Kiekvienas vairuotojas kartas nuo karto susiduria su tam tikrais automobilio gedimais, kurie tiesiog priverčia apsilankyti viename ar kitame autoservise. Automobilio remontas dažniausiai reikalauja nemažai finansinių išlaidų, o tai ir yra pagrindinė priežastis, dėl kurios vairuotojai ignoruoja pirmuosius pavojaus signalus ir į autoserviso darbuotojus kreipiasi tik tuomet, kai transporto priemonė tiesiog nebegali užtikrinti kokybiškų vairavimo procesų.
Visgi retas kuris pagalvoja, jog tam tikrų automobilio problemų ignoravimas gerokai padidina ne tik automobilio remonto išlaidas, bet ir autoįvykių tikimybę. Kiekvienas autoservisas Vilniuje, Kaune ar bet kuriame kitame mieste gali suteikti periodinį automobilio techninį aptarnavimą, kurio dėka užtikrinamas saugumas kelyje ir nepriekaištinga transporto priemonės techninė būklė.
Tad kas sudaro periodinio automobilio aptarnavimo paslaugą? Ir kaip dažnai ja reikėtų pasinaudoti?
Periodinio automobilio techninio aptarnavimo intervalai
Sakoma, jog periodinį automobilio techninį aptarnavimą reikėtų atlikti vadovaujantis automobilio gamintojo pateiktomis rekomendacijomis. Visgi būtina paminėti, jog automobilių gamintojų ir autoservisų darbuotojų nuomonė šiuo klausimu yra kardinaliai skirtinga. Automobilio gamintojai dažniausiai rekomenduoja periodinį aptarnavimą atlikti kas 30 000 km ar daugiau.
Tačiau autoserviso darbuotojai rekomenduoja periodinį aptarnavimą atlikti 10 000 – 15 000 km intervalu. Jeigu per vienerius metus transporto priemonė tiek kilometrų nenukeliauja, tuomet aptarnavimą reikėtų atlikti reguliariai kartą per metus nepriklausomai nuo nuvažiuotos ridos.
Tepalų keitimas – svarbus periodinio aptarnavimo privalumas
Laiku nepakeisti tepalai gali įtakoti labai sudėtingus ir išskirtinai brangiai kainuojančius automobilio gedimus. Pagrindinė funkcija, kurią atlieka tepalai – įvairių automobilių detalių sutepimas. Ilgą laiką nekeista alyva praranda savo tepimo savybes ir ilgainiui sudega. Sudegęs tepalas sukietėja ir užkemša tepalo tekėjimo angas.
Dėl šių priežasčių sutrinka automobilio variklio ar turbinos veikla. Na o variklio ir turbinos remontas reikalauja gerokai didesnių finansinių išlaidų nei įprasta tepalų keitimo procedūra.
Filtrų keitimas – procesas lydintis periodinį automobilio aptarnavimą
Periodinio aptarnavimo metu autoserviso darbuotojai pasirūpins ir suusidėvėjusių, efektyvumą praradusių filtrų keitimu. Laiku pakeistas oro filtras užtikrins optimalų degalų sąnaudų rodiklį bei suteiks tolygiai dirbančio variklio privalumus.
Periodinio aptarnavimo metu pakeistas kuro filtras padės išvengti problemų susijusių su variklio užkūrimu bei jo gesimu tuščioje eigoje. Na o salone tvyrančio nemalonaus kvapo ir rasojančių langų pasekmių padės išvengti reguliariai atliekama salono filtrų keitimo procedūra.
Periodinis aptarnavimas pagal kiekvieno vairuotojo poreikį
Oro, kuro ir salono filtrų keitimas bei tepalų keitimo procesai yra standartinės procedūros, kurias atlieka kiekvienas autoservisas siūlantis periodinio automobilio aptarnavimo paslaugą. Tačiau suteikdami šią paslaugą autoserviso darbuotojai taip pat objektyviai įvertina ir bendrą automobilio būklę ir pagal poreikį pasiūlo kitus konkrečiam automobiliui ypatingai svarbius remonto darbus.
Vieni tokių – diržo ar grandinės keitimas. Nors paskirstymo diržas keičiamas gerokai rečiau nei tepalai ar filtrai, tačiau laiku nepakeistas diržas tikrai gali sugadinti automobilio variklį, tad prevencinis diržo būklės įvertinimas – tikrai sveikintinas sprendimas, kuris maksimaliai sumažina variklio gedimų riziką.
Verta paminėti, jog autoserviso darbuotojai atlikdami periodinį aptarnavimą ne tik kruopščiai atlieka standartines procedūras, bet ir įžvelgia pačius menkiausius automobilio trūkumus. Juk net ir nekokybiškai savo paskirtį atliekantys valytuvai blaško dėmesį vairavimo metu ir gali sukelti įvairių nepatogumų ar net įtakoti autoįvykį.
Tad neignoruokime automobilio problemų ir reguliariai atlikime transporto priemonės periodinį aptarnavimą. Juk tik tokiu būdu įsitikinsime, jog mūsų transporto priemonės yra saugi ir techniškai tvarkinga.
Užsak. Nr. 235