Į „Anykštos“ redakciją kreipėsi buvęs Anykščių rajono valdytojas Algimantas Dačiulis, norėdamas išreikšti susirūpinimą anykštėnų, ypač pensinio amžiaus, saugumu miesto gatvėse.
A. Dačiulis teigė, kad visai neseniai J. Biliūno gatvėje, eidama per pėsčiųjų perėją, buvo partrenkta ir sužalota buvusi jo bendradarbė, o į įvykį nei policija, nei rajono savivaldybė nesureagavo.
Anykščių rajono savivaldybės Bendrojo ir ūkio skyriaus vedėjas, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Ramūnas Blazarėnas sakė, kad miesto gatvės yra pakankamai saugios ir pėstieji turėtų labiau saugotis patys.
Buvusi bendradarbė nebevaikščios…
A. Dačiulis redakcijai perskaitė savo paties laišką, kuris, anot jo autoriaus, neturėjo tikslo nukeliauti nei į rajono savivaldybę, nei į kitas institucijas. „Tiesiog norėjau pasidalyti mintimis“, – sakė anykštėnų saugumu susirūpinęs vyras ir perskaitė, ką parašęs: „Laikausi tradicijos mūsų bendradarbius, sulaukusius devintojo savo gyvenimo dešimtmečio, pasveikinti gimtadienio ar švenčių proga. Rugpjūčio mėnesio 7 dieną pasveikinau inžinierę žemėtvarkininkę Nijolę su 89-uoju gimtadieniu. Prisiminėme buvusius bendradarbius, kitais metais sulauksiančius 90-ies metų jubiliejaus. Ir staiga sužinau, kad autoavarijoje, įvykusioje J. Biliūno gatvėje, perėjoje, nukentėjo Nijolė. Paskambinau į ligoninės Chirurgijos skyrių, bet skyriaus seselė nuramino, kad nukentėjusioji po truputį atsigauna, ir perdavė jai telefoną. Visuomet trykštanti energija ir optimizmu, šį kartą Nijolė buvo santūresnė: sužalojimai sunkūs, kitaip sakant, be perspektyvos vaikščioti.
Šiuo rašiniu noriu atkreipti dėmesį į sunkių nelaimingų atsitikimų J. Biliūno gatvėje istoriją. Gal prieš tris dešimtmečius perėjoje prie Vienuolio mokyklos buvo sunkiai sužalota šios mokyklos pradinių klasių mokytoja, kiek vėliau, A.Baranausko aikštės perėjoje nukentėjo tos pačios mokyklos buvusi anglų kalbos mokytoja. Noriu atkreipti valdžios pareigūnų dėmesį, kad nukenčia ne stikliuko mėgėjai, o buvę inteligentai, dirbę atsakingose pareigose, šviesuomenės atstovai.
Amžius daro savo. Silpsta senjorų orientacija, pastabumas, bet mažėja ir jų poreikiai: pagrindinės judėjimo kryptys – poliklinika, vaistinė, parduotuvė ir suolelis prie daugiabučio laiptinės durų. Deja, J.Biliūno gatvėje nutinkančiuose autoįvykiuose nukenčia ne vien senjorai. Anykštėnai niekada neužmirš tragedijos, kada ant tilto per Šventąją rugsėjo 1-ąją žuvo dvi pirmos klasės moksleivės, o prie miesto stadiono žuvo jaunuolis.
Aš nesigilinu į teisinę autoįvykių pusę, bet žmonės, sužaloti pagrindinėje miesto gatvėje, nėra normalu. Ir dar. Įvyko autoavarija, nukentėjo žmogus. Nesimato jokio valdžios institucijų susirūpinimo. Aš beveik kiekvieną dieną važiuoju J.Biliūno gatve ir tik du kartus per visą vasarą mačiau „trikojį“ prie miesto stadiono ir Šeimyniškėlių gatvėje, o kai važiuoju leistinu greičiu, paskui mane susidaro ilga automobilių vilkstinė.
