Automobilio įsigijimas neretai tampa tikru iššūkiu pirkėjui, ypač jei ketinama įsigyti naudotą automobilį. Tokiu atveju glumina ne tik pasirinkimų gausa, bet ir aktualiausias klausimas – kaip ir iš ko įsigyti naudotą automobilį, kad vėlesnis jo remontas neatsieitų brangiau, nei pats pirkinys.
Primename, kad sudarant automobilio pirkimo–pardavimo sutartį su juridiniu asmeniu (įmone ar individualią komercinę veiklą vykdančiu asmeniu), galioja vartotojų teises ginantys įstatymai, todėl Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba atkreipia dėmesį į tai, ką turėtumėte žinoti, prieš įsigydami naudotą automobilį.
Siekiant įsigyti Jūsų lūkesčius atitinkantį automobilį, visų pirma siūlytina Jums ir pardavėjui priimtinomis priemonėmis automobilį patikrinti. Vartotojų prašymų nagrinėjimo Tarnyboje patirtis rodo, kad sprendimas pirkti naudotą automobilį vadovaujantis vien pardavėjo suteikiama ar skelbime nurodyta informacija gali atnešti nenumatytų išlaidų, šalinant paslėptus automobilio trūkumus. Todėl, prieš pasirašant pirkimo–pardavimo sutartį, patartina pasitelkti nešališkus, kvalifikuotus meistrus, kurie patikrintų automobilio būklę ir nustatytų esamus jo defektus ar trūkumus, kurie išoriškai gali būti nepastebimi. Jeigu pardavėjas atsisako suteikti galimybę tai padaryti arba primygtinai siūlo konkretų servisą, kuriame atliekant patikrinimą nesudaromos galimybės dalyvauti ir Jums, būkite atidūs. Nors perkamo daikto patikrinimo teisė vartotojui nėra privaloma, nagrinėjant kilusį ginčą yra vertinama, ar vartotojas buvo pakankamai atidus ir rūpestingas, patikrindamas tokią techniškai sudėtingą ir brangią prekę kaip automobilis.
Be automobilio diagnostikos autoservise taip pat rekomenduojama atlikti bandomąjį važiavimą, pasidomėti automobilio istorija, patikrinti dokumentus. Nepatartina mokėti pinigų už automobilį tol, kol nėra įsitikinama, jog pardavėjo pateikiama informacija atitinka realybę, yra pateikiami visi reikalingi dokumentai, įvardintas aiškus pardavėjas ir nurodyti jo kontaktai, kuriais, išlikus būtinybei, būtų galima susisiekti. Svarbu priminti ir tai, kad vadovaujantis Valstybinės kelių transporto inspekcijos patvirtintomis taisyklėmis, pasirašant automobilio pirkimo–pardavimo sutartį, į ją turi būti įtraukta privaloma informacija apie įsigyjamo automobilio techninę būklę ir trūkumus, jo ridą ir pardavėjui žinomus eismo įvykius, kuriuose ji buvo apgadinta. Sutartis turi būti sudaroma raštu (patartina naudoti VĮ „Regitra“ formą), įtraukiant duomenis apie abi sutarties šalis (pirkėją ir pardavėją), įskaitant kontaktinius duomenis, realią prekės kainą, apmokėjimo būdą ir terminus. Sutartyje nurodžius tik dalį automobilio kainos arba neišsaugojus pinigų priėmimą–perdavimą patvirtinančio dokumento, kilus ginčui bus sudėtinga pagrįsti Jūsų reikalaujamą sugrąžinti pinigų sumą. Atkreiptinas dėmesys, jog pareigą išsaugoti prekės įsigijimą (įskaitant apmokėjimą) įrodantį dokumentą įstatymai numato pirkėjui.
Pažymėtina, kad neretai vartotojai neskiria pakankamai dėmesio susipažinti su sutarties sąlygomis ir tik vėliau, kilus ginčui, pastebi, kad, pavyzdžiui, sutartyje pardavėju nurodytas užsienio šalies pilietis, nors faktiškai dėl automobilio pirkimo buvo tartasi su Lietuvoje automobilių pardavimo verslu užsiimančia įmone. Atminkite, kilus nesklandumams, dėl ginčo sprendimo Jums reikės kreiptis į oficialų automoblio pardavėją, kuris nurodytas dokumentuose.
Nors naudoto automobilio pirkėjas negali tikėtis tokių pat garantijų ar nepriekaištingo veikimo, kaip įsigyjant naują automobilį, tačiau tai neatleidžia pardavėjo nuo prievolės informuoti vartotoją apie visus esamus defektus ir trūkumus. Vartotojus skatiname elgtis apdairiai, pasinaudoti suteikiama prekės patikrinimo teise ir įsitikinti realia įsigyjamo automobilio būkle. Visgi, kilus ginčui su pardavėju, ir neišsprendus jo taikiu būdu, nepamirškite, jog savo kaip vartotojo pažeistas teises galite ginti padedami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos specialistų.