Muzikė, fortepijono, pianino mokytoja Irena Meldaikienė, išugdžiusi ne vieną garsų pianistą, ir toliau nesėdi rankų sudėjusi – visai neseniai Anykščių vaikų lopšelyje-darželyje „Eglutė“ įkūrė mažųjų muzikantų mokyklėlę „Piano STARt“, kurioje vaikai jau nuo ketverių metų sėda groti pianinu.
Įgyvendino idėją
I. Meldaikienė „Anykštai“ sakė, kad mintis įkurti mažųjų mokyklėlę buvo kilusi seniai, tačiau ją įgyvendinti pasiryžo vos prieš du mėnesius: mokytoja džiaugiasi, kad idėja jau pasiteisino.
„Pastebėjau, kad darželiuose yra tokia laisva ikimokyklinio ugdymo niša: ji pati pasufleravo, kad ten kažkas vyktų. Aš pati darželį lankiau nuo šešių mėnesių – ten pradėjau ir kalbėti, ir vaikščioti, – sakė I. Meldaikienė, – Puikiai pažįstu darželio aplinką, jo ritmą, malonias šeimininkes ir auklėtojas, darželis man buvo artimas. Aš pagalvojau, kad jau turiu savo nedidelę mokyklėlę, galiu ir darželyje vieną tokią atšaką įsteigti. Nuėjau pas darželio vedėją Jolantą Šaučiūnienę, kuri yra ir profesionalas, ir žmogus viename. Su ja gera ir paprasta bendrauti, idėjas reikšti. Ji iš karto mane labai palaikė, sakė, kad kažkada darželyje buvo bendra muzikos lavinimo grupė, bet tėveliai labiau norėjo, kad vaikai mokytųsi groti instrumentu. Pagalvojau, jei buvo tokia kalba, jei tėvai norėtų, kodėl gi ne?“
I. Meldaikienė, savo mokinių dažniausiai vadinama mažybiniu vardu Irute, sakė, kad savo patirtimi norėjo pasidalyti su mažiausiais pianistais, nes čia turinti daug patirties ir ši niša buvo neišnaudota.
„Iš pradžių dvejojau, ar apskritai vaikai susirinks, bet pagalvoju, kad jei nebūčiau pabandžiusi, būčiau save graužusi, kad idėją turėjau, bet nepabandžiau. Džiugu, kad galima su vaikais pradėti dirbti anksčiau, kad nereikia laukti, kada jie ateis į mokyklą. Atsimenu, Goda Indriūnaitė, sulaukusi vos penkerių, laimėjo pirmą tarptautinį konkursą. Nes viskas vyksta natūraliai, vaikas auga ir jam sekasi. O kai sekasi, tuomet labai aišku, kuria kryptimi sukti, ką pasirinkti. Mes antrą mėnesį mokomės ir vaikai jau groja! Dabar turiu nuo 4 iki 6 metų mokinukus. Tai ko gero ir man nauja pradžia, kažkas nepatirta.
Į muzikos mokyklą tokio amžiaus vaikai atvedami pavieniai. Dirbti grupėmis darželis labai tiko ir aš pati sugalvojau tą modelį, kaip su jais dirbti kiekvieną dieną. Jiems nereikia namuose turėti pianino, tėvai negaišta laiko vaikus vežiodami. Radau tiek privalumų darželyje! Taip ir gimė ta mokykla, toji „Piano STARt“, – sakė mažųjų mokyklėlės sumanytoja.
Svarbu ryšys su vaikais
Nors mokyklėlė veikia dar visai neilgai, tačiau I. Meldaikienė džiaugėsi, kad mokinukų netrūksta: „Man patiko, kad yra tokių drąsių tėvų, kurie nežinojo, kaip aš dirbsiu, mano darbo pobūdžio, bet jie manim pasitikėjo, atvedė savo vaikus. Labai gera su jais bendrauti, jie džiaugiasi, kai grojančius vaikus filmuoju, nusiunčiu įrašus.“
Mokytoja sakė, kad šiame darbe yra labai svarbus pedagogo ir mokinio ryšys, gebėjimas perduoti vaikams žinias, jų įgūdžių ugdymas.
