Darbuotojai savo vadovams turi įvairių lūkesčių, susijusių su profesiniais ir asmeniniais aspektais – noru būti vertinamiems, pripažintiems ir pastebėtiems. Komandos nariai tikisi, kad jų lyderis sukurs produktyvią ir teigiamas emocijas keliančią darbo aplinką, motyvuos siekti tikslų ir palaikys komandinę dvasią. Lūkesčiai gali skirtis atsižvelgiant į darbo pobūdį, komandos dinamiką ir individualius darbuotojų poreikius, tačiau galima išskirti pagrindinius, būdingus daugeliui organizacijų.
Aiški komunikacija
Darbuotojas nori žinoti, ko vadovas iš jo tikisi – kokie jo darbo tikslai, kokie rodikliai naudojami jo veiklai vertinti ir pan. Organizacijos darbuotojai tikisi reguliariai (pavyzdžiui, kartą per mėnesį ar net per savaitę) gauti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį apie savo darbą, kad galėtų tobulėti profesinėje srityje.
Parama ir ištekliai
Dauguma darbuotojų tikisi, kad vadovai jiems suteiks reikiamus įrankius, technologijas ir kitus išteklius, būtinus darbui atlikti efektyviai. Taip pat nemažai tyrimų rodo, jog vienas svarbiausių motyvuojančių aspektų darbe yra galimybės mokytis ir tobulėti. Tai gali būti tokios naudos, kaip galimybė dalyvauti mokymuose, seminaruose, kiti profesinio augimo būdai.
Pripažinimas ir įvertinimas
Darbuotojai tikrai vertina, kai vadovai žodiniu pagyrimu ar formaliomis pripažinimo sistemomis pastebi jų pasiekimus ir indėlį į organizacijos veiklą. Taip pat jie tikisi gauti sąžiningą darbo užmokestį (kylantį priklausomai nuo sutartų rezultatų, išdirbto laiko organizacijoje ar infliacijos) ir papildomas naudas už savo darbą, įdėtas pastangas siekiant išsikeltų tikslų.
Empatija ir pagarba
Komandos nariai tikisi, kad vadovas supras ir atsižvelgs į jų profesiniame ar asmeniniame gyvenime iškilusius iššūkius, parodys empatiją, pasiūlys galimus sprendimus. Jie nori, kad su jais būtų elgiamasi pagarbiai, vertinant nuomonę, idėjas ir pasiūlymus.
Lyderystė ir skaidrumas
Darbuotojams svarbu, kad vadovas būtų ir įkvepiantis lyderis: aiškiai perteiktų organizacijos viziją, strategiją, motyvuotų komandą ir skatintų siekti bendrų ar asmeninių tikslų. Iš vadovo darbuotojai tikisi atvirumo ir skaidrumo, ypač jeigu jam tenka priimti sudėtingus sprendimus ar organizacinius pokyčius.
Palaikymas valdant stresą
Darbuotojų lūkestis – supratingi vadovai, atsižvelgiantys į poreikį išlaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, suteikiantys lankstumo darbo grafiko atžvilgiu ir nereikalaujantys aukoti asmeninio laiko organizacijos naudai. Darbuotojai tikisi, kad vadovai padės valdyti darbo krūvį ir streso lygį bei suteiks reikalingą pagalbą intensyviais laikotarpiais.
Teisingumas ir sąžiningumas
Darbuotojai tikisi, kad vadovas su jais bus teisingas ir sąžiningas: užtikrins, kad visi komandos nariai yra lygūs ir vertinami, kad darbo vietoje nėra diskriminacijos, priekabiavimo ar kitų panašaus pobūdžio nesklandumų.
Bendradarbiavimas ir komandinė dvasia
Organizacijoje dirbantys darbuotojai vertina, kai vadovai skatina bendradarbiavimą, komandos formavimą ir stiprią darbo kultūrą. Jie tikisi sąžiningumo ir teisingumo sprendžiant konfliktus ir paskirstant užduotis.
Užtikrindami šiuos pagrindinius lūkesčius, vadovai gali padidinti darbuotojų motyvaciją, įsitraukimą, lojalumą, produktyvumą ir pasitenkinimą darbu, sukurti darbo aplinką, kurioje darbuotojai gali augti, tobulėti ir noriai siekti išsikeltų tikslų. Ar organizacijos vadovai pajėgūs sėkmingai dirbti ir vadovauti komandai, išsiaiškinti padės vadovų kompetencijos vertinimas.