Į Lietuvą atkeliavus žiemiškiems orams – sniegui, plikledžiui ir šlapdribai, valstybinės reikšmės keliuose intensyviai vykdomi sniego ir ledo šalinimo bei slidumą mažinančių medžiagų barstymo darbai. Pasak sinoptikų, sudėtingos sąlygos prognozuojamos ir artimiausiomis dienomis, o AB „Kelių priežiūra“ primena, kad žiemiškos sąlygos reikalauja ypatingo vairuotojų budrumo.
Žiemos sezonas – vienas sudėtingiausių
AB „Kelių priežiūra“ žiemos sezono pradžią paskelbė dar spalio viduryje. Nuo to laiko valstybinės reikšmės keliuose jau išnaudota daugiau kaip 1500 tonų druskos, o valant ir barstant slidumą mažinančias medžiagas nuvažiuota daugiau kaip 28 tūkstančiai kilometrų. Tiesa, kaip ir prognozavo sinoptikai, šiomis dienomis prasidėjo didieji žiemos iššūkiai, atnešę gausius sniego kiekius Vakarų Lietuvoje ir kitose šalies vietovėse. Vien per pastarąją naktį valstybinės reikšmės keliuose intensyviai dirbo 153 „Kelių priežiūros“ technikos vienetai.
Kaip užtikrinama kelių priežiūra žiemą?
Slidumą mažinančios medžiagos barstomos prevenciškai – dar prieš prasidedant krituliams arba formuojantis plikledžiui. 1-ojo kelių priežiūros lygio keliuose sniegas ir ledas šalinamas dubliuojant du mechanizmus – po vieną eismo juostoje. Visuose valstybinės reikšmės keliuose, nepaisant kelių priežiūros lygio, organizuojami darbai, siekiant atliepti tiek kelių priežiūros normatyvų reikalavimus, tiek ir visuomenės lūkesčius. Kadangi šiuo metu vyrauja stichinių meteorologinių reiškinių kompleksas, jis itin apsunkina vykdomus kelių priežiūros darbus. Dėl šios priežasties jie yra nuolat kartojami tol, kol įgyvendinami kelių priežiūros normatyva
Stichiniai reiškiniai – iššūkis kelininkams
Pasak „Kelių priežiūros“ atstovų, nepaisant dedamų pastangų, suvaldyti gamtos stichijų poveikį kartais yra itin sudėtinga. Net ir naudojant modernius dirbtiniu intelektu grindžiamus orų prognozavimo modelius bei pasitelkiant turimą techniką, žiemos keliamų iššūkių išvengti gali nepavykti. Kai kuriuose kelių ruožuose, esant itin dinamiškiems orų pokyčiams sparčiai susiformuoja slidi danga. Kelininkai deda maksimalias pastangas, kad ši tikimybė būtų sumažinta iki minimumo, tačiau vairuotojų budrumas išlieka svarbiausiu saugumo faktoriumi.
Aktuali informacija visiems eismo dalyviams
Primenama, kad vairuotojai raginami rinktis saugų greitį, atsižvelgti į oro, kelio dangos sąlygas, stebėti kelio ženklus ir kitus eismo dalyvius. Taip pat būtina susiplanuoti daugiau laiko kelionėms, užtikrinti tinkamą ir saugią transporto priemonių būklę.
Šių metų naujovė, siekiant atvirumo, atskaitomybės visuomenei – sukurta galimybė tiesiogiai stebėti atliekamus darbus. „Kelių priežiūros“ mechanizmų atliekamus ir suplanuotus darbus bei panaudotus slidumą mažinančių medžiagų kiekius kviečiama stebėti gyvai interaktyviame kelių priežiūros žiemą žemėlapyje. AB „Kelių priežiūra“ darbus organizuoja vadovaujantis Kelių priežiūros vadovu bei patvirtintais normatyvais.
Pasitikrinti konkretaus kelio priežiūros lygį, darbų pobūdį ir darbo laiką galima internetinėje svetainėje www.kpl.keliuprieziura.lt.
Be to, apie pavojingas pažaidas, kliūtis ar plikledį valstybinės reikšmės keliuose vairuotojai ir gyventojai kviečiami pranešti trumpuoju tel. nr. 1871 (trumpojo tel. nr. kaina Telia, Tele2 tinkluose – 0,12 Eur/min., Bitė – 0,15 Eur/min.) arba +370 5 232 9600 (kaina pagal mob. operatoriaus planą). Gyventojų patogumui bendrovė „Kelių priežiūra“ taip pat suteikia galimybę nemokamai užpildyti pranešimo formą internetinėje svetainėje www.keliuprieziura.lt arba minėtas kliūtis pažymėti navigacinėje programėlėje „Waze“, o pateikta informacija pateks į kelininkų informacinę sistemą.
„Kelių priežiūra“ primena, kad bendrovė atsakinga tik už valstybinės reikšmės kelių, bei šių kelių tąsą gyvenvietėse, priežiūrą. Už gatvių priežiūrą gyvenamosiose vietovėse atsakingos vietos savivaldybės.
Tikrai dyrba pagrindinius kelius žiuri o šalūtyniai keliai pohuj nuvažiuok kaip nori i Anykščius duonos nusipirkti tiesiog debylai pasidarė vysi naikinkit kaimūs kam jie rėikalingi darbo nėr parduotuvių nėr autobusū nėr.
Ant pačių kelininkų darbininkų nepykstu – ką duoda, kaip organizuoja taip ir dirba. Bet pati jų valdžia, kartais atrodo, kad tyčiojasi. Prieš rikimus demonstravo techniką ir kaip jie pasiruošę, tik kažkodėl realybėje įspūdis atvirkštinis.
visi puikiai zinome ,zvyrkelius nugreideriuoja vos vos pavirsiu prabraukdami ir po savaites vel duobes giliausios ,o sniega kam gi valyt ,jei pavasari vistiek pats nutirps
faktas,atrodo,kad greiderio peilis guminis,as su kastuvu daugiau nubraukciau.
Matomai ledas „priprato” prie druskos ar kitos medžiagos, tad sunaudotas tonos nepadeda, kaip mąstote?
Tegul cukru batsto,man dzin,uz kura akciza pasiima,uz tarsa ,infrastruktura ir dar neaisku uz ka.
Rasalai zvirkelius tvarkyk.
Man pochui tos tonos ir technikos vienetai,bet kai 10val an tiltelio ,isvaziavus is miesto,link Svedasu ,ledas,,tada man nepochui.