Daugiau nei prieš 100 metų mažame Italijos miestelyje įkurta FILA kompanija šiandien yra vienas žymiausių sporto ir laisvalaikio mados prekinių ženklų pasaulyje. Nesvarbu, ar ieškote aprangos sporto salei, tenisui, kelionei ar tiesiog stilingam laisvalaikiui mieste, FILA visuomet turi ką pasiūlyti.
Istorija
Tarptautinis sporto gigantas FILA Bjelos miestelyje Italijos Alpėse įkurtas dar 1911 m. ir nuo pirmųjų savo dienų jungia Italijos mados tradicijas bei aukštą produkcijos kokybę.
Kompaniją įkūrė broliai Ettore ir Giansevero Fila, iš pradžių gaminę kokybiškus apatinius drabužius ir mezginius. Įkvėpimo drabužiams jie sėmėsi iš visko aplink save, pradedant nuostabiomis Alpėmis ir baigiant Viduržemio jūros pakrante. Neužilgo broliai nusprendė siekti didesnių tikslų ir 1923 m. pradėjo bendradarbiavimą su Maglificio Biellese kompanija. FILA iš tekstilės įmonės su vos keliais drabužiais virto rimtu žaidėju, pasiryžusiu užkariauti Italijos mados pasaulį aukščiausios kokybės ir unikalaus stiliaus produkcija. Naujajai kompanijai sektis pradėjo greitai ir ji neužilgo pritraukė naujų investuotojų, norėjusių prisidėti prie tos sėkmės.
Sėkmingas dešimtmetis
Į sportinių drabužių rinką FILA įžengė ir joje įsitvirtino 1970-aisiais, kai pristatė pirmąją teniso aprangos kolekciją. Pradėti gaminti sportinius drabužius buvo sąmoningas sprendimas, mat tuo metu ši rinka sparčiai augo. Padėti FILA 1968 m. buvo pasamdytas Enrico Frachey, į kompaniją atvedęs talentingus dizainerius ir padėjęs nuspręsti, kad būtent tenisas yra tas sportas, nuo kurio reikia pradėti.
Kodėl? Labai paprasta. Šis sportas yra mėgstamas visame pasaulyje, o Didžiojo Kirčio kovas stebi milijonai žmonių JAV, Didžiojoje Karalystėje, Australijoje, Europoje ir net Japonijoje.
Tenisas
1973 m. FILA prekės ženklui buvo labai svarbūs, nes savo drąsa ir kūrybingumu jie sugebėjo pakeisti griežtas ir nuobodžias teniso aprangos taisykles. Tuo metu rungtynėse buvo leidžiama dėvėti tik baltus drabužius be jokių papildomų elementų. FILA nusprendė tai pakeisti ir išleido modernesnio dizaino įkvėptą „White Line“ kolekciją, kurioje buvo ir spalvotų drabužių bei drabužių su spalvotais elementais.
Kolekcijos veidu pasirinkta didžiausia to meto teniso žvaigždė Bjornas Borgas.
Investicija į tenisininką buvo verta kiekvieno cento ir FILA tapo vienu geriausiai atpažįstamų sportinės aprangos ženklų teniso pasaulyje. Bėgant metams FILA dėvėjo tokios žvaigždės kaip Monica Seles, Borisas Beckeris, Jennifer Capriati ir kiti.
Aštuntajame dešimtmetyje FILA pristatė naują, šiandien puikiai atpažįstamą logotipą su raudona ir mėlyna spalvomis, simbolizuojančiomis energiją ir pasitikėjimą.
Kitos sporto šakos
1983 m. atėjo laikas užkariauti JAV, o tai pavyko padaryti pardavus kompaniją tos šalies investuotojams. Pradėti gaminti drabužiai ir kitoms sporto šakoms, kaip pvz. bėgimas ar krepšinis, o greitai dienos šviesą išvydo ir pirmieji FILA kedai.
FILA 90-aisiais pasirašė partnerystės sutartį su NBA krepšininku Grantu Hillu iš Detroit Pistons, tuo metu lyginamu net su Michaelu Jordanu. Ir kiti krepšininkai pamėgo FILA, kurios sportbačiai dabar galėjo laisvai konkuruoti su Reebok, Nike ir Converse, o štai modelis „GH1“ savo populiarumu nusileido tik Air Jordan.
FILA gamino aprangą ir futbolui bei slidinėjimui. Šios sporto šakos ambasadoriumi jie pasitelkė slidinėjimo čempioną Albertą Tombą.
FILA gerbėjais greitai tapo ir JAV hiphopo žvaigždės, visuomet ieškančios kažko naujo ir įdomaus. FILA kedais avėjo Puff Daddy, Notorious Big, LL Cool J, 2Pac ir kiti.
