Per ateinančius trejus metus įsigyti naują būstą ar apskritai pirkti nekilnojamojo turto ketina apie 11 proc. Lietuvos gyventojų. Per pastaruosius trejus metus būstą jau įsigiję teigė 10 proc. šalies gyventojų, rodo nekilnojamojo turto bendrovės „InReal” viešosios nuomonės apklausa, kurią praeitų metų gruodžio mėnesį atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter”. Per ateinančius trejus metus įsigyti naują būstą ar apskritai pirkti
nekilnojamojo turto ketina apie 11 proc. Lietuvos gyventojų. Per
pastaruosius trejus metus būstą jau įsigiję teigė 10 proc. šalies
gyventojų, rodo nekilnojamojo turto bendrovės "InReal" viešosios
nuomonės apklausa, kurią praeitų metų gruodžio mėnesį atliko rinkos
tyrimų bendrovė "Spinter".
Ketinimą artimiausiais metais įsigyti nekilnojamojo turto dažniau
nurodė jaunesnio bei vidutinio amžiaus (iki 45 metų) bei didžiųjų
miestų gyventojai. Kaimo vietovių gyventojai dažniau teigė nepirkę ir
neketinantys pirkti nekilnojamojo turto. Palyginti su 2007 m. liepos
mėnesiu, ketinančiųjų įsigyti nekilnojamojo turto sumažėjo 2 proc. (nuo
13 proc.)
Būsto ar kito nekilnojamojo turto nepirkę ir
artimiausiu metu nepirksiantys nurodė 79 proc. (gruodžio mėnesį) ir 78
proc. (liepos mėnesį) šalies gyventojų.
"Besidominčiųjų
nekilnojamuoju turtu skaičius per praėjusių metų pusmetį sumažėjo
keliais procentais, todėl pats pokytis yra labai nedidelis, o įsigyti
nekilnojamojo turto šiuo metu ketinantis dešimtadalis Lietuvos
gyventojų atspindi ir rinkoje vykstančius procesus", – sakė "InReal"
Tarpininkavimo departamento vadovas Mindaugas Šimkus.
Daugiau
negu pusei visų apklaustųjų svarbiausias būsto pasirinkimo veiksnys yra
kaina, o taip manančiųjų dalis nuo 46 proc. (liepos mėnesį) padidėjo
iki 51 proc. (gruodžio mėnesį). Antras pagal svarbumą veiksnys yra
nekilnojamojo turto objekto vieta, kurios svarbą pažymėjusių
apklaustųjų skaičius taip pat padidėjo iki 31 proc. (gruodžio mėnesį)
nuo 25 proc. (liepos mėnesį).
Tyrimo duomenimis, mažiausią
įtaką renkantis nekilnojamąjį turtą turi tokie veiksniai kaip numanoma
kokybė, techninės charakteristikos, aplinka, ekspertų ar draugų
rekomendacijos, kaimynai, būstą stačiusios bendrovės reputacija. Šiuos
veiksnius, kaip svarbiausius renkantis būstą, nurodė nuo 1 iki 5 proc.
apklaustųjų.
Tyrimo metu buvo apklausta per 2000 šalies gyventojų nuo 18 iki 65 metų amžiaus.