Anykščių miesto Vilniaus gatvės dalies nuo Miško gatvės iki naujųjų miesto kapinių rekonstrukcijos darbai susilaukė gyventojų kreivų žvilgsnių.
Miestelėnai su nerimu laukia artėjančių Vėlinių ir prognozuoja, kad gerokai susiaurinus gatvę, šalia senųjų miesto kapinių net nebus kur pasistatyti automobilių.
Įtaria, kad gatvė
rekonstruojama „dėl ponų“
„Norėčiau pasidalint savo pastebėjimais. Anykščiai puošiasi, gražėja. Tvarkomi keliai, šaligatviai. Bet kartais kyla toks klausimas, ar atsižvelgiama į paprastą žmogų? Nuo kapinių rekonstruojama kelio atkarpa. Kyla klausimas, kam atstovauja vykdytojai? SPA centrui? Gatvė siaurutė, kelios „kišenėlės” padarytos automobiliams pastatyt tiems, kas atvažiuoja į kapines. Platūs dviračių takai, pėsčiųjų takai. Kur pastatyt mašiną atvažiavus pas artimuosius, kurie atgulė šiose kapinėse? Juk dauguma senyvo amžiaus arba neįgalūs. Juk ne visi gali važiuot dviračiu ar kelis kilometrus eit pėstute. Kodėl viskas daroma dėl „ponų”, kodėl už ribos lieka tas paprastas žmogus?“, – „Anykštos“ redakcijai atsiųstame elektroniniame laiške problemą iškėlė ir klausė skaitytoja Birutė Daugelienė.
Mato vienas problemas
Po to, kai skaitytojos laiškas buvo paviešintas portale anyksta.lt, skaitytojai taip pat aktyviai išsakė savo pastabas apie rekonstruojamą kelią (Komentarų kalba netaisyta,- red.past.).
„Prasilenkti dviems automobiliams sudėtinga, pasistatyti prie kapinių mašinas bus sunku, mažai vietos. Kiek gi važiuoja dviratininkų, kad toks platus jiems paliktas šaligatvis? O kur lietaus vanduo dėsis nuo kalno? Vėl per kapines bėgs ir per Miško gatvę?”, – klausė „Miestelėnė”.
„Labai teisingas pastebėjimas, turėtų kelius platinti, o jie siaurina ir mažina automobilių stovėjimo vietas. Dviratininkai važinėja tik šiltuoju metu, o automobiliai – visus metus. Prie kapinių susirenka tikrai daug žmonių”, – pastebėjo “Jonas”.
„Į naująsias kapines kylant į kalniuką kelias dar labiau susiaurintas, dešinėje pusėje nebuvo bordiūrų, galima buvo važiuoti ir ne asfaltu, o kur dabar reiks dėtis, ypač žiemą”, – rašė komentatorius “tikrai”.
„Kelias kaip kelias, tačiau šaligatviais atitvėrė visas pakelės pievas, kuriose per šventes Dainuvoje žmonės statydavo automobilius. Kur dabar parkuos savo mašinas “velniai”?
Savivaldybei vertėjo iš karto projektuoti naujas automobilių parkavimo aikšteles…”, – pastebėjo „Juza“.
„Kelias“: „nes nuvažiuoti į naujas kapines kelias paliktas tokio platumo, kad prasilenkti dvi lengvosios ant posūkio niekaip neišsitenka, o didesnės mašinos turi atsistumti atgal ir praleist – žodžiu, vienpusio eismo keliukas paliktas. Vėlinių laikotarpiu bus daug avarijų…“, – prognozavo skaitytojas „Tragiška padėtis”.
Taisyti klaidas ragina merą
Į diskusiją portale anyksta.lt įsitraukė ir buvęs rajono Tarybos narys, socialdemokratas Romaldas Gižinskas.
„Manau, kad šie nepatogumai – laikini. Tačiau kelias į kapines iš esmės jau rekonstruotas. Šiuo metu (vasaros metas) prasilenkti lengvieji automobiliai negali. Žodžiu, kreipiausi į gerb. savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoją poną S. Rasalą – kapų tyla, atsakymo nėra. Viliuosi, kad portalas „Anykšta“ padės išspręsti šią problemą“, – rašė R. Gižinskas, dar viename komentare pareiškęs, kad „Rajono Meras turi ištaisyti projekto klaidas“.
Atsakomybę siekia perkelti
ant ankstesnės valdžios pečių
Diskusija apie Anykščių miesto Vilniaus gatvės dalies nuo Miško gatvės iki naujųjų miesto kapinių rekonstrukcijos darbus iš interneto persikėlė ir į rugsėjo pabaigoje vykusį rajono Tarybos posėdį.
Rajono Tarybos narys, socialdemokratas Egidijus Šilaika sakė apie rekonstruojamą gatvę sulaukęs klausimų iš interesantų.
