Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai šį pusmetį patikrino daugiau nei pusę Lietuvoje veikiančių kebabinių. 20 proc. jų nustatyta grubių higienos pažeidimų, rasta netinkamai laikomų gaminių ir produktų, kurių tinkamumo vartoti terminas pasibaigęs.
Dažniausiai kebabinėse nesilaikoma higienos reikalavimų – net 16 proc. patikrinimų užfiksuota, kad darbuotojai nebuvo pasitikrinę sveikatos, neišklausę higienos įgūdžių kurso, nesilaiko asmens higienos. 14 proc. patikrinimų metu nustatyta, kad naudojamas netinkamas (susidėvėjęs, sunkiai dezinfekuojamas) inventorius.
13 proc. tikrintų kebabinių maistą gamino nešvariose patalpose, kurioms būtinas remontas. Tiek pat tiekė maistą, pagamintą iš produktų, kurių tinkamumo vartoti terminai pasibaigę. Be to, nustatyta savikontrolės ir žaliavų atsekamumo pažeidimų.
Šiais metais dėl kebabinių veiklos VMVT jau gavo 42 vartotojų skundus, iš kurių 29 proc. pasitvirtino.
Dažniausiai vartotojai skundėsi, kad suvalgę patiekalus pasijuto blogai: pykino, vėmė, viduriavo, pakilo temperatūra.
Kiti vartotojai skundėsi, kad, pavyzdžiui, kebabe buvo vos trys gabaliukai mėsos, vartotojai, kuri alergiška garstyčioms pasiteiravus, ar kebabas su garstyčiomis, buvo paaiškinta, kad įmonė negali atskleisti patiekalų gaminimo receptūrų.
VMVT sulaukė skundų, kad darbuotojai dirba be galvos apdangalų, rūko dėvėdami darbo drabužius, dirba su striukėmis.
Už grubius higienos ir kitus pažeidimus buvo taikytos nuobaudos pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, 23 proc. tikrintų kebabinių turėjo sustabdyti savo veiklą, kol pašalins nustatytus trūkumus.
„Palyginę kelių pastarųjų metų kebabinių kontrolės rezultatus galime teigti, kad mažėja pasitvirtinančių skundų, tačiau higienos reikalavimų įgyvendinimas išlieka vienu sudėtingiausių uždavinių šio sektoriaus įmonėms. Tai susiję ir su gana prastomis darbuotojų higienos žiniomis, dažna jų kaita, o dažnai ir nepakankamomis investicijomis įrangai įsigyti ar patalpoms įrengti ir prižiūrėti. Tad kebabinių kontrolei ir toliau skirsime ypatingą dėmesį. Ne tik vykdysime tikrinimus, bet ir konsultuosime tiek savininkus, tiek darbuotojus, kaip tinkamai laikyti produktus, priminsime higienos ir kitus reikalavimus“, – sako VMVT Maisto skyriaus vedėja Jurgita Bakasėnienė.
Patys vartotojai taip pat turėtų atidžiai rinktis, kur valgyti. Prieš užsisakant patiekalą, reikėtų atkreipti dėmesį, ar kebabinė ir personalas yra tvarkingi, o maistas neturi pašalinio kvapo.
VMVT inspektoriai tiria kiekvieną vartotojų skundą, todėl kilus įtarimui, kad patiekalai gaminami ar laikomi netinkamomis sąlygomis, galima informuoti teritorinius VMVT padalinius, paskambinti nemokamu, visą parą veikiančiu telefono numeriu 8 800 40403 arba užpildyti anketą internete http://vmvt.lt/anketos/nekokybiski-maisto-produktai