![](https://www.anyksta.lt/wp-content/uploads/2022/04/rytis-Copy.jpg)
Anksti prasidėjusi ir sniegu užvertusi žiema priminė, kad nė velnio negyvename atšilusiame pasaulyje. Nė velnio netinka ir nepasiteisina pas mus šiltųjų kraštų sprendimai ir nė velnio nebūsime mes turizmo meka. Ir todėl nei už ką nepatikėsiu, kad pasiteisins Anykščių rajono tarybos patvirtintas Anykščių miesto darnaus judumo planas. Manau, kad planu nelabai tiki ir daugelis už jį balsavusių deputatų. Tiesiog reikėjo tokio formalumo – turėti planą.
Priminsiu, plano rengėjai be viso kito numatė, kad Anykščiuose tikslinga siaurinti kai kurias gatves, statyti tiltą per Šventąją ir apmokestinti automobilių stovėjimą mieste. Tai – pagrindiniai plano, kuriuo Anykščių rajono savivaldybė galės remtis pamačiusi galimybę rajonui įsisavinti pinigėlius, postulatai. Kaip su kėdėmis iš kūrinio, kurį kol kas turbūt dar ne vatnikiška minėti: planas – ryte, pinigai – vakare.
Iš šios šventosios trejybės – siaurinti gatves, statyti tiltą ir apmokestinti automobilių stovėjimą, – tilto statybas išskirčiau kaip vienintelį racionalų teiginį. Nekalbu, ar realu rasti pinigų statyboms, bet pripažinkim, Anykščiai labai pažeidžiami tiek saugumo, tiek ekonomine prasme dėl vienintelio universalaus transporto tilto per Šventąją buvimo mieste. Tereikia prisiminti, kokį chaosą buvo sukėlęs A. Vienuolio gatvės remontas (tiksliau – siaurinimas) ir žiedo statybos, kai paaiškėjo, kad legalių ir racionalių alternatyvų išvengti dėl statybos susiformavusiam transporto kamščiui net ir nėra. Tai kas atsitiktų, jei dėl kokių nors priežasčių sugriūtų miesto tiltas? Po šių metų tiltų ir viadukų griuvimų, tokia perspektyva nebeatrodo kaip kažkas neįmanomo. Iki kur reikėtų važiuoti, kad iš A. Vienuolio gatvės patektume, pavyzdžiui, į savivaldybę? Iki Kavarsko ir Kurklių ar aplink Šimonių girią per Svėdasus? Lengvesnis transportas gal ir per Andrioniškį apsisuktų ir žirgo taku parvingiuotų. Ekstra atveju tektų įrengti perkėlą, kurioje strateginę toliaregystę įrodytų Anykščių amfibijos pirkimas. Bet kur rasti kapitoną, kuris sėstų į iš anksto pasmerktą technikos stebuklą? Taip taip – juk skelbė, kad ne traktoristo teisių šiam technikos „know-how“ reikia. Šventojoje, jei ne vasara, galima ne tik kojas sušlapti, bet ir kapitono reputaciją peršlapti už šio anykštėniško „titaniko“ vairolazdžių. Problemėlė. Čia ne formaliai Taryboje atrasti, kad Anykščiai vis tik turi aplinkkelį. Kažkur. Todėl kurortu gali būti. Taip pat kažkada.
Tačiau grįžkim prie nuostabių siūlymų siaurinti gatves. Iš karto kyla klausimas – nejau nieko nepasimokyta iš Vilniaus pavyzdžio, lygiose vietose sukurto chaoso ir kamščių Panevėžyje, galų gale turime savo inžinerinės minties stebuklus – saleles keliuose ir gatvėse, kuriuose menkiausia klaida ar blogas matomumas gali baigtis nelaime. Sprendžiant iš apdaužytų aštrių bordiūrų kraštų – ne vienas vairuotojas projektuotojams ir statybininkams nuoširdžiausius linkėjimus pasiuntė. Lieka palinkėti kelininkams neužmiršti tas siauras vėželes valyti ir druskos negailint barstyti. Apie sunkesnės technikos vairuotojų ir ūkininkų, kurie į savo laukus turi važiuoti aplinkiniais keliais, linkėjimus nekalbėsiu – jie žmonės paprasti ir pasiuntimai konkretūs, dažniausiai universalia linkėjimų kalba suregzti.
