Blogos būklės Lietuvos keliams ir tiltams sutvarkyti 2025-2028 metais reikėtų iki 8 mlrd. eurų, tačiau geriausiu atveju tam planuojama skirti tris kartus mažiau – apie 2,4 mlrd. eurų, teigia asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas.
„Mūsų vertinimas, kuris pagrįstas ir „Via Lietuvos“ informacija, sako, kad 2025-2028 metais realus poreikis siekiant sutvarkyti būtinąjį kiekį tiltų, siekiant tvarkyti tuos kelius, kurių būklė neatitinka nustatytų reikalavimų (…) yra arti 8 mlrd. eurų“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė Šarūnas Frolenka.
Anot jo, prognozuojama, kad geriausiu atveju keliams ir tiltams per šį laiką bus skirta apie 2,4 mlrd. eurų.
Pasak Š. Frolenkos, realiai vertinant, kelių finansavimas turėtų siekti bent 1 mlrd. eurų per metus.
„Kelių infrastruktūros finansavimas šiandienėmis kainomis turi būti ne mažesnis kaip 1 mlrd. eurų kasmet, tai leistų tęsti pradėtas strateginių objektų statybas, užtikrinti savalaikį kelių remontą, pamažu didinti šalies tiltų saugumą“, – pranešime sakė Š. Frolenka.
„Tikime, kad ir dabartinį kelių finansavimą galima paskirstyti efektyviau (…). Dar ilgiau delsti ir netvarkyti kelių mūsų valstybei yra tiesiog per brangu“, – pranešime sakė laikinasis Lietuvos savivaldybių asociacijos (LSA) prezidentas Audrius Klišonis.
„Lietuvos kelių“ teigimu, stabiliam kelių gerinimui būtinas tvarus finansavimo modelis, todėl reikėtų sekti Lenkijos pavyzdžiu.
Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.
Siūloma, kad tvaraus kelių finansavimo modelio lėšų šaltiniai, be Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) fondo, galėtų būti elektroninė komercinio transporto apmokestinimo (e. tollingo) sistema, kuri leistų per metus surinkti apie 250 mln. eurų, o siūlomas steigti kelių plėtros fondas – dar apie 200 mln. eurų.
„Turime sekti Lenkijos pavyzdžiu ir sukurti naują plėtros fondą, kuriuo būtų finansuojami tik nauji statybos darbai tinkle, kuris nėra mokamas sunkiasvoriam transportui“, – spaudos konferencijoje sakė Š. Frolenka.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis liepą sakė, kad reikėtų diskutuoti, ar „Via Lietuva“ galėtų gauti tiesioginių pajamų, o nebūtų finansuojama tik per biudžetą.Tokiu atveju, anot jo, galima būtų kalbėti apie kelių fondus.
Anot asociacijos, naujasis fondas galėtų būti pildomas iš sunkiasvorio transporto registracijos mokesčio ir naujos kelių naudotojų rinkliavos, kuri galėtų būti įvesta sumažinus degalų akcizą.
„Lietuvos kelių“ vadovo teigimu, Lietuvos automobilių kelių direkcijai tapus akcine bendrove „Via Lietuva“ ji vis dar negali pasiskolinti lėšų. Jo siūlymu, bendrovei galėtų atitekti visos lėšos iš kelių vinječių, o ateityje – iš e. tollingo, taip pat valstybinės reikšmės kelių tinklo įveiklinimo pajamos.
Tuo metu LSA ragina atlikti visapusišką šalies kelių būklės įvertinimą, nustatant finansavimo poreikį ir parengiant strategiją.
Finansų ministerijai gegužę pasiūlius didinti gynybos finansavimą didinant akcizus visų rūšių kurui, Š. Frolenka BNS teigė besitikintis, kad valdžia priims sprendimus, kurie leistų bent 80 proc. surenkamų akcizų skirti kelių priežiūrai ir remontui.
Lietuvoje keliams šiemet numatoma skirti 872 mln. eurų, tačiau lėšų kasmet trūksta sutvarkyti visus šalies kelius bei tiltus. Pagal įstatymą iš Kelių priežiūros ir plėtros programos skiriamo finansavimo 67 proc. tenka valstybinės reikšmės, 33 proc. – vietiniams keliams.
Šiemet liepą „Sprinter“ atliktos apklausos rezultatai parodė, kad kelių tiesimą ir remontą lietuviai įvardija kaip vieną iš dešimties aktualiausių problemų šalyje.
