, jei tai nebus tik grupelės žmonių, o viso judėjimo iniciatyva.
Visą pokalbį su R.Daugelavičiumi žiūrėkite portale anyksta.lt, rubrikoje „ANYKŠTA“ TV.