Nuo šio Lietuva pasaulyje galės būti atpažįstama pagal savo „vizitinę kortelę” – Lietuvos prekės ženklą. Nuo šio Lietuva pasaulyje galės būti atpažįstama pagal savo "vizitinę kortelę" – Lietuvos prekės ženklą.
Ketvirtadienio popietę netoli Vilniaus, Europos parke, pristatytas
unikalus Lietuvos prekės ženklas, skirtas populiarinti valstybės vardą,
skleisti pasauliui informaciją apie tai, kuo esame ypatingi ir ką
galime pasiūlyti.
Reklamos agentūros "Smart solutions" (UAB
"Protingi sprendimai"), kūrusios prekinį ženklą, darbo rezultatas – iš
skirtingo dydžio spalvotų detalių sudėliotas Lietuvos kontūras su
užrašu "Lithuania".
Pasak prekės ženklo autorių, kūriniu
pabrėžiamas Lietuvos teritorinis vientisumas ir stiprinimas
nacionalinis identitetas. Sukurtu ženklu norėta išskirti tai, jog
Lietuva – kontrastinga, dinamiška ir drąsi valstybė, kurios istorija
kupina žinomų asmenybių, kultūra – ryškių menininkų, o sportas – garsių
atletų.
Bendrovės "Protingi sprendimai" direktoriaus Eugenijaus
Markevičiaus teigimu, kuriant logotipą sąmoningai atsisakyta standartų
– vėliavos spalvų, trilapio dobilėlio ar rūtos, verpsto simbolio,
pasirinkta drastiška forma.
"Ženkle nesivadovavome regionine
politika, nors ženkle panaudotos spalvos – tautinių Lietuvos regionų
rūbų spalvos. Intensyvūs atspalviai simbolizuoja šalies ryžtingumą, o
griežtos formos ir aštrūs kampai sukuria tvirtumo įspūdį, veržlumą,
dinamiškumą, naujoves ir plačias galimybes", – sakė jis.
Renginyje dalyvavęs ūkio ministras Vytas Navickas priminė, kad buvo
siekiama sukurti tokį ženklą, kuris ne tik atspindėtų šalies
identitetą, bet ir padėtų atskleisti Lietuvos unikalumą, lengviau
pritraukti investuotojų, strateginių partnerių.
"Tai dvejų
metų darbą vainikuojantis rezultatas, į kurį buvo įtrauktos įvairios
organizacijos, visuomenė", – teigė jis. V. Navickas tikisi, jog ženklas
puikiai reprezentuos mūsų šalį Lietuvos vardo 1000-mečio minėjime,
Lietuvai pirmininkaujant Europos Sąjungoje, krepšinio čempionate ir
kitur.
Lietuvą kaip drąsią šalį pristatantis ženklas netrukus
pasklis po pasaulio šalis. Jis bus naudojamas kaip priemonė užsienio
šalių gyventojams, visų pirma potencialiems turistams bei
investuotojams.
Pasak VšĮ "Lietuvos turizmo plėtros agentūros"
direktoriaus Jono Ignatonio, ženklas bus platinamas ir populiarinimas
įvairiais rinkodaros būdais. Ženklo logotipą bus galima išvysti ant
marškinėlių, rašiklių, kalendorių, plakatų bei daugelio kitų šalį
pristatančių priemonių.
Aistras sukėlusį projektą "Lietuvos
turizmo ir verslo prekės ženklo sukūrimas" inicijavo Lietuvos turizmo
plėtros agentūra kartu su partnere VšĮ "Lietuvos ekonomikos plėtros
agentūra", daug prisidėjo Vyriausybės kanceliarija. Projektą remia
Lietuvos Respublika, iš dalies finansuoja Europos Sąjunga. Bendra jo
vertė siekia 1,14 mln. litų, o kūrybiniam etapui buvo skirta 214 tūkst.
litų.(Virginija Vervečkaitė)