Už vieną atlyginimą dabartiniais laikais nusipirktas, dešimt kartų aplink žemės rutulį apvažiavęs opelis yra geriau nei naujas moskvičius. Moskvičiui, jau nekalbant apie žigulį ar volgą, brandžiame socializme turėjai dirbti ne vienerius metus. Dabartiniai drabužiai, maistas, vaistai, buitinė technika visai kitame lygmenyje, nei buvo prieš 30–40 metų. Viskas dabar geriau, gražiau, patogiau. Kiek, pagaliau, dabar aplink jaunų ir gražių moterų? Beveik visos…
O 1990-aisiais jauna buvo tik kas dešimta. Prieš trisdešimt metų pradėjo veikti Eurotunelis. 50 kilometrų ilgio skylė žemėje po Lamanšo vandeniu. Šimtai Pasaulio miestų turi metropolitenus.
Sueco kanalas pradėjo dirbti XIX amžiaus antroje pusėje. Rusai Transibiro magistralę nutiesė prieš revoliuciją. Hitlerinėje Vokietijoje visa šalis išraizgyta autobanais.
2024 metų kovo 7 dieną, dar neprasidėjus 35-iesiems Nepriklausomybės metams, Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministras Marius Skuodis iškilmingai atidarė „betonkės“ rekonstrukcijos projektą.
„Betonkė“ yra Lietuvos Lamanšas, Suecas ir „Transibas“…
Ačiū 9-ių kadencijų Seimams bei 12-kai Susisiekimo ministrų. Yra vilčių, kad „betonkė“ bus rekonstruota anksčiau, nei Susisiekimo ministru bus paskirtas trečias žmogus, pavarde Masiulis.
Žmonijos istorijoje keliai buvo (o ir yra) prioritetu. Pradžioje jūrų ir upių keliai, paskui šiaip keliai ir geležinkeliai, galų gale – oro keliai. Bekelėmis garsėjusi atsilikusi Rusija folklore dėl to buvo ypač pašiepiama („Rusijoje yra dvi problemos: keliai ir kvailiai“, „Rusijoje kelių nėra, tik kryptys“ ir kt.). Šiuolaikinė Lietuva tarytum ignoruoja kelių reikšmę.
Tik iškreiptu būdu (pasienyje perlipus į kitą traukinį) galime traukiniu nuvažiuoti į Lenkiją, o startavus keleivinio traukinio reisui Vilnius-Ryga džiaugsmo buvo tiek, tarytum Lietuvos kosmonautai mėnulyje būtų naftos telkinį atradę. Iš Vilniaus oro uosto dabar gali skristi toliau nei sovietmečiu. Nors gal ne toliau, o kitur. Neturime lietuviškų oro linijų, oro uostai yra minimaliai tokie, kad juose apskritai kas nors galėtų leistis. Turime tarytum lėktuvų stotis. Tris. Automagistralė iš Kauno į Marijampolę nutiesta. Čia jau šis tas. Bijau vertinti kelią Vilnius-Kaunas, sovietmečiu juo nesu važiavęs. Negaliu lyginti. Žinau tik, kad Elektrėnuose naują autobusų stotį numetė kitoje kelio pusėje nei įsikūręs miestas, o žmonės, žinia, dažniausiai važiuoja į miestą, o ne į stotį. Mat tie, kurie gyvena stotyse, paprastai niekur nevažiuoja. Senosios autostrados: Vilnius-Panevėžys ir Kaunas-Klaipėda – pakenčiamos, bet bent jau pirmoji pavargusi, nujota. Dar iki legendinės „betonkės“ būklės toli, bet sulauksime. „Betonkė“ irgi ne vakar sulūžo.
Lygindami su sovietmečiu, turime dar vieną pasididžiavimą – stadionus. Ne tik garsųjį nacionalinį, bet apskritai visus šalies stadionus. Dar tik bandome grįžti į devyniasdešimtųjų lygmenį. Bet į sporto objektus dera žiūrėti kaip į pramogą (kai stadione žaidžia Lietuvos nacionalinė futbolo rinktinė, pramoga turi ir mazochizmo potekstę). O nacionalinio stadiono jau pačios statybos yra pramoga.
Visiems linksma: ir politikams, ir vagims, ir teisėsaugai, ir žiūrovams. Dėl stadiono man nei skaudu, nei gėda. Vagies darbas – vogti, politiko – meluoti, durniaus – durniuoti.