Melagių ir grobuonių rasiju gini.
Karas baisu.Tik paskutinis niekšas jį pateisina.Teisingai rašote, melagių melagių tauta.Jaunimas dabartinis nesupranta,nes nesuvokia,o senimas žino.a.a.Dudajevas sakė,kad fašistinė Rusijos Federacija puls Ukrainą,kad tai tauta be sąžinės ir Dievulio tikėjimo.
Dar baisiau, kad tauta be Dievo savo vadu išsirenka pedofilą. Tai daug pasako apie tautos požiūrį į moralę ir smurtą.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Lietuviams galejo istrigti tik nuo vidurio Lenkijos iki Vokietijos sienos mokama magistrale.
Dar viena yra i Pajuri is Lenkijos viduri. Dar kazkoks gabaliukas. Tai niekaip negali atsiliepti i bendra keliu strukturos kokybe valstybeje. Pvz Lietuvoje kur problemos su magistraliniais keliais, kur su Bezinkos. Niekaip neisivaizduoju kaip mokama magistrale
Panevezys Vilnius, pakeistu Berzinkos kelio kokybe.
Ir nemanau kad labai daug Lenku ka daug investavo privatus verslas i pagrindine magisrale link Vokietijos sienos. Tik kad dabar prieziura patys uzsiima ir tai ne faktas kad plius ES pinigu nenaudoja. Gal bus iki 500km bendras mokamu keliu ruozas Lenkijoje. Jis niekaip negali atsiliepti, panasiai 290 000 km vien plentiniu keliu salyje kokybei.
P.S rasiau atvirksciai, kad Lenkija negalejo lyginant su Lietuva skirti keliams 15 kartu daugiau biudzeto lesu nei Lietuva. Tik cia parasiau kad ko gero supainiota su ES lesu ilgalaikias projektais, priskirdami tai vieniems metams. Jei neklystu kazkada maciau kad. Lenkija gal virs 60 milijardu keliu infrastrukturos gerninimui pinigu nurove.
Marijos zeme puoseleja kultura, kas ka.
Kam Lietuvai geri keliai, kai konservus ir panašius į juos trisdešimt metų rusai puola.
Putlerinės propagandos stilius išduoda, kad galimai esate pedofilų, t.y. Putlerio pakraipos.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Aiskindami kad tik viena partija Lietuvoje lietuviska, visos kitos prorusiskos, jus nemazesnis neonacis. Nors vizualiai paziurejus, toks vaizdas kad sioje partijoje grinakrauju Lietuviu beveik kaip ir nera. Labai jau panasus i ta populiariaja pasaulio nacija.
————————————
Kad ir imti su keliais Lenkija is savo biudzeto keliams skiria palyginus nedaug. Bet ji pastoviai nurauna milziniskus ES projektus keleriems metams i prieki keliams. Gal cia tai turejo galvoje straipsni… Tada prisiminkime sukius. MES VISA AKCENTA SKIRSIME KULTURAI…
Tada jau kita daina. Ar mes kulturintis norejome, ar kelius gerinti. ES biudzetas nebegalinis.
Va kad Marijos zeme kulturinosi, kai kiti ES lesas naudojo keliams, cia faktas. Tada biudzeto lesu lieka daugiau socialinems garantijoms, svietimui ir panasiai…
—————-
Tada taip ir reikia aiskinti Marijos zeme uz ES lesas kele kultura, Lenkai kelius tiese. Tai butu arti tiesos.
Kodėl neparašei, kad Lenkijoje nemažai kelių yra mokami. Statė privatūs investuotojai, kurie dabar už mokamus ruožus atsiiima pinigus. Nežinau ar tu norėtum susimokėti už važiavimą nuo Ukmergės iki Vilniaus po 7 eurus. Taip kad ten, netik naudojamos ES ir valstybinės lėšos, todėl ir progresas toks ryžkus.
Esu iš pedofilų su žaliais akiniais pakraipos.
Ačas nusipirko kažkokius akinius?
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.
Neteisinga su milziniska lyginimo logika klaida. Matuoti reikia ne kiek 1km skirta lesu, nes as zinau atveju Kai visiskam kaimo sunkeliui skire milijona. O lyginti kiek skiriama lesu keliams, 1 milijonui gyventoju.
