Per metus Lietuvos Raudonojo Kryžiaus (LRK) humanitarinės pagalbos numeriu sulaukta beveik 20 tūkst. skambučių, ketvirtadienį pranešė organizacija.
Paskambinę šiuo numeriu žmonės gali sulaukti humanitarinės pagalbos daiktais arba konsultacijomis po patirtos krizės, nelaimės.
Anot organizacijos, pastebima tendencija, kad dažniausiai pagalbos prireikia vienišiems žmonėms – negalią turintiems, senjorams arba vienišoms mamoms, tėčiams.
„Matome, kad yra didelė vienišumo problema. Tam ir esame mes – kai žmonės neturi artimųjų, į kuriuos gali kreiptis pagalbos, nelaimėje nepaliekame žmonių vienų“, – pranešime cituojama projekto vadovė Gabija Mackevičienė.
Pasak Raudonojo Kryžiaus, dažnu atveju žmonės skambina trumpuoju numeriu, kai jiems reikalinga humanitarinė pagalba susidūrus su nelaime, krize – po įvykusio gaisro, artimųjų netekties, kai jie išlaikė šeimą, turint sveikatos problemų ar traumų, dėl kurių asmuo tuo metu negali dirbti.
Taip pat dažnai būtiniausių daiktų, priemonių stinga ir mamoms bei tėčiams, auginantiems mažus vaikus.
Organizacijos atstovė sako, kad sulaukia ir prašymų padėti augintiniams, kadangi gaunamų pajamų nepakanka augintinių išlaikymui – prašo maisto arba laikinos globos vykstant į ligoninę. Dažniausiai tokių prašymų sulaukiama iš vienišų senjorų.
Nors numerio tikslas padėti asmenims, susidūrusiems su staigiomis ir netikėtomis nelaimėmis, dažnai trumpuoju numeriu kreipiasi ir asmenys, kurie patiria nuolatinį nepriteklių, skurdžiai gyvena, teigia organizacija.
Anot projekto vadovės, dažnai pasitaiko, jog žmonės patys pagalbos paprašyti neišdrįsta, pasitaiko, kad skambina ir su krizės paliestaisiais visiškai nesusiję žmonės, pastebėję kažkur netoliese esančius ir bėdoje atsidūrusius žmones, kuriems reikalinga pagalba.
Raudonojo Kryžiaus atstovai tvirtina, kad visiems, besikreipiantiems pagalbos, yra užtikrinamas konfidencialumas ir ragina nepalikti žmonių bėdoje vienų.
Geras būdas pinigus vogti, maladiec.
Nespjauk vandenin