Siauros gatvės sumažina nelaimingų atsitikimų skaičių? Turbūt tiek pat, kiek miškus reikia kirsti dėl klimato kaitos padarinių. Tiesa, neužmirštant iškirsti ir iš anksto suplanuotus plotus. Tiesiog – dviguba nauda piniginei iš tos klimato kaitos. Gal gatvių siaurinimo apologetams bus naujovė, bet, visai uždraudus automobilių eismą, avarijų, kuriose dalyvautų automobiliai, sumažėtų labiausiai. O kaip siaurose gatvėse prasilenkti įvykus avarijai, skubant gelbėtojams ir, neduok Dieve, kilus karui ir kelius užplūdus karinei technikai? Gal pripažinkim, kad gatvių siaurinimas su saugumu neturi beveik jokių ryšių? Gal tikslas – projektavimas, statyba, po to strateginių planų kūrimas, kaip išspręsti susidariusias transporto problemas, o po to vėl projektavimas, statyba, klaidų perprojektavimas, naujo tipo gyvenamųjų rajonų, pritaikytų prie naujų realijų, statybos ir t. t. Gal tai tik viena iš globalaus ekonomikos performavimo plano dalis? Darbo nei architektams, nei kelininkams nepritrūks, lėšų poreikis nesumažės. Na ir kas, kad nelabai protingai atrodo pristatyti kaimų kelius greičio mažinimo kalnelių, kai duobes užlopyti tame pačiame kaime pinigų nėra. Bet juk progresyvu! Gal pripažinkim, kad dėl susiaurintų gatvių tik kelininkams mažiau ploto valyti reikia (o komunalininkų vargai ant išplatintų šaligatvių juk nedomina). Kažkaip nebesigirdi dainelės, kad gatves liepia siaurinti Europa, natūralu – tai absoliuti nesąmonė. Stebina kitas dalykas – kaip galima kai kuriuos, regis, nesuinteresuotus žmones įtikinti, kad viskas daroma dėl saugumo?
Na, ir automobilių stovėjimo apmokestinimas mieste. Skamba kaip koks tylus „nekaltas“ valdžios skatinimas dar labiau apsunkinti gyvenimą anykštėnams. Užuot ieškojus, kaip sukurti galimybę kuo racionaliau pastatyti automobilius, siūloma tiesiog apmokestinti stovėjimą. Ypač absurdiška, kai viena ranka valdžia, sapaliodama apie ekologiją, persėdimą į viešąjį transportą ir atsakingą vartojimą, naikina autobusų maršrutus, iškelia įstaigas į kitus miestus, o kita ranka visais būdais stengiasi „nugręžti“ automobilių vairuotojus. Kai net nuvažiavęs pas gydytojus, dirbančius didesniuose medicinos centruose, turi brangiai susimokėti už stovėjimą ligoninių aikštelėse. Kas tai, jei ne elementarus plėšikavimas, manipuliuojant ekologija ir „judumu“?
Sutinku, kad dalis automobilių naudojama neracionaliai ir kai kuriuos atstumus protingiau ir net paprasčiau įveikti pėsčiomis. Deja, bet tingėjimas yra universalus gyvybės dėsnis ir, jei tik įmanoma, nei vienas gyvas sutvėrimas nedarys nereikalingo veiksmo. Galų gale, energija yra ribotas resursas, ir jo švaistyti nenori niekas, kas ją vėliau turi atstatyti. Juo labiau, kad yra rūšių, kurios taip gerai prisitaikė prie aplinkos, kad jų evoliucija praktiškai sustojo. O kam kankintis, jei galima tingėti? Tad gal užteks gąsdinti ir auklėti bausmėmis? Represiniai metodai prieš tautą galiausiai patiems jų taikytojams liūdnai baigiasi. Laikymas baimėje, atėjus kritiniams istoriniams momentams, prasiveržia sukrėtimais, kurie neracionalūs, bet ar nuolatiniame strese, ir juo labiau neapykantoje, yra daug vietos racionalumui?
O kur dingo ,,Anykštos”draugė, įdėjų generatorė Daivutė. Manau, kax visokių planų ir projektų rengimas nevyksta be jos žinios.
Gerai parašyta. Pilietiškai.
Anykščių rajone, nei valdžiai, nei žmonėms matyt nėra suprantama, ką reiškia teiginys: „Gyvenimo kokybės gerinimas”.
Ryti, tu gali žymiai daugiau, negu ir toliau valkioti vieną iš „Anykštos” firminių antitubiškų bajerių apie neva jo pirktą amfibiją. Kiek yra nusiperkama automobilių, traktorių, kurie nauji ima ir genda arba rūdyja? Sako, kad net „džondyrai”… Tai kuo kalti juos pirkę vairuotojai arba ūkininkai? Neatrodo tau, kad laikas „švogerinių propagandistų” sukurtai antitubiškai amfibijos temai į politinį šiukšlyną. a? Tu gi nesi vienas iš jų? Ar esi?
