Panaikinus lengvatinį PVM tarifą keleivių vežimui, keleivių pervežimo bendrovės po Naujųjų planuoja 14 proc. didinti bilietų kainas.
bendrovės po Naujųjų planuoja 14 proc. didinti bilietų kainas.
Tačiau bendrovės baiminasi, kad pabrangus paslaugai sumažės ir keleivių srautai.
Paskutinį šių metų ketvirtį kritus degalų kainoms keleivių vežimo bendrovės šiek tiek lengviau atsikvėpė, tačiau neilgam.
Valdantiesiems nusprendus didinti akcizus degalams ir naikinti
lengvatinį 5 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą, didieji
Lietuvos keleivių vežėjai nuo sausio 1 d. bilietus brangina
vidutiniškai 14 proc. – tiek, kiek didėjo PVM.
Įmonės sako neturinčios galimybių mokesčių naštos prisiimti pačios.
"Jeigu būtų tik akcizo didėjimas degalams, bandytume jį
kompensuoti iš savo vidinių resursų ir neprašytume miesto savivaldybės
priimti bilietų kainų didinimo ar dotacinių sprendimų", – LTV naujienų
tarnybai teigė bendrovės "Busturas" direktorius Vilius Laužikas.
Dėl didinamų kainų kelionė iš Vilniaus į Kauną turėtų
pabrangti maždaug 3 litais, iki Klaipėdos – net 9 litais. Tačiau įmonės
abejoja, ar brangstantys bilietai pagerins jų padėtį.
"Be abejo, geriau nebus, bus blogiau. Kiek bus blogiau –
seksime visą sausio mėnesį, intensyviai tikrinsime kiekvieną dekadą
gaunamas pajamas, nes tikėtina, kad vartojimas sumažės ir mūsų pajamos
kris", – sakė bendrovės "Kautra" direktorius Linas Skardžiukas.
Jau nuo sausio 1 d. vien dėl akcizo ir PVM augimo litro A-95
benzino kaina pašoks 48 ct, dujų – 41 ct, dyzelino – 25 ct, todėl kai
kurios bendrovės paskutinėmis šių metų dienomis sklidinai pripildo
autobusų bakus dar nepabrangusiais degalais, kad bent kelias dienas
galėtų važinėti pigiau.
Įmonės teigia, kad padidėję mokesčiai gerokai apkarpys ir investicijas.
"Valstybė priima tokius drastiškus sprendimus, didina visus
mokesčius, todėl nė viena įmonė negalės investuoti į autobusus ir
vešime su senais autobusais. Autobusų parko technika ir vėl blogės", –
LTV naujienų tarnybai teigė bendrovės "Toks" generalinis direktorius
Arūnas Indrašius.
Keleivių pervežimo bendrovės sako, kad kasmet dešimtadalį
pajamų praranda ir dėl nelegalių vežėjų. Pastariesiems, skirtingai nuo
legaliai dirbančių įmonių, nereikia mokėti PVM. Todėl kitais metais
pabrangus bilietams tokie vežėjai esą dar labiau suklestės, skelbia
lrt.lt.