Anykštėnų viltis – kurorto statusas vyresnio amžiaus lankytojams. Ar sugebėsime juos apsaugoti nuo gatvėse tykančių pavojų?“
A. Dačiulis pridūrė, kad pensininkams Anykščiuose yra labai nesaugu – ypač J. Biliūno gatvėje.
„Mano buvusi darbuotoja Nijolė J.Biliūno gatvėje, pėsčiųjų perėjoje, nukentėjo sunkiai, labai smarkiai sulaužyta kairė koja, chirurgui sunkiai sekėsi ją atstatyti, dėjo metalinį vamzdį, bet vaikščioti ji nebegalės. Moteris yra inžinierė žemėtvarkininkė, o ne koks benamis. Sudėliojau tai, kad Anykščiuose žūsta ne stikliuko mėgėjai, kurie neturi orientacijos, o buvę inteligentai, dirbę atsakingose pareigose. Amžius daro savo – senjorams nebėra to pastabumo, greitos orientacijos. Didžiausia bėda ta, kad yra nesilaikoma saugaus greičio, o kontrolės visiškai nėra, – pastabomis dalijosi vyras. – Negana, kad įvyko avarija, – niekas neatkreipė į tai dėmesio. Tegu žmogus būna senyvas, senjoras. Bet tai yra žmogus. Įsivaizduoju taip, kad jau kitą dieną toje vietoje turėtų būti pristatyta „trikojų“ ar kitokių priemonių imamasi. Dabar – tylu ir ramu. Jei Anykščiai bus kurortas, jis bus pagyvenusių žmonių kurortas. Jei bus šitaip nesaugu, kas gi važiuos į tą kurortą?“
A. Dačiulis siūlė, kad kelių eismo taisyklių nesilaikančius vairuotojus galėtų pristabdyti minėtieji greičio matuokliai „trikojai“ ar bent jų muliažai, kurie vairuotojus pagąsdintų.
„Būtų galima padaryti kalnelius, sumažinti leistiną greitį. J. Biliūno ir A. Vienuolio gatvės yra tranzitinės, labai apkrautos. Ir kartais senyvas žmogus gal ir nebesulaukia, kada visi pravažiuos. Bet juk prie perėjos pėstiesiems pirmenybė, ne sunkvežimiams. Skaudžiausia, kad po įvykių jokių atgarsių nėra, nejaugi tai niekam nerūpi?“ – svarstė buvęs rajono valdytojas.
Pėsčiųjų perėjos yra saugios
Saugaus eismo komisijos pirmininkas R. Blazarėnas, paklaustas, ar gauna skundų, kad miesto pėsčiųjų perėjos nesaugios, teigė, kad jis tokių nusiskundimų ar pastabų nėra sulaukęs.
„Pirmiausia turiu pasakyti, kad skyriaus vedėju dirbu pusę metų, tuo pačiu metu – ir Saugaus eismo komisijos pirmininku, tai per šį laikotarpį nebuvo jokių prašymų ar nusiskundimų. Galbūt ir vasaros metu tai nebuvo labai aktualu, – kalbėjo R. Blazarėnas. – Mano nuomone, dabar Anykščiuose nebėra ko pėsčiųjų perėjomis skųstis – yra įrengti ir papildomi perėjų apšvietimai, situacija yra pagerėjusi. Dėl pačių autoįvykių – manau, kad dažniausiai pėstieji neįvertina atstumo. Neįmanoma automobilio sustabdyti per vieną akimirką. Dažniausiai pėstieji galvoja, kad perėjoje jie visada teisūs, tačiau prieš žengdamas turi kelis kartus įsitikinti, kad tave pamatė, kad automobilis lėtina greitį. Pats esu ne kartą susidūręs su situacija, kai, atrodo, žmogus eina šaligatviu ir staiga, net neapsidairęs, staigiai žengia į perėją. Visuomet prie perėjos stengiuosi saugotis neprognozuojamų pėsčiųjų.“
R. Blazarėnas teigė abejojantis, jog A. Dačiulio paminėtas autoįvykis yra dėl netinkamai įrengtų ar neapšviestų pėsčiųjų perėjų.
„Manau, kad perėjų Anykščiuose yra pakankamai ir jos įrengtos tinkamai ,– yra ir saugos salelės, perėjos apšviestos. Pagrindinėje gatvėje eismas iš tiesų nemažas, tai yra magistralinis kelias. Tačiau patarčiau vis dėlto daugiau saugotis pėstiesiems, nesvarbu, kad perėjoje yra jų pirmenybė. Įvykus susidūrimui, bet kokiu atveju automobilis nukentės mažiau nei pėstysis – šioje vietoje jis yra silpnoji grandis ir, žengiant į gatvę, reikia kelis kartus įsitikinti, kad žmogus yra praleidžiamas. Ypač reikia saugotis esant prietemai. Pats važiuodamas tokiu metu jaučiu įtampą dėl pėsčiųjų. Jie dažnai nejaučia savisaugos, nesegi atšvaitų. Atėjus tamsiajam sezonui, visiems patarčiau pasitikrinti, ar turi atšvaitą, prisisegti prie striukių, turėti kišenėje, o prietemoje išsiimti, moterys ant rankinių juos nešioja. Tai labai padeda vairuotojams laiku pamatyti pėsčiąjį“, – kalbėjo Saugaus eismo komisijos pirmininkas.
