
Aplinkos ministerija mano, kad aplinkosaugininkai ir toliau turėtų teisę naikinti techninės apžiūros galiojimą kai kuriems taršiems lengviesiems automobiliams ir autobusams.
Tokią išvadą dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų ministerija pateikė Vyriausybei,. Jas inicijavo parlamentinio Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas socialdemokratas Linas Jonauskas. Vyriausybės išvados dėl pataisų yra paprašęs Seimas.
L. Jonauskas pasiūlė nebeįpareigoti aplinkosaugininkų patikrinus ne daugiau kaip devynių vietų lengvuosius automobilius, įskaitant mikroautobusus ir kemperius, ir mažuosius iki 5 tonų masės autobusus, vežančius virš devynių keleivių, ir nustačius, kad jie yra taršūs, panaikinti jų techninės apžiūros galiojimą.
Aplinkos ministerija tam nepritaria ir siūlo pakeitimų iniciatoriams juos tobulinti.
„Tokios teisės atėmimas nepagrįstai mažintų aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų atliktų patikrinimų efektyvumą, kadangi net ir nustačius transporto priemonę, kurios į aplinką išmetami teršalai neatitinka nustatytų reikalavimų, negalima būtų apriboti jos dalyvavimo eisme“, – sakoma ministerijos išvadoje.
L. Jonauskas Seime pristatydamas pataisas aiškino, kad atleisti nuo patikrų siūlomų transporto priemonių srautai viešajame eisme yra didžiausi, todėl jų tikrinimas reikalauja didžiausio dėmesio ir užima daugiausia laiko.
„Regitros“ 2024 metų gruodžio 1-osios duomenimis, minėti automobiliai sudarė 77 proc. registruotų transporto priemonių.
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai automobilių taršą tikrina nuo pernai rugpjūčio.