Kitoms tavo mintims visiškai pritardamas, kaip gydytojas noriu pasakyti štai ką: Ryti, Anykščių rajonas yra senėjančių žmonių rajonas. Sutinki? O senstančiam žmogui kas dieną vaikščioti darosi vis sunkiau. Tai sąnariai, tai stuburo problemos, tai cukraligė, tai širdis, trofinės opos blauzdose, koordinacijos sutrikimai. Lazdelė, vaikštynė, invalido vežimėlis ar net lydintis asmuo yra būtini. Tokiems žmonėms neišvengiamai reikia kuo arčiau privažiuoti prie durų ir į poliklinikas, ir į prekybos centrus, ir į maldos namus. Jiems liftai būtini, jiems net specialūs pandusai yra įrengiami… Vadinti juos tinginiais ir versti sportuoti tik ciniški niekšai tegali. Valdžiai kyla ranka juos, jų automobilius dar ir apmokestinti? Ar neatrodo, kad visi šitie „siaurintojai” žmonėms ne patogumus kuria, o nelaimes ir avarines situacijas? O gal čia gudrių strategų sugalvoti būdai (kaip ir spalvotos revoliucijos, arabų ir kitokie pavasariai, maidanai) kaip pagreitinti mūsų valstybės nykimą, lyg tai emigracijos, ekonomikos smukimo ir kainų augimo, kliedesių apie pilies statybas ir kurortą vis nepakaktų, a ? „Teltonikų” taigi mums nereikia, a ne…
Jo jo Ryti! Ką Tubis durno bepadarytų, tu nematyk ir nežinojok. Tubis kaip dievas. Jis net durniausius darbus daro tik gerai ir nepruekaištingai, todėl nekritikuok jo.
Ei Chikiau! Rašyti moki, o skaityti? Jei moki atsiversk LR Vietos savivaldos įstatymą. Paskaityk. Jame rasi mero ir kitų įgaliojimus, teises, pareigas. Kai perskaitysi pasakyk kas, kokia tvarka ir kaip gali savivaldybei pirkti automobilius ar panašią techniką? Kur įstatyme parašyta, kad tai gali meras, a? Tada ir suprasi, koks kvailas esi tu ir tavo komentaras. Sėkmės!
Ar aš kaltas, kad Tubis amfibiją pirko?
Visi žino kas liepia ir nuo ko priklauso. Nejuokink.
Lietuvos Aukščiausiasis teismas aiškiai net ir akliems parodė, kad jokie purvai prie mero K. Tubio nelimpa. Jokios amfibijos, valgyklos, restoranai ir kiti „švogerinių propagandistų” prisigalvoti prifantazuoti mėšlai. Kai kurie žurnaliūginai ir komentatoriai iš inercijos dar bando bet kuo drėbtelėti, ale kad nelimpa nors tu ką… A ja jai! Nors tu imk ir pasikark iš to bjaurumo tautos labui! 🙂
Tikra meilė tik tarp tikrų vyrų. Laukiu patarėjo išmintingo žodžio.
Anoj kadencijoj Tubis buvo kaip ir nuo liberalų tai ir reikėjo inovacijų, amfibijų, traukinukų, pilių ir t.t. Dabar kaip ir valstietis, tai gal reiks plūgo prie amfibijos?
Teisingas straipsnis.Na,juk pinigai kvapo neturi
Tubys turi grazinti pinigus is savo kisenes.Simtu procentu paeme kysi ,kai ta nesamone pirko ,zinodamas kad sudas bus.Kaip ir uz desimt kart didesne kaina pirkta ekrana prie kulturnamio
Taip tik tavoms, antitubiškos propagandos apdorotoms, smegenims atrodo. 🙂
Tikras žmogus parašė straipsni,gaila kad kiti tapo nemastantys būtybės,bailiai paveikti LRT gaujos .
Labai geras straipsnis. Logiškai ir drąsiai kalba Rytis. Rašykite dažniau.
Vuau, super. Noriu dazniau skaityti, girdeti ir matyti sita zmogu. Jis tikrai protingas. Dar daugiau – ne tik protingas, bet ir prota islavines… Geba ilgas logines sekas sudelioti ir suristi nenuklysdamas i pievas. Jau net nepamenu kada ka nors panasaus ir sviezio maciau.
Kaip bevarytume ant komunistų,bet savo planuose jie daugiau ,kaip prieš 40 metų buvo numatę aplinkelį Anykščiams.Bent dalimi įdėjos gali pasinaudoti ir Anykščių valdžia. Aplinkelis nuo Ažuožerių posūkio į kvarcinio smėlio karjerą įrengiant žiedą, toliau keliu A-13 apie 4km iki Pagojės tvenkinio, ten dar vienas žiedas,kitas žiedas ties sankryža kelyje Anykščiai – Troškūnai, o toliau galime apseiti ir be tilto per Šventąją , per Andrioniškį, Mikierius iki Kupiškio – Utenos kelio…..ir visas tranzitinis transportas aplenkia Anykščius. Na kaip ? Pirmyn ? O gal blauzdos per skystos? Jei Tarybos nariai pyksta , kad tai ne jų įdėja, tikrai pripažinsiu, kad tai Tarybos narių idėja , kurie pramuš tą nelemtą aplinkelį
Dabar amerikonas babkiu nori, NATO teroristus remti reikia 1milijardas 200 mln.kas metus sumokėti reikia ir dar didės duoklę.
jau šlapios kelnės orka tu
bet tsvo tuscias skrandis, ligoti tevai, nemokyti vaikai
Tinginiai nedirba.
Neapibendrink visų.Orkini.