Daugiau nei pusė visų šalies gyventojų apsipirkti vyksta bent su vienu šeimos nariu. Vis dėlto, šį jau nemažai šeimų tradicija tapusį užsiėmimą apsunkina ar net nemaloniu paverčia ilgos eilės, klaidinančios prekių etiketės, pirkiniams skirtų vežimėlių ar automobilių stovėjimo vietų trūkumas. Tai atskleidė rugpjūčio 20 d. duris atversiančio didcentrio „Prisma” užsakymu atlikti tyrimai.
Daugiau nei pusė visų šalies gyventojų apsipirkti vyksta bent su vienu šeimos nariu. Vis dėlto, šį jau nemažai šeimų tradicija tapusį užsiėmimą apsunkina ar net nemaloniu paverčia ilgos eilės, klaidinančios prekių etiketės, pirkiniams skirtų vežimėlių ar automobilių stovėjimo vietų trūkumas. Tai atskleidė rugpjūčio 20 d. duris atversiančio didcentrio „Prisma” užsakymu atlikti tyrimai.
Reprezentatyvios gyventojų apklausos[1] rezultatai rodo, kad 34 proc. Lietuvos gyventojų apsiperka kartu su sutuoktiniu/-e ar partneriu/-e. Kas dešimtas (10 proc.) kasdienių prekių įsigyti vyksta su visa šeima, o 7 proc. į prekybos centrus keliauja su vaikais. 4 proc. respondentų kompaniją apsiperkant palaiko draugai. Apsipirkti vieni linkę 34 proc. respondentų.
„Po 36 proc. kartu su visa šeima apsiperkančių apklausos dalyvių teigė, kad šis užsiėmimas – tai graži šeimos tradicija ir proga praleisti kartu laiką, pabendrauti. Vis tik, mūsų užsakymu atliktas focus grupės tyrimas[2] rodo, kad apsipirkdami su visa šeima pirkėjai susiduria su tam tikrais nepatogumais, kurių ryškiausi – ilgos eilės prie kasų, minios žmonių, nukritusios ar neteisingą informaciją pateikiančios prekių etiketės, taip pat apsipirkimui skirtų vežimėlių bei automobilio stovėjimo vietų trūkumas”, – sako UAB „Prisma LT” generalinė direktorė Anu Huuska.
Pasak jos, respondentai, auginantys mažamečius vaikus, taip pat nurodė, kad apsipirkti su šeima jiems trukdo siauri ar prekėmis užstatyti praėjimai tarp lentynų bei vaikams skirtų apsipirkimo vežimėlių trūkumas.
„Orientuojamės į šeimą ir jos poreikius, todėl stengiamės užtikrinti, kad apsiperkant didcentryje „Prisma” jie išvengtų nepatogumų. Pavyzdžiui, naujame prekybos centre tarpai tarp lentynų bus ne mažesni nei 2,5 metro ir svarbiausia – juose nebus statomos paletės ar papildomos lentynos su prekėmis”, – sako p. Anu Huuska.
Jos teigimu, prie kiekvieno „Prisma” didcentrio turi būti įrengta aikštelė, kurioje 100 kv. metrų prekybos ploto skirta 12 automobilių stovėjimo vietų. „Ozo” prekybos ir pramogų centre įsikūrusio didcentrio klientams skirta 2300 vietų. Į prekybos centrą su atžalomis atvyksiantys tėveliai ras didelį kiekį vežimėlių su „automobiliais” ir mažų prekių vežimėlių vaikams, taip pat vežimėlių, skirtų patogiai vežiotis kūdikiams. Visas „Prisma” parduotuvėje dirbsiantis personalas mokės naudotis kasomis – taip bus išvengta didelių eilių, o 7500 kv. metrų prekybos plote laisvai jaustis pirkėjas galės ir apsipirkimo piko valandomis.
Apie didcentrį „Prisma”:
Pirmasis didcentris „Prisma” Vilniuje atidaromas š.m. rugpjūčio 20 dieną. 10 000 kv. metrų ploto prekybos centre bus prekiaujama daugiau nei 40 000 skirtingų prekių žemomis kainomis, jame dirbs apie 130 darbuotojų.
Šiuo metu 52 „Prisma” prekybos centrai veikia Suomijoje, 5 – Estijoje, 2 – Latvijoje ir 4 – Rusijoje. Visi jie priklauso „S Group” įmonių šeimai, kurią administruoja kompanija SOK. „S Group” – tai didžiausia suomių mažmeninės prekybos įmonė, įkurta daugiau kaip prieš 100 metų ir turinti virš 1500 prekybos vietų bei 37 500 darbuotojų. Šiai įmonių grupei priklauso mažmeninės prekybos įmonės, degalinių tinklai, degalinių tinklo parduotuvės, specializuotos parduotuvės, viešbučiai ir restoranai, įmonės, besiverčiančios transporto priemonių, žemės ūkio reikmenų pardavimu. „S Group” taip pat turi savo banką. 2008 metais šios įmonės mažmeninės prekybos apyvarta sudarė 11,8 mlrd. eurų.
[1] Reprezentatyvią gyventojų apklausą atliko rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos tyrimai”
[2] Focus grupės tyrimą atliko rinkos tyrimų ir konsultacijų kompanija „TNS Gallup”