Didieji gamintojai antradienį paskelbė, kad automobilių pardavimai Jungtinėse Valstijose, palyginti su tais pačiais praėjusių metų laikotarpiais, rugsėjį krito 7 proc., o per visą trečiąjį metų ketvirtį – 4 procentais.
Silpni rugsėjo mėnesio ir viso trečiojo ketvirčio duomenys ištrynė 1,8 proc. prieaugį, pasiektą per pirmąją šių metų pusę.
Apie sumažėjusius pardavimus skelbia visi didieji gamintojai Jungtinėse Valstijose, išskyrus „Fiat Chrysler“, kurie trečiąjį metų ketvirtį pardavė 10 proc. daugiau automobilių.
Kai kurie analitikai buvo perspėję, kad pardavimų augimą pirmąjį pusmetį lėmė įvairios nuolaidos bei kitos paskatos programos tiems pirkėjams, kurie automobilius perka didesniais kiekiais, pavyzdžiui, transporto priemonių nuomos įmonės.
Tuo tarpu automobilių sektoriaus atstovai silpnus trečiojo ketvirčio duomenis bent jau iš dalies aiškina uraganais – tiek 2017, tiek 2018 metais.
Be to, augant automobilių kainoms bei palūkanų normoms, pirkėjams darosi vis sunkiau surasti galimybių palankiomis sąlygomis pasiimti kreditą automobiliui.
Automobilių gamintojams taip pat rimtu galvos skausmu tapo Jungtinių Valstijų kariaujami prekybos karai.
Nauji muitai, kuriuos Vašingtonas įvedė plienui ir aliuminiui, gali padidinti gamybos išlaidas. Be to, nauja prekybos sutartis tarp JAV, Meksikos ir Kanados taip pat gali pabranginti automobilius, nes pagal ją įmonės turės bent 40 proc. automobilio turinio pagaminti Šiaurės Amerikoje, kur darbuotojai uždirba apie 16 JAV dolerių per valandą.