Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ perka savaeigį diagnostikos riedmenį, kurio techninėje specifikacijoje nurodoma, kad jis turi būti suderinamas su rusiška palydovine navigacijos sistema „Glonass“, rašo portalas delfi.lt.
Ekspertams perspėjant dėl galimo pavojaus nacionaliniam saugumui, bendrovė aiškina, kad pasirinkimas padarytas siekiant greitai ir tiksliai nustatyti gedimo vietą, o tam reikia technologijos, kurios imtuvai gali priimti ir apskaičiuoti lokaciją iš dviejų palydovų tinklų – ir GPS, ir „Glonass“.
Vilniaus politikos analizės instituto (VPAI) vyriausiasis analitikas Marius Laurinavičius perspėja, kad bet kokios Rusijos technologijos, jei jos gali būti panaudotos duomenų rinkimui, gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas Vytautas Bakas informavo, jog liepos 17 dieną planuoja klausymus, kurių metu bus aptarta ir minėta situacija bei bus aiškinamasi, ar apskritai yra planas, kaip išsivaduoti iš Rusijos technologinės priklausomybės transporto sektoriuje.
BNS primena, kad „Glonass“ sistema jau buvo atsidūrusi Lietuvos politikų akiratyje. Tyrimą dėl galimo neteisėto poveikio valstybės institucijų sprendimams vykdęs NSGK 2017 metais atkreipė dėmesį į tai, jog modernizuojant „Lietuvos geležinkelius“ lokomotyvuose buvo įdiegta Rusijos kariniam pramoniniam kompleksui priklausančios „Iževsko radijo gamyklos“ saugos sistema „KLUB-U“, naudojanti „Glonass“.