Trečiadienio rytą iš Vilniaus geležinkelio stoties išvyko pilnai užpildytas pirmasis atnaujinto tiesioginio maršruto Vilnius–Ryga keleivių vežimo geležinkeliais bendrovės „LTG Link“ traukinys.
Pirmuoju traukiniu į Latvijos sostinę taip pat išvyko premjerė Ingrida Šimonytė bei susisiekimo ministras Marius Skuodis. Jie Rygoje susitiks su kolegomis – Latvijos premjere Evika Silina ir susisiekimo ministru Kasparu Briškenu.
Pasak I. Šimonytės, traukinys Vilnius–Ryga bus papildoma bus kelionių į Latvijos sostinę alternatyva, o kelionės geležinkeliu, jos teigimu, yra „europietiškas įprotis“.
„Turbūt daugelis mūsų yra išbandęs įvairius keliavimo būdus tarp Vilniaus ir Rygos – yra skridęs lėktuvu, važiavęs automobiliu, autobusu. Dabar šitas galimybes papildys turbūt tvariausias būdas keliauti – tai yra geležinkeliu“, – trečiadienį ryte Vilniaus geležinkelio stotyje vykusiame maršruto pristatyme kalbėjo I. Šimonytė.
Susisiekimo ministras M. Skuodis pažymėjo, kad tokiame mieste kaip Joniškis stosiantis keleivinis traukinys Vilnius–Ryga yra ir regioninės politikos dalis. Jis tikisi, kad ateityje šį maršrutą papildys jungtis į Taliną, taip pat atsiras ir daugiau maršrutų su kaimynine šalimi.
„Mums reikės traukinį iki Rygos pratęsti iki Talino, ir mes to tikrai norime, reikės trijų šalių tolesnių žingsnių. Aš labai tikiuosi, kad mes turėsime (…) ne tik į Rygą, bet ir tuo pačiu metu kursuosiantį traukinį iš Rygos, kad keliavimas būtų dar patogesnis“, – teigė M. Skuodis.
„Ko mums dar reikės, tai būtinai mums reikės jungčių per Daugpilį, kad galėtume lengvai pasiekti didžiausią Latvijos miestą“, – pridūrė susisiekimo ministras.
LTG vadovas Egidijus Lazauskas teigė, kad Lietuvoje atnaujintas maršrutas tarp Vilniaus ir Rygos bus subsidijuojamas iš valstybės biudžeto, tuo metu Latvijoje jis vyks komerciniais pagrindais.
Keleiviai teigė norintys aplankyti Rygą , išbandyti maršrutą
40 metų vilnietė Justina teigė kelionę pirmuoju atnaujinto maršruto traukiniu pasirinkusi, nes norėjo aplankyti Latvijos sostinę.
„Paprastai į Rygą apskritai nekeliauju. Tiesiog nusprendžiau apžiūrėti Rygą ir tiek. (…) Pirmas traukinys. Kadangi dažnai važinėju traukiniu, kodėl gi ne (nenuvažiavus – BNS) į Rygą“, – BNS prieš išvykstant traukiniui teigė Justina.
Vilnietis Edmundas taip pat teigė norėjęs aplankyti Latvijos sostinę, o kelionę traukiniu pasirinkęs norėdamas išbandyti atnaujintą maršrutą. Jis teigė kitą dieną į Lietuvą iš Rygos taip pat grįšiantis traukiniu.
„Traukiniai Lietuvoje dar nelabai išvystyti, o Ryga vis tiek tai yra sostinė, kalėdinis miestelis, pasižiūrėsime ir rytoj grįšime“, – sakė 50 metų Edmundas.
Jis teigė verslo reikalais kartą per metus į Rygą keliaujantis automobiliu: „Atstumas panašus, bet tuo metu (traukinyje – BNS) galima padirbėti, nereikia vairuoti“.
Latvis Richardas į Rygą traukiniu grįžta išvakarėse į Vilnių atmynęs dviračiu.
„Mes pirmą kartą dviračiais atvykome į Vilnių ir dabar grįšime pirmuoju traukiniu“, – teigė 31 metų Jūrmaloje gyvenantis latvis.
Traukiniai tarp Vilniaus ir Rygos sostinių kursuos kasdien. Iš Vilniaus jie išvyks rytais, 6.30 val., o iš Rygos – popietėmis, kelionė truks kiek daugiau nei 4 valandas. Traukiniai stos Kaišiadoryse, Šiauliuose, Joniškyje ir Latvijos mieste Jelgavoje.
Kelionė į Rygą traukiniu kainuoja 24 eurus, pirmos klasės vagone – 34 eurus.
Gruodžio viduryje „LTG Link“ gavo Europos Sąjungos (ES) geležinkelių agentūros saugos sertifikatą veiklai Latvijoje, leidžiantį vežti keleivius kaimyninėje šalyje.
M. Skuodis anksčiau sakė, jog traukinys tarp Vilniaus ir Rygos yra vienas svarbiausių metų projektų jam asmeniškai geležinkelių transporto srityje.
Anksčiau tiesioginis traukinys tarp Vilniaus ir Rygos kursavo iki 2004 metų sausio. Nuo 2018-ųjų rugsėjo iki 2020-ųjų kovo – korononaviruso pandemijos pradžios – Vilnių ir Rygą jungė tarp Kyjivo ir Latvijos sostinės kursavęs Ukrainos geležinkelių traukinys. Pasak LTG, Vilnių ir Rygą kartais epizodiškai sujungdavo ir kitų šalių vežėjų ilgesni traukinių maršrutai.
Dėl traukinių maršruto tarp Vilniaus ir Rygos spalį sutarė trijų Baltijos šalių transporto ministrai. Tikimasi, kad ateityje jis taip pat pasipildys jungtimi iki Talino.
TSRS laikais, dar studentu būdamas esu traukiniu iš Vilniaus per Rygą į Taliną važiavęs. Gražus kelias. Dar iš Vilniaus per Daugpilį dundėjau į tuometinį Leningradą. Ir į Maskvą traukiniu „Lietuva” teko važiuoti. Naktį miegi, ryte jau Baltarusijos stotis. Patogu buvo.
Butu gerai,kad visam isdundetum is Lietuvos.
Cirkas, skurdžiai pas skurdžius keliaus.
visa milziniska pili sugriove ir viena boksteli atstate