Išklausęs A. Dačiulio pasiūlymus, kad galbūt vairuotojus pristabdytų ir netikri greičio matuokliai, R. Blazarėnas suabejojo: „Muliažais vairuotojų nebeišgąsdinsi. Tačiau nepasakyčiau, kad ir policija neatlieka savo darbo: paskutinėmis dienomis nežymėtų automobilių Anykščiuose sukiojasi ne vienas. Sudrausminimo priemonių yra. Tačiau pastebiu, kad bendra vairavimo kultūra kiekvienais metais gerėja – kur yra leistinas 90 km/h greitis, daugmaž tokiu greičiu dauguma ir važiuoja. Nebėra taip, kad, jei važiuoji 100 km/h greičiu, kelyje esi kliuvinys.“
Perėjas tvarko Kelių direkcija
Paklaustas, kas vertina, ar tikrai nesaugu vienoje ar kitoje perėjoje, ir kas tai turi įvertinti, R. Blazarėnas paaiškino: „Vertinimas vyksta tada, kai toje vietoje įvyksta keli eismo įvykiai per tam tikrą laiko tarpą. Kai atsiranda vadinamoji „juodoji dėmė“ kelyje, tuomet dažniausiai Kelių direkcija vertina saugumą, žiūri, kokių saugumo priemonių imtis, – galbūt įrengti kalniuką, kad vairuotojai sumažintų greitį, ar šviesoforą. Jei yra žmonių kreipimasis, tuomet mes, Saugaus eismo komisija, jį svarstome ir prašymą persiunčiame Kelių direkcijai, iš kurios gauname atsakymą.“
Pasak R. Blazarėno, viena tokių perėjų, kuri turėtų būti padaryta saugesnė, – tai perėja, esanti prie A. Baranausko a. 1 pastato: „Mūsų pačių pageidavimas Kelių direkcijos prašyti ten įrengti reguliuojamąją pėsčiųjų perėją. Atsakymą savivaldybė jau gavo, kad naujos perėjos projektavimas yra įtrauktas į planus. Tai bus daroma iš Kelių direkcijos lėšų. Pagrindiniai „kamščiai“ toje perėjoje būna per miesto šventę, Obuolines – kol kas ten švenčių metu mums pagelbėja policija.“
83389 697112Im having a small dilemma. Im unable to subscribe to your rss feed for some reason. Im making use of google reader by the way. 720534
611532 777306Beging with the entire wales well before just about any planking. Our own wales can easily compilation of calculated forums those thickness analysts could be the comparable to some with the shell planking along with far more significant damage so that they project right after dark planking. planking 511733
Kad miestose perėjos nesaugios,tai seniai žinoma.Blogybė tame,kai būna dvi juostos.Ten dar baisiau yra.Tai esu susidurus daugeli kartų.Greitis daro savo ir sumažint nesinori.Japomiškas greitis yra ne 50km.per valanda,o tik 30.Už tai yra greiti traukiniai.Kūrie išvysto didelius greičius,sėdi ir važiuoji.
Kalčiausi pėstieji. Kur skubėti. Ypač pavojingiausi pensininkai ir vaikai. Eina ir nesidairo.
Gyvenam prieš šią perėją tris metus ir pro langą matėm tris numuštus žmones. Pirmas kai traktorius Nepraleido ėjusio vyro. O įsimintiniausias kai jauna mergina numušė vyresnį vyrą, o picerijos lankytojai laikė to vyro galvą ir laukė kol atvažiuos greitoji. Man tai pavojungiausia perėja mieste. Ukmergėje prieš kiekvieną perėją išpilti kalneliai, ten nepalėksi, kodėl čia taip nepadaro..?
tikriausiai dengia R.Blazarėno smegenis ?
Miestelėnai mintinai žino tas perėjas ir stoja prie jų jau prieš 20 metrų. O kad greičiai centre didžiuliai (~70km/h) tai dėkokite savo šlovinamiems Turistams.
Meras būčiau – skubiai duočiau Blazarėnui užduotį, pagrindine visa J.Biliūno gatve įrengti ženklus ’’30 km/h’’.
Bet kai meras tik ’’grybautojas’’ ta yra, kaip yra, ir turim tai ką turim !