Legendiniai „Disruptor“
1996 m. pasaulį išvydo legendiniai FILA kedai „Disruptor“. Šie FILA kedai moterims ir FILA kedai vyrams užvaldė šio dešimtmečio madą savo išskirtiniu dizainu. Kuo jis taip išsiskyrė? Ogi tuo, kad šie FILA sportbačiai buvo itin masyvūs ir labai išraiškingi.
Devintajame dešimtmetyje juos itin mėgo įvairios įžymybės, tarp kurių buvo ir garsioji merginų grupė Spice Girls.
Praėjus daugiau nei dvidešimčiai metų, retro mada ir „ugly shoes“ trendas yra grįžę su trenksmu. „Disruptors“ galima rasti įvairių spalvų, nuo tradicinės baltos iki šviesiai rožinės ar juodos.
Pokyčiai ir atgimimas
Neužilgo po „Disruptors“ išleidimo FILA kompanijai atėjo pokyčių metas ir ne pats sėkmingiausias dešimtmetis. Niekas nežino, kas tiksliai nulėmė smukusius pardavimus, bet viena iš priežasčių gali būti itin didelė konkurencija sportinės aprangos rinkoje.
2007 m. buvęs FILA darbuotojas Pietų Korėjoje Yoon Yoon-Soo įsigijo įmonę už 400 milijonų dolerių ir taip pradėjo jos atgimimo laikotarpį.
Tuo metu itin išpopuliarėjus „athleisure“ madai FILA susidarė puikios galimybės grįžti, o pasaulį užvaldę retro, nostalgijos, hiphopo ir devyniasdešimtųjų mados sugrąžino FILA į sporto mados olimpą.
Jaunoji karta Z tiesiog įsimylėjo šiuo stiliaus drabužius bei „tėčio“ kedus. FILA tapo ne tik sporto, bet ir laisvalaikio prekės ženklu, o įmonės pardavimai tarp 2016 ir 2018 m. pakilo net 205%. Ikoniškieji „Disruptor“ kedai čia sudarė net 30% visų pardavimų.
Miesto ir gatvės mados gerbėjai iš naujo atrado šiuos unikalius drabužius ir avalynę, kurią vyresnės kartos nešiojo vaikystėje ir paauglystėje.
Sugrįžusi FILA mada mena nuostabias ir nostalgiškas istorijas, o kiek atnaujinti, tačiau vis tiek autentiški siluetai žavi kiekvieną. Iš tiesų, visai nestebina, kad kompanija, turinti 110 metų istoriją, sugebėjo sugrįžti dar stipresnė.
Įdomios partnerystės
FILA mados podiumus bei gatves užkariavo ir savo įdomiomis partnerystėmis su įvairiausiais prekės ženklais ir dizaineriais. Kolekcijos kurtos kartu su aukštosios mados Jason Wu bei Fendi, bei tokiomis kompanijomis kaip Pepsi ir Chupa Chups.
Garsus menininkas H. Reilly Fendi ir FILA kolekcijai sukūrė specialų logotipą, papuošusį bendrai kurtus marškinėlius, džemperius ir rankines.
FILA kedai ir apranga šiandien matomi visur, nuo Tokijo ir Niujorko gatvių iki Milano podiumų. Suprasdama kultūros ir muzikos svarbą, FILA 2019-aisiais bendradarbiavimą pradėjo su Korėjos vaikinų grupe BTS, turinčia milijonus gerbėjų visame pasaulyje. Žinoma, visi jie nori atrodyti kaip dievaičiai ir itin mėgsta FILA.
Patogumas garantuotas
Nors stilius yra būtinas, be patogumo kedai nebūtų kedai. O FILA sportbačiai yra išties itin patogūs. Jie puikiai prisitaiko prie pėdos, ją saugo, stabilizuoja ir tuo pat metu yra ir minkšti, ir tvirti. Gaminami iš tekstilinių ir sintetinių medžiagų derinio ir minkšto pamušalo, jie sudaro įspūdį, kad vaikštote ant debesų. Vaikštant ar bėgiojant smūgiai amortizuojami storo guminio pado, o pėda saugiai laikoma raištelių. Be to, kedų padai neslysta ir turi puikų sukibimą su danga.
Mada šiandien
Jei norite neatsilikti nuo mados ir išreikšti savo unikalią asmenybę, neabejokite ir rinkitės masyvius, ryškius, dėmesį traukiančius FILA kedus. „Tėčio kedai“ ar kitaip „ugly shoes“ kol kas net nesiruošia niekur trauktis, tad juos savo garderobe turi turėti kiekvienas.
Kuo FILA kedai ypatingi? Juos galite avėti visur ir derinti su viskuo. Nuo paprastų džinsų ar sportinių kelnių, iki sijonų ar suknelių, šie sportbačiai tiks visada.
Išsirinkite sau labiausiai patinkančius FILA kedus SIL parduotuvėje Kauno miesto centre – V. Putvinskio g. 50A. arba SIL.lt elektroninėje parduotuvėje.
Užsak. Nr. 169