„Ar čia taip ir bus su įvažiavimo į naujas kapines renovuojamu keliu? Ten ties posūkiu sudėti šaligatviai ir mašinos neprasilenkia. Ten taip ir bus?“, – stebėjosi E.Šilaika.
Dėl kilusio nepasitenkinimo rekonstruojama gatve rajono meras Kęstutis Tubis nebuvo linkęs prisiimti atsakomybės ir Statybos skyriaus specialistų prašė priminti, kada buvo parengtas gatvės rekonstrukcijos projektas.
„Tai praeitos rajono Tarybos ir praeitos kadencijos savivaldybės administracijos darbas“, – paaiškinus, kad projektas parengtas dar 2014 metais, sakė meras K. Tubis.
„Tačiau darbuotojai tie patys…“, – diskusijos pabaigoje replikavo rajono Tarybos narys, socialdemokratas Dainius Žiogelis.
Dėl gatvės rekonstrukcijos –
anoniminiai pasiteisinimai
Gerokai įsisiūbavusias diskusijas dėl rekonstruojamo kelio naujųjų miesto kapinių link bandyta gesinti socialiniame tinkle „Facebook“ sukurtoje paskyroje „Eismo saugumas Anykščių rajone“.
„Gali pasirodyti, kad kelias bus siauresnis. Tikrai ne. Dešinėje kelio pusėje (važiuojant nuo miesto) įrengti nuskliausti bordiūrai. Už jų bus įrengta danga, tinkama važiuoti automobiliui. Šiuo metu tai dar nepadaryta. Asfalto aukštis su bordiūrais susilygins, kai bus klojamas naujas asfaltas. Iki lapkričio tai bus padaryta“, – rašoma paskyroje patalpintame anonimo pranešime.
Gatvė bus net 6 metrų pločio
„Anykštos“ redakcija raštu dėl kelio naujųjų miesto kapinių link kreipėsi į savivaldybės administracijos direktorės pavaduotoją Saulių Rasalą, kuris taip pat yra ir savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkas. Atsiųstame atsakyme S. Rasalas tikino, kad baigus gatvės atkarpos rekonstrukciją, problemų gyventojams nekils.
„Baigus remonto darbus bus įrengtos 26 automobilių stovėjimo vietos (iš jų – 2 neįgaliesiems skirtos stovėjimo vietos), gatvės važiuojamoji dalis nuo žiedo iki kelio į Anykščių miškų urėdiją bus net 6 m pločio. Šalikelėje stovintys automobiliai neblokuos eismo“, – paaiškino S.Rasalas.
Projekto nekoregavo
Po to, kai „Anykšta“ sulaukė raštiško atsakymo apie gatvės rekonstrukciją, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas S. Rasalas redakcijai dar pats ir paskambino.
„Reikalas tas, kad gatvė visiškai niekur nesusiaurėja. Ir, aišku, matėte patys, kad nesusiaurėja. Automobilių stovėjimo vietų kiek buvo, tiek ir lieka, jų net bus ir daugiau. Gatvė kaip buvo 6 metrai, taip ir lieka, po to siaurėja, o po to važiuojant į kalnelį, platėja kokius 30 – 40 cm“, – telefonu aiškino S. Rasalas, primindamas, kad kelio rekonstrukcijos projektą rengė savivaldybėje jau nebedirbantys Albertas Miškinis ir Daiva Gasiūnienė.
Tiesa, gatvės rekonstrukcijos projektas pasikeitus savivaldybės administracijos personalijoms koreguotas nebuvo.
„Korektyvų kol kas nebuvo. Nespjaunu, kad jų gali atsirasti, nes kur didesnis subjektas, tai kaip taisyklė… Ar kokį šulinį reikia perkeisti ar kažkas. Tai yra gamybiniai dalykai, – apie gatvių rekonstrukcijos subtilybes pasakojo S. Rasalas.
Pokalbio metu S. Rasalas taip pat prisipažino, kad yra vienas iš tų savivaldybės darbuotojų, kurie socialiniame tinkle „Facebook“ deda informaciją apie eismo saugumą Anykščių rajone.
„Esu vienas iš jų“, – sakė socialinėje erdvėje aktyvumo nestokojantis R.Rasalas, kuris, kilus gyventojų nepasitenkinimui, galimai „Facebook“ ir įdėjo anoniminį pasiteisinimą dėl gatvės rekonstrukcijos.
Gatvę numatyta rekonstruoti iki 2017 metų pabaigos
Anykščių miesto Vilniaus gatvės dalies nuo Miško gatvės iki naujųjų miesto kapinių rekonstrukcijos darbus atlieka akcinė bendrovė „Panevėžio keliai“. Sutarties kaina – 398 784 Eur. Visi pagal sutartį numatyti darbai turi būti atlikti iki kitų metų pabaigos. Šiais metais rangovas pagal sutartį įpareigotas atlikti darbų už 150 000 Eur. Kelio remonto darbų rangovas iki spalio 15 dienos žodžiu yra įsipareigojęs pakloti naują asfalto dangą.