„Vaikučių skaičius man neturi reikšmės, aš dirbu ir save realizuoju. Į mano grupę ateina groti 4-5 vaikai. Jie visi telpa prie pianino ir netgi gali groti vienu metu. Grupinis mokymas, ypač – pradinis instrumento mokymas, turi labai daug pliusų: vaikai vienas iš kito mokosi, vienas kitam padeda, jiems įdomu, kai draugas su juo tą patį daro. Kai vaikas pažengia, tada jau reikalingos individualios pamokos. Man mintis ne po vieną mokyti, o grupėmis, ir gimė, nes taip darė ir kai kurie pasaulinės pedagogikos meistrai Japonijoje, Amerikoje. Yra tokia metodika ir aš ja domėjausi jau seniai, man pavyko ją pritaikyti ir dar savo patirtį pridėti: mano visos žvaigždutės groja nuo 4-5 metų. Ir savo sūnų Julių groti mokiau nuo 4 metų. Jauniausia mano mokinė buvo 2 metų 8 mėnesių. Praktiškai jau su kūdikiais galima muzika užsiimti ir kai kurios mokyklos tai daro“, – apie jaunuosius mokinius šypsodamasi kalbėjo I. Meldaikienė.
Reikia žaisti
Paklausta, ar su mažaisiais yra lengviau dirbti, nei su vyresniais mokiniais, mokytoja Irutė sakė, kad yra atvirkščiai: vyresnieji jau jaučia pareigą, žino, kad į pamoką reikia ateiti, o darželinukai daugiau laukia žaidimo.
„Jei yra įvedama pareiga mokyklose, tuomet daug paprasčiau – reikia dirbti, groti. Gal dėl to pasitaiko ir nenorinčių, ir tokių, kuriems nelabai patinka. O darželyje ateina mažyliai ir jiems turi patikti, jie turi žaisti, reikia visą laiką labai kūrybingai dirbti. Žaidimai, žinoma, turi būti ne bet kokie, jie turi „įvesti“ į pianiną, į skambinimą, jie turi būti tikslingi. Žinoma, tai yra labai kūrybingas darbas, visuomet galvoju, kaip užimti vaikus, kad jie žaistų, kad grupė dirbtų ir kartu, ir tuo pačiu individualybės ryškėtų. Kiekvienas mokinys turi savo tempą, reikia ir į tai atsižvelgti. Su mažais vaikais yra sudėtinga, nes jie pareigų dar nevykdo, jiems nepasakysi: sėsk ir grok. Reikia surasti metodiką ir džiaugtis tuo darbu. Su mažaisiais reikia labai daug kantrybės. O mokykloje – pasakė, tai pareiga, ir dirbi.
Kiekvienas susitikimas su vaikais yra labai kūrybingas. Pastebėjau, kad kai lipu laiptais į tą savo jaukią bibliotekėlę, kur stovi mūsų „Yamaha“, jau tuomet pradedu šypsotis. Man tai patinka, tai – mano sfera. Man patinka mano darbas“, – pastebėjimais ir džiaugsmais dalijosi muzikos studijos „IM studija“ bei „Piano STARt“ įkūrėja.
Sulaukia pagalbos iš savo mokinės
I. Meldaikienė į vaikų lopšelį-daželį „Eglutė“ vaikų mokyti dažniausiai eina pati, tačiau sakė turinti ir padėjėją – dvyliktoje klasėje besimokančią savo mokinę Faustiną Kiaušaitę.
„Turiu nuostabią asistentę Faustiną, kuri mokėsi pas mane, dėl to puikiai žino mano metodą, puikiai mane pažįsta. Galiu ją drąsiai palikti pamokėlėje ir aš žinau, į kurią pusę ji ves, kaip dirbs. Kai ji pirmą kartą atėjo į darželį ir pamatė, ką aš darau, sakė, kad buvo sužavėta ir priblokšta to paprastumo, jaukumo ir mokėjimo įjungti vaiką į žaidimą, į darbą. Faustina sako, kad jai ši patirtis labai patinka ir ji labai noriai to imasi.“
I. Meldaikienė sako, kad darbas darželyje yra idealus dar ir dėl to, kad tėvams vaikų į šį būrelį vežti nereikia, – viskas yra vienoje vietoje: „Tėvai dažnai nebeturi laiko vaikų į būrelius vežioti, grįžta 6 valandą vakaro nusiplūkę, o vaikai vakare taip pat neturi kada groti. Darželyje yra idealu – kai tėveliai ateina pasiimti vaikų, jie jau būna pagroję, visi turi laisvą vakarą, ir savaitgaliai neužimti.“
Šios pamokėlės, anot I. Meldaikienės, yra mokamos: „Studija yra privati mano mokykla, todėl pamokėlės yra mokamos. Tai yra individuali mokykla ir tėvai moka atitinkamą mokestį. Kiekvieną dieną, penkis kartus per savaitę, į darželį atvažiuoju, vaikai ateina po pietų miego, pavakarieniavę, susitinkame bibliotekoje ir mokomės skambinti pianinu“, – kalbėjo naujosios darželio amžiaus vaikų muzikos mokyklėlės sumanytoja Irena Meldaikienė.
Labai dziaugiuosi uz vaikucius ir uz ju tevelius! Irute yra nuostabi mokytoja!