„Europos Taryba ir Europos Sąjunga dar kartą patvirtina griežtai ir tvirtai prieštaraujančios mirties bausmei bet kokiomis aplinkybėmis ir visais atvejais. Mirties bausmė nesuderinama su žmogaus orumu. Šis nežmoniškas ir žeminantis veiksmas neturi jokio įrodyto reikšmingo atgrasomojo poveikio, o teismo klaidos dėl jo tampa neištaisomos ir pražūtingos“, – teigiama Europos Sąjungos vyriausiosios įgaliotinės užsienio reikalams ir saugumo politikai Federicos Mogherini ir Europos Tarybos generalinio sekretoriaus Thorbjørno Jaglando bendroje deklaracijoje, paskelbtoje spalio 10- osios, Europos ir pasaulinės kovos su mirties bausme dienos proga.
Nors mirties bausmė Lietuvoje panaikinta dar 1998 metais, po visuomenę sukrečiančių itin žiaurių žmogžudysčių, vis pasigirsta kalbos, jog griežčiausia bausmė turėtų būti grąžinta. Praeitą savaitę prieš teismą stojo kaltinamas keturių moterų nužudymu siekiant apiplėšti, „Kražių skerdiku“ pramintas, iš Anykščių rajono kilęs, dar 1984 – aisiais pirmąją savo žmogžudystę Svėdasų krašte įvykdęs, Rimantas Bekintis.
„Anykšta“ antradienio laikraščio rubrikoje „Komentarai“ klausė, kaip vertinate siūlymus išskirtiniais atvejams grąžinti mirties bausmės taikymą?
Nerijus VYŠNIAUSKAS, Kavarsko parapijos klebonas, dogminės teologijos daktaras:
– Ne mes, o Dievas sukūrė gyvybę ir tik Dievas gali ją atimti. Bažnyčia moko taip. Tačiau viduramžiais gyvenęs vienas iš žymiausių teologų Tomas Akvinietis poziciją apie bausmes yra išsakęs šitaip: „Jei organo kūne neįmanoma išgydyti, jam padėti, jį reikia pašalinti“. Bet tai buvo viduramžiais ir tai nebuvo bažnyčios mokymas, tai buvo teologo mokymas. Jėzus atleido net ant kryžiaus kabančiam piktadariui, kuris gailėjosi. Žmogus, nežiūrint jo nuodėmių, gali ir pasikeisti. Žinoma, jei žmogus nelinkęs keistis, tada jį reikia izoliuoti nuo visuomenės, kad visuomenei nekenktų, bet mes nesam Dievas, kuris gali atimti gyvybę.