Lenkija skiria keliams apie 1 milijardu euru. Gyventoju skaicius 36.6 milijono.
1 000 000 000/ 36.6mln gyv = 27 322 404 eur 1mln gyv
——————————————
Lietuva skiria keliams apie puse milijardo i metus, jau net neskaiciavus galima suprasti kad lyginant su Lenkija aiskiai nusikalbeta. Bet paskaiciavus tiksliai.
2024 Lietuva keliams skyre 584 000 000 / 2.7 = 216 296 296 euru 1mln gyv
————————-
Taigi turime kad nepazeista lyginamaja logika, Lietuva skiria keliams beveik 10 kartu daugiau euru, nei Lenkija…
As tikrai ne pries keliu infrastrukturos gerinama. Bet jus man paaiskinkite, kas dedasi siu deduliu smegenelese.
————————————————–
Galeciau dar lyginti pagal asfaltuotu keliu bendra atstuma. Bet manau gausiu panasiai ta pati. Jei Lietuvos keliams skirama suma tik 2 kartus mazesne nei Lenkijos.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.
Neteisinga su milziniska lyginimo logika klaida. Matuoti reikia ne kiek 1km skirta lesu, nes as zinau atveju Kai visiskam kaimo sunkeliui skire milijona. O lyginti kiek skiriama lesu keliams, 1 milijonui gyventoju.
Lenkija skiria keliams apie 1 milijardu euru. Gyventoju skaicius 36.6 milijono.
1 000 000 000/ 36.6mln gyv = 27 322 404 eur 1mln gyv
——————————————
Lietuva skiria keliams apie puse milijardo i metus, jau net neskaiciavus galima suprasti kad lyginant su Lenkija aiskiai nusikalbeta. Bet paskaiciavus tiksliai.
2024 Lietuva keliams skyre 584 000 000 / 2.7 = 216 296 296 euru 1mln gyv
————————-
Taigi turime kad nepazeista lyginamaja logika, Lietuva skiria keliams beveik 10 kartu daugiau euru, nei Lenkija…
As tikrai ne pries keliu infrastrukturos gerinama. Bet jus man paaiskinkite, kas dedasi siu deduliu smegenelese.
————————————————–
Galeciau dar lyginti pagal asfaltuotu keliu bendra atstuma. Bet manau gausiu panasiai ta pati. Jei Lietuvos keliams skirama suma tik 2 kartus mazesne nei Lenkijos.
Nusimeskime kaukes
PONAI !!!Š. Frolenkos teigimu, Lietuvoje keliams skiriama 15 kartų mažiau nei Lenkijoje, kur vienam valstybinių kelių kilometrui tenka beveik 0,5 mln. eurų, o Lietuvoje – tik 30 tūkst. eurų.
Neteisinga su milziniska lyginimo logika klaida. Matuoti reikia ne kiek 1km skirta lesu, nes as zinau atveju Kai visiskam kaimo sunkeliui skire milijona. O lyginti kiek skiriama lesu keliams, 1 milijonui gyventoju.
Lenkija skiria keliams apie 1 milijardu euru. Gyventoju skaicius 36.6 milijono.
1 000 000 000/ 36.6mln gyv = 27 322 404 eur 1mln gyv
——————————————
Lietuva skiria keliams apie puse milijardo i metus, jau net neskaiciavus galima suprasti kad lyginant su Lenkija aiskiai nusikalbeta. Bet paskaiciavus tiksliai.
2024 Lietuva keliams skyre 584 000 000 / 2.7 = 216 296 296 euru 1mln gyv
————————-
Taigi turime kad nepazeista lyginamaja logika, Lietuva skiria keliams beveik 10 kartu daugiau euru, nei Lenkija…
As tikrai ne pries keliu infrastrukturos gerinama. Bet jus man paaiskinkite, kas dedasi siu deduliu smegenelese.
————————————————–
Galeciau dar lyginti pagal asfaltuotu keliu bendra atstuma. Bet manau gausiu panasiai ta pati. Jei Lietuvos keliams skirama suma tik 2 kartus mazesne nei Lenkijos.
Kelių pinigai eina į Ukraina,naciams.
Svarbu, kad neina pedofilo Putlerio pakalikams
Putleristas prabilo.Fašisto gabalas.
čia su otkatais ar be?
2028 – 2033 reikės 15 mlrd.