Tomas Pavilionis: „Patirtimi Helsinkio operos teatre pasidalinsiu su Lietuvos profesionalais ir gerbėjais“
Žymus Lietuvos operos tenoras, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro artistas Tomas Pavilionis vertina visus savo gerbėjus, kad ir kur jie būtų – viename iš Lietuvos miestų, ar prestižiniame Helsinkio operos teatre. Gruodžio 3 d. 16 val. kartu su mecosopranu Gabriele Lileikaite-Pavilione ir pianiste Lina Giedraityte surengs kalėdinį šventinį pasirodymą Anykščių koplyčioje. Vieta yra kamerinė, išskirtinė, tad publika patirs didelį malonumą iš arti klausyti ir matyti pasaulyje dainuojantį operos dainininką.
Tomas Pavilionis pasižymi charakteringu vaidmenų atlikimu, tai jam atveria daugiau galimybių Lietuvos ir užsienio teatruose. Artisto talentas praverčia ir koncertuose – publiką įtikina dainuoti kartu. T. Pavilionis vertina kūrybines patirtis ir įrašus su pasaulio operos mega žvaigždėmis Lawrence Brownlee, Dmitrijumi Chvorostovskiu, Nadine Sierra, Francesco Demuro, Oksana Volkova, Andrea Mastroni, Sarah Coburn, Azamat Zheltyrguzov ir kitais. G. Verdi „Rigoletto“, V. Bellini „Puritonai“ įrašus su Kauno valstybiniu simfoniniu orkestru išleido Delos kompanija. Tenoras atliko lietuvių kompozitorių O. Narbutaitės Korneto partiją kompaktinėje plokštelėje „No yesterday, no tomorrow“ (įrašą išleido Naxos kompanija), R. Šerkšnytės ir M. Gražinytės „Songs of sunset and down“ CD (Deutche Grommophon kompanija).
Prieš keletą metų menininkas pasirašė sutartį su kompanija „Ascolta artists“, po šio pasirinkimo pasipylė tenoro vaidmenys užsienio operos teatruose. Su pasididžiavimu stebėjome jį Suomijos nacionalinio operos ir baleto teatro Giacomo Puccini operos „Turandot“ pastatyme, jame tenoras atliko Pongo vaidmenį. Švedijos operos festivalyje „Opera på Skäret“ Tomas dainavo Giuseppe Verdi „Rigoletto“ spektaklyje. Atrodo, Tomui šypsosi sėkmė – jis dainuoja Kauno muzikiniame teatre, Klaipėdos koncertų salėje, LNOBT premjerose. Vis dėlto, iki sėkmės jis ėjo kantriai dirbdamas, mokydamasis ir semdamasis patirties iš įvairių scenos partnerių, patyrusių režisierių bei dirigentų.
„7 meno dienų“ žurnalistė Goda Marija Gaižauskaitė kalbina Tomą apie pirmąją sceninę patirtį Suomijoje:
Kokie pirmieji jūsų įspūdžiai iš šio Puccini „Turandot“ pastatymo Helsinkyje?
Tai bendras dviejų teatrų – Suomijos nacionalinio operos ir baleto teatro bei Malmės operos – projektas. Režisierė Sofia Adrian Jupither kiekvienam atlikėjui leido sukurti savitą personažą, o tai lėmė, kad tie patys veikėjai, kuriuos atlieka skirtingos sudėtys, tapo įvairūs ir unikalūs. Pavyzdžiui, aš, Pongas, operoje esu temperamentingas, kiek ironiškas, kartais įgeliantis ar patraukiantis per dantį, o mano kolega, kuriantis tą patį Pongo vaidmenį, – ramus ir filosofiškas. Žinoma, buvo keli pagrindiniai susitarimai, kuriuos abiejų sudėčių dainininkai privalėjo išpildyti vienodai, tačiau dėl viso kito atlikėjui suteikta interpretacijos laisvė. Režisierė net patarė mums nežiūrėti, kaip vaidina kita sudėtis, nes „jūs darote viską visiškai kitaip“. Ji skatino kurti vaidmenį pagal savo matymą, „nes tada viską padarysite geriausiai ir natūraliausiai“. Tai man padarė didžiausią įspūdį.
Kokios patirties jums, kaip profesionalui, suteikė darbas Helsinkyje?
Turėjau išskirtinę galimybę susipažinti su aukščiausio lygio teatru, kurio idėjomis norėčiau pasidalinti ir su operos srities žmonėmis Lietuvoje. Darbas tarptautinėje erdvėje man, kaip dainininkui, suteikia ne tik neįkainojamos patirties, bet ir papildomo pasitikėjimo savo jėgomis. Kadangi tarptautinėje operos scenoje tik pradedu karjerą, man ši patirtis Helsinkyje buvo labai svarbi. Mano Pongo partija apimtimi nors ir didelė, tačiau ne pagrindinė, tad turėjau galimybę „apšilti kojas“ – ne tik sulaukiau gerų atsiliepimų po pasirodymų, bet ir pamačiau, kaip vyksta darbas kitų šalių teatruose.
Apie savo svajonių vaidmenis Pavilionis kalba: „Nors esu lyrinis tenoras, ateityje norėčiau atlikti spinto tenoro vaidmenis, pavyzdžiui, Kavaradosio iš Puccini operos „Tosca“ arba Radameso iš Giuseppse’s Verdi „Aidos“. Tokio tipo repertuaras man labai artimas. Tačiau dėl balso specifikos šiuos vaidmenis galėsiu dainuoti tik maždaug po dešimties metų.
Šiuo metu dainuoju partijas nuo ypač aukšto balso leggiero iki pilno lyrinio tenoro. Pavyzdžiui, Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre vieną vakarą atlieku Tonio vaidmenį Gaetano Donizetti operoje „Pulko duktė“, o jau kitą vakarą dainuoju Alfredą Verdi „Traviatoje“ Kauno valstybiniame muzikiniame teatre. Abu personažai labai skirtingi, tad prieš kiekvieną pasirodymą turiu ir skirtingai prasidainuoti.
Scenos partnerė, kartu ir ištikima bei mylinti žmona Gabrielė Lileikaitė-Pavilionė, kilusi iš operos solistų šeimos, jos mama – žinoma operos solistė Laima Jonutytė-Lileikienė. Gabrielė dainuoja Lietuvos operos ir baleto teatre, sutuoktiniams yra tekę susitikti ir teatro scenoje – operetėje „Sarsuela“. Gabrielė atlieka mecosoprano partijas, yra puiki aktorė, ypač karštų ispaniškų, itališkų personažų, kaip Karmen.
Tomo ir Gabrielės pora sukuria išskirtinius įelektrintus pasirodymus, pagardintus aktoriniais numeriais, apibarstytus meilės pudra.
Šventinėje programoje Anykščių koplyčioje plauks arijos ir duetai iš žymiųjų itališkų ir prancūziškų operų, Virgilijaus Noreikos lietuviškas klasikos repertuaras. Koncerto ištikimi rėmėjai yra „Anykščių energetinė statyba“ ir degalinių tinklas „Alauša“. Renginį organizuoja kompanija „Klasikos degustacija“ ir „Anykščių menų centras“. Bilietus įsigyti galima internete STEBUKLAI, jūsų! Kalėdų koncertas ANYKŠČIŲ KOPLYČIA | tickets.paysera.com ir rezervuoti telefonu 8686 47096.