Dėl „betonkės“ pikta. Suerzino ir iškilminga darbų pradžia. Į šventę ministras dar ir Molėtų bei Utenos merus (šiaip jau niekuo neprasikaltusius žmones) pasikvietė. Čia šventė? Blyn, 2024 metų kovo 7-ąją pradėta „betonkės“ rekonstrukcija yra tokia pat šventė, kaip metų metais puoselėto kaltūno iškilmingas kirpimas, grojant orkestrui. P. S. Dar priminsiu, kad Pasaulyje yra labai mažai šalių, kurios turi tokias idealias sąlygas infrastruktūrai kaip Lietuva. Pas mus nėra nei kalnų, nei didelių upių, nei amžino įšalo, nei tropinių liūčių. Ir tranzitinio transporto srautai minimalūs.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Skirtingos valstybines sistemos nelyginamos tarpusavi ivedus dar viena parametra laika. Arba tuo paciu laiku lyginamos skirtingos sistemos. Arba laiko periode ta pati sistema. Nes kitu atveju galime nusivaziuoti kiek 90 metu viduri reikejo zmogui dirbti kad uzsidirbti to paties pajegumo kompiuteri, kiek siandien.
Norint isvesti teorija kad Anyksciu kulturingieji ponai palyginus sventieji pries Sostines tarybos isisavinimus pinigus stadionams. Pazeistas erdves matavimo matas. Reikia matuoti 1 gyventojui.
Tai yra Sostines gyventoju skaiciu padalinti is Stadionui skirtu milijonu, Ir Anyksciu gyventoju skaiciu padalinti ivairiems kulturiniams porjektas, Ta reikala tikrinau, gauname labai panasius skaicius.
——————————————————————-
Norint sulyginti Sovietmeti ir Dabarti galime, bet labai labai grubiai ir netiksliai. Naudoti koki nors pati ilgaamziskiausia ir koncervativiskiausia mata. Pvz pajamas aukso kiekiu. Didziausias gerbuvis TSRS laikais buvo 7 desimtmecio viduri ir jo pabaigoje. Vidutinis atlygis apie 11 gr aukso i menesi. Po to neziurint atrodytu techninio progreso, ir atlyginimu didejimo skaiciais net kartais, Jis krito, panasiai iki 5 gr aukso i menesi. Kas buvo apie 200 rub i rankas. Po 8 desimtmecio vidurio ir jo pabaigos.
——————————–
Pastatus lyginti, ka vienas komentatorius padare is vis briedas. Nes dauguma pramones perejo arba i privatininku rankas vos ne uz aciu, ypac Mazeikiu nafta, kuria siai dienai net privaciam lygi valdo Lenkai, ne Lietuviai. Arba milziniskas pramones tiesiog bankrutavo.
Neturi jokios prasmes lyginti sias sistemas.
Visi Vilniaus dangoraižiai, akropoliai, sporto arenos pastatytos dabar. Butingės terminalas, perstatyta Mažeikių Nafta ir t.t. Jei reikia arčiau – Utenos bažnyčia, Latvijos faniers Ukmergėje, keli skandinaviški fabrikai Pašilėje, didžiausias Narbuto baldų fabrikas, didžiausi šiltnamiai prie Anykščių, Stasio galerija, autobusų nauja stotis Panevėžyje, Krekenavos fabrikai, didžiausi atliekų rūšiavimo fabrikai Utenoje ir Panevėžyje, aplinkeliai Ukmergėje, Panevėžyje, Utenoje, … tęsti ir tęsti
Ką okupantai pastatė? Anykščiuose daugiabučių, Kvarcą ir viskas. Vyninė buvo, Spartakas buvo, net milicijos komisariato okupantai nesugebėjo pastatyti..,
Tikrai įspūdingas sąrašas… O kas Anykščiuose? Šnipštas
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Po nepriklausomybes. Lietuvos valstybe Mazeikiu Nafta atstate :))))))))))))))))))) Ilgi ilgiausi plojimai atsistojus. Dieve dieve, auksciausias ir visagali.
O ką mes sukūrėme per tuos 35 metus, nu kazkaip nepamenu….o kiek sugriovė, ne ne , to išvardyti neįmanoma….ir cia tik todėl,kad gyvename laisvoje, nepriklausomoje Lietuvoje?….
reikia ruso – gal pastatys ka nors
taikliai, nei ką pridėt, nei ką atimt…
Yra plačios kišenės