Eismas valstybinės reikšmės krašto keliu Molėtai–Anykščiai po visą vasarą
trukusios rekonstrukcijos nuo Anykščių miesto jau vyksta ir greitai
vairuotojai šiuo keliu galės važiuoti be apribojimų.
Visą vasarą ir dalį
rudens eismas rekonstruojamoje kelio dalyje buvo draudžiamas, dėl
apvažiavimu vairuotojams tekdavo sukarti bene dešimtį papildomų kilometrų,
papildomai sugaišti 15–20 minučių. Bendrovė „Panevėžio keliai“ sėkmingai ir
anksčiau laiko, baigė 5,4 kilometro ruožo rekonstrukcijos darbus, objektas
ruošiamas perduoti užsakovui. Kelio ruožo atnaujinimas kainavo 2,2 milijono
eurų.
„Sutartyje numatytas darbų įvykdymo terminas – 2018 m. gegužė. Suprasdami
eismo dalyviams susidarančius nepatogumus dėl kelio darbų, išsikėlėme
ambicingą tikslą įgyvendinti projektą per gerokai trumpesnį laiką. Rangos
darbų trukmę pavyko sutrumpinti pasitelkus naujausias kelių statyboje
taikomas skaitmenines technologijas bei automatines mechanizmų valdymo
sistemas“, – sakė rekonstrukcijos darbus vykdančio AB „Panevėžio keliai“
Rokiškio filialo direktoriaus pavaduotojas Šarūnas Pupelis.
Kaip jau rašėme, vienos didžiausių Baltijos šalyse lietuviško kapitalo
kelių ir geležinkelių statybos bendrovės „Panevėžio keliai“ Rokiškio
filialas 2017 metų kovą pradėjo vykdyti valstybinės reikšmės krašto kelio
Nr. 119 Molėtai–Anykščiai ruožo nuo 35,9 iki 41,3 kilometro rekonstrukciją.
Projektas apėmė 5,4 kilometro ruožo atnaujinimą viename vaizdingiausių
Lietuvos kelių, vietos gyventojų vadinamame vingiuotame Biržinės kelyje.
„Atnaujinta kelio atkarpa driekiasi Anykščių regioninio parko teritorija,
todėl kelias buvo rekonstruojamas kuo mažiau keičiant kraštovaizdį, kiek
įmanoma mažiau kenkiant aplinkai. Kelio sankasa po rekonstrukcijos siekia 9
metrus, o apsauginių atitvarų ir viražų vietose išplatinta iki 9,80 metro,
– „Anykštai“ teigė „Panevėžio kelių” atstovė Rasa Čepienė. – Naujos kelio
dangos plotis siekia 7 metrus, iš kurių 6 metrus sudaro važiuojamoji dalis.
Iš abiejų kelio pusių įrengti 0,5 metro pločio kelkraščiai. Naujos dangos
konstrukciją sudaro 36 cm storio šalčiui atsparus smėlio sluoksnis, kuriam
įrengti panaudota 23 tūkstančiai kubinių metrų mineralinių medžiagų, ir 5
cm skaldos bei trupinto asfalto sluoksnis, kuriam įrengti panaudota 15
tūkstančių kubinių metrų mineralinių medžiagų. 8 ir 4 cm apatiniam ir
viršutiniam asfalto dangos sluoksniui įrengti panaudota 11 400 tonų asfalto
mišinių. Rekonstruotame kelio ruože naujai įrengtos 32 nuovažos“.
Trišalėje sankryžoje su posūkiu į Rubikius įrengta papildoma juosta
kairiajam posūkiui, įrengtos saugumo salelės iš raudonos spalvos trinkelių,
triukšmo juostos, įspėjančios vairuotojus apie priartėjimą prie eismo
juostų sankirtos ir pėsčiųjų perėjos. Rekonstruojamoje atkarpoje
atnaujintos 4 autobusų sustojimo aikšteles.
Projekto darbai vyko vadovaujantis 2016 m. lapkričio 14 d. sutartimi su
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos,
kurios kaina su PVM – 2,2 mln. eurų.
Tačiau Biržinės kelio atnaujinta maždaug tik trečdalis, kita jo dalis iki
Utenos – Ukmergės plento liko kokia buvusi, gal tik kruopščiau paremontuota
ir prižiūrėta kelininkų. Asfalto dangos kraštai nutrupėję, plotis joje
svyruoja tarp 3,30 – 3,50 metro. Prastą šios kelio dalies kokybę
vairuotojai dar labiau pajunta pavažiavę naujuoju keliu ir pagrįstai
teiraujasi, kada visas kelias iki Skiemonių bus toks pat, kaip pirmieji
penki su puse jo kilometrų, važiuojant nuo Anykščių.
Pasak Anykščių rajono mero Kęstučio Tubio, kol kas projekto dėl likusios
kelio dalies atnaujinimo nėra, tačiau jis darysiąs viską, kad projektas dėl
kelio atnaujinimo būtų. „Esu parašęs raštus susisiekimo ministrui, Kelių
direkcijai ir sieksiu, kad būtų atnaujinta ir likusi kelio dalis, – sakė
meras, priminęs, kad ir dėl šios kelio dalies rekonstrukcijos jam teko ne
kartą kalbėtis su tuometiniu ministru pirmininku Algirdu Butkevičiumi,
Kelių direkcijos vadovais. – Nesvarbu, kam kelias priklauso, juk juo
daugiausia važinėja anykštėnai“.